Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Vremeplov kojem nismo odoleli: Šta nam je toliko izazovno u #10yearschallenge?

    #10yearschallenge manija traje već nedeljama i nikako da prestane. Na društvenim mrežama zatrpani smo fotografijama na kojima se na različite načine poredi današnje vreme sa onim od pre 10 godina. Na početku je bilo lično – fotografije na kojima smo pre deceniju bili lepši, vedriji, ili pak one na kojima smo neprepoznatljivi, one na kojima se vidi koliko smo uznapredovali i popravili svoj izgled. Priča je nadrasla lične fotografije, pa je  #10yearschallenge postao svojevrsni fenomen, odgovor na sve promene koje su se u društvu dešavale (ili nisu) tokom 10 godina.

    Na ovaj izazov je fotografijama odgovorio i Miodrag Stošić. On je pisac, aforističar, voditelj na Radio Beogradu 202, stand up komičar… Njegove fotografije na Fejsbuku izazvale su brojne komentare i reagovanja.

    U izjavi za BIZLife Kaže da je čitava akcija #10yearschallenge zapravo naš pokušaj da pobedimo vreme. A kako je to izgledalo ranije?

    „Moja baka je, za života, imala samo tri fotografije. Tri dobrovoljne. Jednu za ličnu kartu, drugu kad je ženila sina i treću, kada sam ja pošao u školu. Na svim ostalima bila je dekor. Nije joj bilo stalo kako će ispasti. Moja mama ima mnogo više fotografija. Ipak, ne previše. Izrada svake fotografije trajala je jako dugo, kao i odluka da se pusti u javnost. Ona je previše marila kako će ispasti“, podseća nas na neka prošla vremena.

    A šta bi bi baka i mama rekle za nas danas?

    „Mi smo uspeli da iskombinujemo komplekse i tehnologiju. Jako nam je bitno kako ćemo ispasti ali nam napredna tehnologija omogućava beskonačan broj pokušaja, pa slika, i pored brisanja, ima koliko god hoćeš“, smatra.

    Šta zapravo pokušavamo da postignemo?

    „Da pre svega sebi, ali i čitavom svetu  (jer tako biva stvarnije) pokažemo da “još nas ima!”, “ništa se nismo promenili” i slične mantre. Jeste zabavno, tačno je da mnogi u to unose dosta humora i kreativnosti, ali suština je ista – pobedili smo vreme! Makar na 10 godina! Ako neko sumnja u ovo neka mi slobodno nađe bar jedan primer ovog izazova na kojem osoba izgleda… hmmm… lošije, prema postojećim holivudskim standardima, nego pre 10 godina. Dete u naručuju ne menja poentu, mada jeste jako lepa slika“, kazao je Stošić.

    Psihoterapeut i kouč Nebojša Jovanović za BIZLife kaže da postoje dva ugla ovog izazova – oni koji u njemu učestvuju i oni koji ga posmatraju. 

    „Oni koji postavljaju svoje slike, šalju dve vrste poruka. Bio sam lepši, mlađi, bolji nego sad. Ljudi vole da se sete kada su bili mladi i puni života. Pogotovo u današnje vreme kada je mladalački izgled favorizovan. Postoji i onaj drugačiji efekat i motiv, kada želimo da pokažemo koliko smo bolji nego tada, pre deset godina. Bio sam smotan, nesnađen, a sada sam uspeo“, kaže Ilić.

    On čitavu priču poredi sa odlaskom na 10 godina mature.

    „Ljudi vole sećanja, vole da vide pozitivne promene. Eto, ako se on promenio nabolje, mogu i ja. Tu je i znatiželja, da vidimo kako je nekim ljudima koje nismo dugo videli, dokle su stigli“, kazao je Jovanović.

     

    Milena Jović je psiholog, kroz različite projekte radila je sa mladima. Smatra da su ljudi skloni praćenju trendova, uglavnom sa prikrivenom željom da budu prihvaćeni, odnosno da pripadaju grupi, što povratno dovodi i do daljeg širenja zadatog trenda.

    „Challanges tj.izazovi su posebno privlačni jer obezbeđuju izvesno samopotvrđivanje, a samim tim i jačanje samopouzdanja, naročito kada ne zahtevaju posedovanje neke posebne veštine ili ulaganje ekstremnog napora da bi ih izveli. Ovaj izazov omogućava učestvovanje u jednoj široko prihvaćenoj aktivnosti, stvara osećaj pripadnosti jednoj šarolikoj grupi ljudi, sa različitih krajeva planete, koji su takođe prihvatili challenge, a istovremeno daje šansu pojedincu da prikaže svoj napredak tokom tog zadatog desetogodišnjeg perioda jednostavnim pronalaženjem odgovarajućih fotografija koje će ga prikazati na željeni način. Osim zadovoljstva zbog virtuelne pripadnosti vrlo brojnoj grupi, obezbeđuje i snažan osećaj zadovoljstva prikazivanjem nečega što se, u današnje vreme, smatra uspehom, kao što je „nisam ostario/la za ovih 10 godina“ ili „sada izgledam bolje/lepše/privlačnije/zadovoljnije nego pre 10 godina“ ili jednostavno „preživeo/la sam ovih 10 godina“, objasnila nam je Jović

    Njoj je jedna stvar posebno privukla pažnju. 

    Kod #10yearschallenge značajno je postizanje ličnog zadovoljstva samih učesnika, ali bih posebno istakla njegovo prevazilaženje ličnog i proširivanje na teme značajne za čitavu planetu i čovečanstvo, čime dobija i širi značaj. Jedna od njih je i prenošenje značajnih ekoloških poruka npr. kroz slike koje prikazuju smanjivanje zelenih površina u poslednjih 10 godina… Posebnu pažnju privukla mi je često „šerovana“ slika koja prikazuje ljudsko srce 2009. godine kroz realnu fotografiju ljudskog srca, dok je 2019. to isto srce prikazano okamenjeno. Slika koja upozorava na nestajanje ljudskih osećanja samim tim i smanjivanje empatije u savremenim društvima a na koju su ljudi reagovali lajkom ili smehom, što je još jedna dobra tema za dalje promišljanje o savremenim društvenim trendovima i tokovima…

    Izvor: BIZLife

    Foto: Facebook/ privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE