Vodeći svetski trgovci smanjili marže
Vodećih 250 maloprodajnih lanaca u svetu ostvarilo je 2017. godine prihode u iznosu od 4,53 biliona dolara, ili 5,7 posto više nego godinu ranije, pokazuje nova analiza Dilojta.
Među top 250 maloprodajnih lanaca u svetu nalazi se i Agrokor, odnosno njegov maloprodajni lanac Konzum. Agrokor je, naime, 2017. po visini prihoda maloprodajnih lanaca u svetu zauzeo 208. mesto na listi najvećih maloprodajnih lanaca, pokazuje istraživanje Deloittea „Globalna snaga maloprodaje 2019“.
Prvih deset maloprodajnih lanaca u svetu su u ukupnim prihodima 250 najvećih učestvovali sa nešto manje od trećine, 31,6 posto. Godinu ranije, njihov udeo bio je nešto manji, 30,7 posto.
Najveći maloprodajni lanac je američki Wal-Mart, za kojim slede takođe američki Costco, The Kroger i Amazon.com. Na petom mestu se nalazi nemačka Schwarz Grupa, u sastavu koje su Lidl i Kaufland. Schwarz je ujedno i najveći maloprodajni lanac u Evropi.
Top 10 trgovačkih lanaca beleži i veći rast od proseka za 250 najvećih maloprodajnih lanaca, 6,1 posto u odnosu na 2016. godinu, pokazuje istraživanje.
Ipak, njihova ukupna neto profitna marža u 2017. bila je manja nego godinu pre. Razloge, zaključuje se u analizi, valja tražiti u sve većem pritisku zbog rastućih troškova, sve jačoj konkurenciji i potrebama za dodatnim ulaganjima u digitalnu transformaciju poslovanja.
Izvor: SEEbiz
Foto: Pixabay