Vreme je da se pozabavite upravljanjem stresa

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Vreme je da se pozabavite upravljanjem stresa

    Piše: Hans Buster, osnivač Synergy Talents i profesionalni kouč

    Da li ste hronično umorni, nervozni, boli vas glava, spavate loše…? Sem ako ne odlučite da živite na pustom ostrvu, postalo je skoro nemoguće izbeći stres. Njegovo prisustvo ne samo da stvara grozan, neprijatan osećaj i smanjuje produktivnost, već ostavlja i ozbiljne posledice na vaše zdravlje! Kada počnete da osećate da remeti  vaše normalno fukcionisanje i ne znate kako da to prevaziđete, vreme je da se pozabavite upravljanjem stresa.

    Uticaj stresa na mozak

    Stres nije uvek loš. Zapravo, on je taj koji će vas naterati da se bolje pripremite za neki zadatak, da ustanete ranije, motivisati da nešto uradite. Ali dugotrajno prisustvo stresa je opasno po vaše zdravlje jer tokom vremena stres počne da menja strukture u vašem mozgu. Kada se stres pojavi, dolazi do oslobađanja kortizola – hormona koji drži telo u stanju napetosti i spremnosti na akciju. Međutim, kada se kortizol dugotrajno luči nastaju negativne posledice po vaše telo.

    Uticaj stresa na telo

    Kortizol je taj koji angažuje energiju (iz zaliha masti, ugljenih hidrata i šećera) koja nam je neophodna da bismo prevazišli stresne situacije. Ali ako je stres stalno prisutan, mišići počinju da gube snagu, a imuni sistem počinje da pada. Sada vam je možda jasnije zašto ste u stresnim periodima često bolesni. Još jedna posledica prevelikog lučenja kortizola je što dovodi do smanjenja veličine vašeg mozga. Kada ima previše kortizola, sinaptičke veze nestaju i prednji deo mozga koji utiče na prosuđivanje, društveno ponašanje i donošenje odluka se smanjuje!

    Stres kreirate sami

    Najpre je bitno da shvatite da je stres uzrokovan emocijama, a da su emocije rezultat vaših misli. Drugačije rečeno, vi ste ti koji kreirate stres i sprečavate sebe da nešto uradite. Kada stalno mislite negativno, npr. da će nešto loše da se desi, da nešto ne možete da uradite ili nećete imati vremena, da će drugi misliti loše o vama… nastaju jake, negativne emocije. Šta onda raditi? Najvažnije saznanje, pored onog da stres kreirate sami jeste i da ga sami eliminišete! Kada primetite negativne emocije i kada se osećate loše, pokušajte da odmah nađete neku pozitivnu zamenu. Nađite misao koja je suprotna onoj negativnoj. Znate ono – misli pozitivno. E zato je jako važno insistirati na tome.

    Vežbanje i meditacija mogu da preokrenu negativne procese uzrokovane stresom

    Postoje brojni načini da stavite vaše misli i stres pod kontrolu. Vežbanje i meditacija spadaju u njih. Meditacija, iako mnogima apstraktan pojam, nije ništa drugo nego pokušaj da se osveste čula i sadašnji trenutak. Posmatranje i osluškivanje svega onoga što vas u momentu okružuje i fokusiranje na sopstveni dah imaju za cilj da spreče mozak da misli na prošlost ili budućnost. Drugim rečimа, nа stvаri koje su se već desile (i ne mogu se promeniti) ili stvаri koje tek trebа dа se dese (tаko dа ne trebа brinuti još o njima). A kаdа vežbаte i meditirаte, vi zаprаvo anulirate nаvedene efekte stresa. Vаš mozаk počinje da raste srazmerno padu stresа.

    Dаkle, kаdа se osećаte kаo dа ne možete više da se nosite sa stresnom svakodnevicom, svesno menjajte loše misli, idite nа trčаnje i meditirajte. Prevencijа je ključ. Spasite sebe mnogih vikend-glavobolja, iznenadnih zubobolja, neprospavanih noći ili svađa sa partnerom nakon paklenog dana na poslu.

    Kako se vi borite sa stresom?

    Naučite da upravljate stresom uz SYNERGY TALENTS

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE