Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kakvi su prvi rezultati `srpskog Ubera`?

    Ove godine na srpskom tržištu se pojavio novi nekonvencionalni pristup urbanom prevozu. Mediji su ga odmah prozvali `srpski Uber`, međutim reč je o nešto drugačijoj formi usluge. Iza firme Car:Go stoje momci koji su imali hrabrosti da pored korporacijskih poslova pređu u preduzetničke vode i plasiraju svoju atraktivnu ideju prevoza. Direktor i jedan od vlasnika Car:Go-a Vuk Guberinić na kraju godine za BIZLife sumira prve rezultate poslovanja na našem tržištu punom izazova i priča o samoj ideji i hrabrosti za osnivanje ove firme kao i o planovima za budućnost.

    Kako je počela cela priča? Na koji način ste došli na ideju da pokrenete Car Go?

    Pažljivo smo posmatrali svetske trendove u urbanom prevozu i kako korisničke aplikacije i zahtevi potrošača menjaju načine poslovanja, ne samo u sferi prevoza već i dostave proizvoda. Potpuna moć i kontrola nad servisom je upakovana u aplikaciju. Od želje korisnika do naručivanja i plaćanja servisa prodje sekund. U par klikova na pametnom telefonu, potrošač je taj koji diktira ’on demand’ svetom. Svidelo nam se kako to funkcioniše u svetu pa smo hteli da ponudimo nesto slično ovde u Beogradu i prilagodimo ga domaćem tržištu. Tako smo napravili Car:Go, aplikaciju koja spaja putnika sa vozačem u realnom vremenu i naplaćuje uslugu prevoza potpuno beskontaktno i elektronski putem mobilnog telefona.

    Koliko je hrabrosti potrebno da se krene u preduzetničke vode, pored stalnog posla, i kako izgleda taj put?

     

    Osim hrabrosti da se oprobate u nečem novom, izazovnom i nepoznatom, potreban vam je i dobar tim, kao i sredstva kojim ćete napraviti to što ste naumili. Nije lako biti preduzetnik, ne postoji nikakva sigurnost niti garancija da ćete uspeti, čak vam se u startu loše piše, ako ćete slušati statistiku. Rizik se vremenom povećava ako vaš proizvod ili servis ne naiđu na inicijalno interesovanje i potražnju na tržištu. Sva odgovornost je na vama i ako niste spremni da rizikujete status quo, zarad promene i stvaranja nečeg novog, bolje je da zadržite sigurnost koju vam nudi zaposlenje u drugoj firmi. Biti preduzetnik u Srbiji je jos teže nego u inostranstvu jer tržište nije platežno moćno niti likvidno, dugo se čeka naplata što dovodi do apsurda da ovde nije najteže uslugu ili proizvod prodati, vec to naplatiti. Biti virtuoz u ovom domenu garantuje uspeh na ovim prostorima. Nama je bilo još teže jer nije postojala nikakva infrastruktura za lako mobilno plaćanje, pa smo morali sami da razvijemo i ponudimo novine u ovom segmentu, a sad aktivno radimo na edukaciji tržišta i korisnika da je servis poput onih dostupnih u najrazvijenijim gradovima sveta odnedavno dostupan i u Beogradu.

    Koliko je StartUp bitan za Srbiju i da li je u našoj zemlji dovoljno podignuta svest o toj temi?

     

    Važno je napomenuti da Start Up okruženje nije postojalo u Beogradu pre samo četiri, pet godina. Sada je potpuno drugačije i ljudi mogu mnogo lakše da se edukuju kako to funkcioniše, kako da od ideje dođete do prototipa i prvih korisnika i naravno kako i o čemu da pričate sa investitorom , kao budućim partnerom. Ali, ovo je i dalje nerazvijeno tržište StartUp-a jer je neophodno da se desi i par velikih uspešnih investicija ili potpunih otkupa čitavih biznisa od strane investicionih fondova ili strateških preuzimanja. Ti najbolji primeri iz prakse će da donesu ne samo više novca za dalje investiranje već i entuzijazam, pokretačku moć i ohrabrenje kao podstrek drugima koji će na primeru u realnom okruženju shvatiti da je uspeh u high tech svetu itekako moguć i na ovim prostorima.

     

    Mnogi vas nazivaju ’konkurencijom Uberu’, kako vi gledate na to i koliko steponosni kada vas spomenu kao pandan takvom gigantu?

     

    Uber meni nije novost, ja sam se kompletno obrazovao u Americi, pa znam za njih odavno. Oni su stvarno svetska sila kada je u pitanju urban prevoz, ali ako pažljivo osmotrite svako tržište je drugačije i gde god rade oni, radi i konkurencija. Mi nudimo nesto drugačije, nešto što je ipak prilagođeno našoj sredini. Mislimo da je pored kvalitetne usluge u prevozu, na našim prostorima najbitnija cena. Jednostavno, ljudi će se vremenom pre da odluce da kliknu i dobiju vožnju nego da voze, čekaju u koloni ili traže parking. Kada je Car:Go u pitanju, mi nudimo alternativu taksi i autobuskom prevozu u Beogradu. Vožnja sa Car:Go je i do 50% jeftinija od taksija jer smo u mogućnosti da mnogo efikasnije u realnom vremenu povežemo putnike sa prevoznicima tj. našim partnerima. Konkurencija sa zapada će doneti dodatne novine na tržište što je u suštini dobro za krajnjeg korisnika usluge jer su ti ljudi ipak u prilici da izaberu kome će biti spremni da plate uslugu prevoza. Sloboda je u stvari imati izbor, mi verujemo da će naših sugrađanima Car:Go biti prvi izbor, za to ćemo se boriti kvalitetom usluge i daljim usavršavanjem naše tehnologije.

    Koliko je teško pozicionirati se na tržištu i uspeti u Srbiji?

     

    Dobro ste formulisali ovo pitanje. Iako smo mi prva aplikacija ove vrste na Balkanu i koristimo dosta napredne, svetske servise za internet i mobilno plaćanje i nudimo jedinstvenu uslugu, ipak u višemilionskom gradu kao što je Beograd , nije se lako pozicionirati na tržištu prevoza. Delimično je ovo situacija jer smo nov servis, nudimo prevoz od tačke A do B ali na drugačiji način. Rekao bih da je to i jedina sličnost našeg servisa taksi prevozu, sve ostalo se razlikuje, od načina poručivanja vozila, pa praćenja istog na mapi, do poziva samog vozača ukoliko je to neophodno, pa onda jedinstvenog načina plaćanja, kao i ocenjivanja čitave usluge. Naš nekonvencionalni pristup urbanom prevozu podrazumeva da naš korisnik ima pametan telefon poslednje generacije kao i internet konekciju, pa samim tim ciljna grupa nam nisu svi ljudi koji se voze u Beogradu, već oni koji su korisnici pametnih telefona i ljubitelja beskontaktnog mobilnog plaćanja. Dakle, Car:Go vožnju nije moguće platiti gotovinom.

    CarGo funkcioniše kroz tri klase. Koja je za sad najiskorišćenija i na koji način se one međusobno razlikuju?

     

    Car:Go nudi tri klase vozila i cenovnik se bazira upravo na njima, a ne na dobu dana tj noći. Postoje tri parametra po kojima se odredjuje cena unutar svake klase a to su start, minut i predjeni kilometar. Smatramo da je OK ponuditi korisniku da odluci koliko ce uštedeti na svom komforu u dnevnom gradskom obilasku ili sebe nagraditi ekskluzivnim prevozom za specijalnu priliku. Dakle, Car:Go Mini klasa je postala pravi hit medju našim sugrađanima. U pitanju je prevoz u malim, gradskim vozilima. U 75% slučajeva se ljudi voze solo i bitno im je da stignu sigurno i brzo na odredište. Kada je još i cena pristupačna, računica je jasna. Car:Go Eco klasa je predvidjena da vozi više ljudi u nešto komfornijem automobilu. Uglavnom su to poslovni ljudi koji idu na sastanke i koji očekuju pristojan automobil. Kada je u pitanju Elite klasa, nju smo predvideli za ljude sa višim standardima, u pitanju su luksuzna vozila i natprosečni nivo usluge. Naravno, ovaj vid premium prevoza jeste do sad postojao u Beogradu ali nije bio dostupan niti jednostavan. Car:Go je omogućio da kliknete i da po vas dodje crna limuzina. Firmama takođe nudimo mnogo elegantniji način plaćanja od keša, dok su sva administrativna pitanja rešena elektronski, putem email-a.

    Niste dugo na tržištu, a sve više se priča o vama. Da li već možemo da pričamo o prvim rezultatima?

     

    Naravno! Imamo sjajan rezultat za nepunih četiri meseca od kada smo počeli sa radom. Praktično bez marketingšskog budžeta smo deset hiljada preuzimanja aplikacije i imamo skoro hiljadu zadovoljnih korisnika. Najvećim uspehom smatramo to što već imamo stalne i zadovoljne korisnike što je ujedno i najbolja reklama i preporuka.

    Koji su vaši planovi za budućnost?

    Plan nam je da i dalje razvijamo servis u Beogradu, da uslužimo jos više korisnika i da postepeno širimo servis u regionu u saradnji sa lokalnim partnerima. Postoji veliko interesovanje kako investicionih fondova, tako i individualnih investitora za Car:Go projekat i verujemo da ćemo uskoro biti u prilici i da se pohvalimo sledećim uspehom a to za nas predstavlja investicija u naš projekat. Takodje, investicija za dalji razvoj bi potvrdila da potencijal postoji i da sav uložen trud, sredstva i vreme u Car:Go ipak mogu da se valorizuju i na ovom našem relativno malom tržištu.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE