Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Vijetnam

    Zašto posetiti zemlju u kojoj veruju da potiču od kineske princeze i gospodara Zmajeva mora (FOTO)

    Pazi motocikl! To je možda najkorisniji savet koji možete dobiti ako se spremate za put u Vijetnam. U ovoj mnogoljudnoj azijskoj zemlji gotovo svaki stanovnik ima po jedan mali motor – neki imaju i dva. U glavnom gradu Ho Ši Minu, koji i dalje većina zove Sajgon, ima čak 9 miliona registrovanih motocikala. Voze ih sa maskama, po samo njima poznatim pravilima, a nije retkost ni videti celu porodicu na mini-motoru ili vozača sa bebom u naručju.

    Jasno vam je da su ulice Sajgona prava košnica, ali prepuna prelepih zvukova, boja i mnoštva osmeha. Zahvaljujući tim osmesima i gostoprimstvu Bogdanka Tomović i Mirjana Ševo su svoju prvu prepreku u vijetnamskoj avanturi rešile uspešno. Većina stranaca stoji bespomoćno na trotoaru i čeka svoj red da pređe ulicu. I njih dve su tako stajale, sve dok im nasmejani Vijetnamac nije pružio ruku u nevolji – prešao je ulicu samo da bi njih odveo na željenu stranu kolovoza. I to nije redak slučaj, jer su gostoljubivi žitelji ove zemlje uvek spremni da pomognu zbunjenim turistima.

    Turista je u Vijetnamu mnogo, ali Bogdanku i Mirjanu je na dalek put inspirisala kafa. Zapravo, one već godinama rade kao tehnolozi u kompaniji koja je među najjačim globalnim firmama u industriji kafe – Strauss Coffee. Domaći ogranak, Strauss Adriatic, vlasnik je poznatih brendova Doncafé i C kafa. Strast i stalno osvajanje znanja su glavne kompanijske vredosti, pa zaposleni imaju priliku da vide i saznaju nove stvari o kafi na samom izvoru.

    Da li ste znali da je Vijetnam drugi proizvođač kafe na svetu?

    „Nas je u Vijetnam odveo posao. Kada radite u industriji kafe, mogućnost da posetite važne zemlje za uzgoj te biljke i saznate nešto novo, doživite kako farmeri „žive kafu“ je neprocenjivo iskustvo. Iako većina turista ide u Sajgon ili na prelepe plaže, mi smo se uputile u centar zemlje, na brdovite plantaže kafe“, započinje priču o Vijetnamu i kafi Bogdanka.

    Mirjana jedva čeka da nastavi: „Naša preporuka je oblast Lam Dong, koja se nalazi na nadmorskoj visini od oko 1500 metara, gde vlada specifična klima – večito proleće. Tu se uzgaja Arabika, koja čini samo 2% od ukupne proizvodnje sirove kafe u Vijetnamu. Zanimljivo je da se uzgajanjem kafe i radom na farmama bavi mnogo žena. A još je interesantnije što farmeri jako dobro govore engleski. Vole da ugoste posetioce, da im posvete pažnju, ispričaju se i slikaju sa njima. Iako je ručno branje bobica sa farmerima nešto što će nam zauvek ostati kao lepa uspomena, treba imati u vidu da njihov posao nije lak i da u sezoni provode skoro ceo dan na plantažama“.

     

    Posle branja bobica kafe – uživanje u kafi!

    Iako je gastronomska ponuda Vijetnama veoma različita od onoga na šta smo navikli, uživanje u kafi je podjednako. Kafeterije su veoma popularne u Sajgonu i u njima možete probati razne vrste „specialty“ kafa, kako poreklom iz Vijetnama, tako i iz ostalih egzotičnih krajeva sveta.

    Tradicionalna vijetnamska kafa se sprema tako što se u francuski filter stavi grubo mlevena kafa i prelije vrućom vodom.

    Bogdanka i Mirjana u glas daju koristan savet: Obavezno naglasite da kafu pijete bez šećera, u suprotnom dobićete je zaslađenu. Često je služe i u kombinaciji sa kondenzovanim mlekom, toplu ili hladnu.

    Sve prodavnice i barovi, kao i kafeterije, su otvoreni i svi sede okrenuti ka ulici. Na ulici se sve dešava i na njoj možete kupiti šta god poželite – osim čokoladica!

    Ulica kao centar dešavanja

    Čokolade nema na uličnim tezgama, samo u prodavnicama. I izgleda da je namenjena jedino turistima, jer u Vijetnamu se zaslađuju isključivo voćem.

    „Možda je to tajna njihove vitke linije“, otkriva nam Bogdanka.

    U gradovima sve vrvi, a ipak svi su nasmejani, opušteni i nekako iznenađujuće mirni. Vijetnamci su dobri domaćini, ali podjednako znatiželjni kao i turisti. Žele da čuju sve! A kada vas ugoste, hrane mora biti u izobilju, jer „sto ne sme da ostane bez hrane“.

    „Najviše su nam se dopale prolećne rolnice, pirinač u bambusovom drvetu i razne vrste nudli. Naravno, i egzotično voće koje je uvek sveže i mirisno“, priča nam Mirjana, dok Bogdanka dodaje: „zanimljiva stvar je da u mnoga jela dodaju šećer, tako da je većina jela slano-slatkasta, ali vrlo ukusna. Služe i mnogo ljutih začina u malim činijama, iako su jela uglavnom sva već ljutkasta.“

    Princip ravnoteže, „jing i jang“ prisutan je i u Vijetnamskoj kuhinji i doprinosi pravom odnosu u začinima i idealnoj temperaturi hrane. Kultura „ulične hrane“ je rasprostranjena, a po kvalitetu se smatra jednom od najboljih na svetu. Pirinač na milion načina im je omiljeno jelo, a po popularnosti odmah posle njega su nudle.

    Najbolje mesto za otkrivanje jedne zemlje je poseta pijaci

    Ben Than pijaca je mesto koje bi svako obavezno trebalo da poseti, jer za svakoga ima ponešto, pričaju nam Mirjana i Bogdanka i daju još jedan koristan savet – bitno je da budete spremni na cenkanje, jer istu stvar možete platiti čak i do 3 puta manje ukoliko ste spremni da „pregovarate“.

    Zašto posetiti zemlju u kojoj veruju da potiču od kineske princeze i gospodara Zmajeva mora

    Vijetnam je fascinantna zemlja u kojoj je kultura odraz kineskih, japanskih, francuskih i američkih uticaja. To je zbog njene bogate i burne istorije. Na zastavi Vijetnama je zvezda petokraka, čiji kraci simbolizuju farmere, radnike, intelektualce, mlade i vojsku, dok crvena pozadina simboliše krv prolivenu za domovinu. Ključne vrednosti u Vijetnamu su porodica, humanist, harmonija i zajednica. Koliko poštuju tradiciju potvrđuju i čuveni „Dong Son“ bubnjevi koji potiču iz doba pre nove ere, iz doba bronze.

    Omiljeni hobi im je pecanje guštera, a u vrhu je i jahanje na slonovima koje često probaju i turisti.

    Iako su gostoljubivi, ukoliko želite da im uzvratite naklonost, povedite računa, neki pokloni se smatraju lošom srećom – ne darujte maramice, ništa crno, žuto cveće ili hrizanteme.

    Bogdanka i Mirjana bi se u Vijetnam rado vratile, jer ih je opčinio pre svega osmesima ljudi, njihovom radošću zbog malih stvari, a onda i očaravajućim ukusima egzotike. Susret sa gužvom Sajgona i poseta predivnim plantažama kafe za njih su bili profesionalno i životno iskustvo koje će zauvek pamtiti.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay/Privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE