Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    HARVARDSKI STRUČNJAK: Uspešna strategija da rešite konflikt

    Danijel Šapiro (Daniel Shapiro) osnivač je i direktor Internacionalnog pregovaračkog programa na Harvardu, a radio je i na Bliskom istoku, kao i sa liderima u vladi.

    U knjizi „Pregovaranje onog što se ne pregovara“ (Negotiating the Nonnegotiable), daje strategiju koju koristi da pomogne ljudima u svim konfliktima, a tako da obe strane dođu do najboljih rešenja. Za Business Insider otkriva da često koristi metafore da opiše neki odnos.

    Na primer, razmislite o osobi sa kojom trenutno imate konflikt. Da li postoji metafora koja bi opisala prirodu vašeg odnosa? Na primer, kako izgleda kada postane napeto između vas?

    Iako se može koristiti na primeru bilo kog odnosa, Šapiro je koristio ovu metodu u mnogo ozbiljnijim okolnostima, uključujući i studijsku grupu koja je napravljena da istraži konflikt između Izraela i Palestine. Neki članovi grupe imali su metaforičnu sliku sijamskih blizanaca.
    Onda su došla sva ta pitanja,“ Šapiro se prisećao. „Da li sijamski blizanci imaju jedno srce ili dva? Jedan mozak ili dva? Ako razdvojite sijamske blizance, da li će umreti? Da li će jedan umreti a drugi živeti? Kada jednom prođete kroz ova osnovna pitanja jednostavno prelazite sa racionalnog argumenta.
    U članku za „Hufington Post“, troje iz grupe objasnilo je kako im je vežba pomogla: „Počeli smo da pričamo produktivnije o neprogovorljivom.

    Na kraju krajeva, cilj vežbe jeste metafora da se uradi ono što Šapiro zove „Pričanje o emocijama bez pričanja o emocijama“. Na taj način niste ni svesni da ste napravili korak napred da rešite konflikt, odnosno sukob.
    Nekad je nešto teško reći, objasniti, a onda uz pomoć metafore dobija sasvim novi obrt. Možete da razjasnite sebi i drugima neku situaciju, a da niste rekli ono što vam je bilo teško da izgovorite. Prešli ste jedan korak napred, a da se niste osetili povređenim…

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE