Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zaboravite luksuzne torbe i satove, bogataši sada ulažu u zdravlje i obrazovanje

    Posedovanje Luj Viton torbe, brenda Bugati ili sjajnog Roleksa je do skoro bilo tipično za predstavnike elite i izuzetno bogate ljude. Ali takvi izrazi bogatstva se sve manje ispoljavaju među „ultra-bogatašima“. Oni sada, više nego ikada, troše novac na sigurnost i privatnost, piše Business Insider.

    U eri masovne potrošnje u kojoj i srednja i viša klasa mogu sebi da priušte iste luksuzne brendove, pravi bogataši sve manje ulažu u materijalne stvari kao način označavanja statusa. To je nešto što Elizabet Kurid-Halked naziva “neupadljivom potrošnjom” u svojoj knjizi „The Sum of Small Things: A Theory of an Aspirational Class.“

    To je suprotno od upadljive potrošnje, što je bio izraz koji se odnosio na označavanje socijalnog statusa u nekom prethodnom periodu.

    U suštini, kako objašnjava, pokazivanje bogatstva više ne znači da ga neko zaista i ima. To je rastući trend među milionerima i milijarderima.

    “Nova elita” svoj status pokazuje kroz nagrađivanje znanja i izgradnju kulturnog kapitala.

    Bogataši, kako Biznis insajder ističe, sve više ulažu u obrazovanje, penzioni fond i zdravlje – sve što je nematerijalno, ali veoma skupo.

    Ulaganje u obrazovanje podstiče društvenu mobilnost

    Ovu vrstu ulaganja srednja klasa često i ne primećuje, dok je elita veoma podržava, a upravo je to ono što je čini diskretnom. Kurid-Halked konstatuje da je to „prečica“ da elita “pokaže svoj kulturni kapital, koji reprodukuje privilegiju na način koji luksuz to ne bi mogao”.

    Pokazivanje znanja (kao što je pisanje članaka za Njujorker), izražava kulturni kapital, dajući osobi mogućnost da se popne na društvenoj lestvici i stekne nove kontakte i poznanstva, objasnila je ona.

    Zdravlje takođe označava status

    Vog je 2015. godine objavio da je zdravlje postalo luksuzni statusni simbol i to zaista ima smisla.

    U prošlogodišnjoj analizi, kolumnista Fajnenšl Tajmsa, Simon Kuper je napisala da “kulturna elita troši relativno malo na proizvode za lepotu, ali mnogo na vežbanje, jer smatraju da telo treba da izgleda prirodno”.

    Izvor: BIZLife/Business insider

    Foto: Pixabay

    Piše: T. K.

    What's your reaction?

    Komentari

    • ЈАНА

      Права елита је она која је пре свега васпитана, а потом образована и културна. Све остало што се зове елитом, а проистиче само и једино из материјалног није елита.Није никад ни била.Осим за оне неваспитане, необразоване и некултурне.И тачка.

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE