Vrtoglavi uspeh onlajn trgovine stavlja kupovinu „uživo“ u drugi plan

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Vrtoglavi uspeh onlajn trgovine stavlja kupovinu „uživo“ u drugi plan

    U Srbiji su dugo vladale predrasude i neka vrsta odbojnosti prema onlajn trgovini. Međutim, taj strah i to nepoverenje nestalo je preko noći, tako se bar čini, zbog pandemije koja vlada već dve godine i koja je totalno promenila „pravila igre“ u mnogim industrijama i sferama života. Zbog novonastalih okolnosti svedoci smo prave revolucije onlajn trgovine.

    Potrošači su „preko noći“ promenili svoje navike i zbog toga su mnoge kompanije morale da promene svoj način poslovanja i strategiju. Digitalna transformacija se dešava već godinama unazad, ali je pandemija samo ubrzala procese i promene i mnoge kompanije su shvatile koliko su korisni onlajn kanali.

    Svi koji imaju mogućnost kupovine onlajn doživeli su vrtoglav uspeh u poslednje dve godine. Kada govorimo o tome, ne možemo a da ne pomenemo Digitec Galaxus, kompaniju koja je na tržištu u Beogradu prisutna od 2016. godine.

    Oni su pre svega kompanija koja lagano kreće u osvajanje Evrope, a čiji se core biznis nalazi u Švajcarskoj. Poslednjih 10 godina su švajcarski tržišni lideri i to sa svoja dva web-shopa digitec.ch i galaxus.ch, dok je web-shop u Nemačkoj lansiran 2018. godine. U oktobru ove godine očekuju i lansiranje web-shopa u Austriji. Strategija za sledećih deset godina jeste dalje širenje na teritoriji Evrope. Zemlje o kojima razmišljaju su Francuska, Belgija i Italija, a u daljoj budućnosti Švedska, Danka, Norveška i tako dalje. Dalji planovi zavise od razvoja onlajn trgovine, razvoja njihovih logističkih centara, kao od analiza gde bi njihov biznis model mogao da bude uspešan i na taj način osvoji srca potrošača.

    O ovoj temi smo razgovarali sa Aleksandrom Zabunovićem, direktorom lokalne kancelarije Digitec Galaxus, koji kaže kako je kancelarija u Beogradu bila jedan od eksperimenata gde su za par godina od 10 zaposlenih porasli u organizaciju koja uskoro dočekuje tristotog kolegu. To im omogućava da se ne uspavaju u jednoj industriji koja je veoma dinamična i gde se svakog dana povećava konkurencija koja želi svoj deo kolača.

    Da li će web-shopovi “pobediti” kupovinu uživo ili se to još neće desiti?

    To u velikoj meri zavisi i od segmenta same industrije. Pre dve godine je bilo nezamislivo kupiti mleko, šećer ili kafu putem interneta, dok je danas to naša svakodnevnica. U drugim segmentima nije samo proizvod u fokusu, već je kupovina sama po sebi doživljaj koji je sastavni deo klijentovog iskustva. Kada govorimo o samim klijentima, npr. milenijalcima ili generaciji Z – oni su se u protekle dve godine više i brže adaptirali onlajn kupovini, što je doživljaj kupovine uživo stavilo u drugi plan. Koliko će se to zadržati ostaje da vidimo, ali projekcije pokazuju da udeo onlajn trgovine u globalnoj trgovini raste iz godine u godinu i da će do 2024. da stigne na nekih 22%.

    Poslednjih godina, mnoge industrije su se našle pred izazovom “tektonskih promena”. Šta je onlajn trgovini donela era pandemije korona virusa i u kom pravcu će se dalje razvijati?

    U godini kada je veliki broj ljudi ostao bez posla i kompanije se nisu snašle, moram da priznam da je čudno pričati o uspesima, ali činjenica je da je onlajn trgovina na svetskom nivou tokom pandemije doživela rast od 25%, dok smo mi u Digitec Galaxus-u imali rast od skoro 60%. Prošla godina je bila prilično izazovna na više nivoa, od same organizacije rada, posebno logističkih centara, pa do samog odnosa sa klijentima i očuvanja poverenja na kojem smo godinama radili. Tektonske promene su od nas zahtevale da se brzo prilagodimo i adaptiramo na nastalu situaciju, kao i da mnogo ozbiljnije razmišljamo o strategiji kompanije za budućnost i akcionim koracima kako bismo bili uspešni. Budućnost onlajn trgovine je prilično svetla i prognoze su da će do 2025. godine onlajn trgovina na globalnom nivou porasti za dodatnih 50%.

    Kakva je Srbija kao tržište po pitanju webshopova, imate li konkretne podatke, istraživanje tržišta? Kakvi su vam planovi, kakva je konkurencija kada je “domaći” teren u pitanju?

    Srbija je jako interesantno tržište koje je tek krenulo da razvija onlajn trgovinu, kako sa gledišta zakonske regulative tako i navika ljudi da kupuju onlajn. To je čini veoma zanimljivom za domaće kompanije koje kreću da stavljaju veći fokus na onlajn trgovinu, kao i za strane kompanije koje ovde još uvek nisu prisutne u velikoj meri. Tržište još uvek nije definisano i svako ima priliku da se, uz dobar biznis model, dobro pozicionira kod nas. Mi smo završili tržišnu analizu Srbije gde je business case jasno pokazao potencijal koji onlajn trgovina ovde ima, pa je zaključak da bi naš biznis model koji već 20 godina usavršavamo u Švajcarskoj bio sjajno osveženje za domaće klijente. Trenutno smo u fazi evaluacije internih resursa i konačne odluke kada ćemo postaviti prioritete. Kakva god bude trenutna odluka, ja mogu da vidim naš web-shop u Srbiji u sledećih nekoliko godina.

    Da li je Amazon kao konkurent nepobediv? Kako se boriti protiv tolikog giganta i da li je to borba sa vetrenjačama?

    Šta Amazon radi i šta je postigao u poslednjih 20 godina je stvarno nešto neverovatno. Udeo Amazona u globalnoj onlajn trgovini je oko 9% što pokazuje da i dalje ima mesta za druge igrače, zbog neverovatnog rasta same globalne onlajn trgovine.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay/ Digitec Galaxus Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE