Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zaboravite sve što su nas učili o novcu

    Nema nikakve misterije u zarađivanju novca, posebnog DNK i sreće, već pravila kojih se sistematično pridržavamo. A prvo pravilo je da zaboravimo sve što su nas učili, jer su nas učili da je „novac prljav”, da „novac kvari ljude”. Učili su nas da su redovan posao i penzija „sigurica” i da je neuspeh karakterna osobina. A nisu nas učili šta je štedna knjižica, šta je pasivan prihod i kako da se obogatimo!

    Vladimir Veličković

    Knjiga „Biznis bukvar”, domaćeg autora Vladimira Veličkovića, korak po korak predstavlja kako slobodna uspešna osoba razmišlja o novcu, koristi ga, vodi posao, organizuje svoje vreme, brine o porodici i živi. Knjiga svom snagom promoviše preduzetništvo u Srbiji, motiviše ljude da se oprobaju u svim svojim jedinstvenim veštinama, ali daje i instrukcije kako da se to realizuje.

    „Biznis bukvar” u 82 lekcije pretenduje da obradi sve raspoložive teme u vezi sa novcem – razumevanje novca i naših uvreženih navika, funkcionisanje finansijskog sistema, šta sadrži pravilno planiranje porodičnog budžeta, kako da izađemo na kraj sa primanjima i troškovima itd. Zatim, poseban fokus je na svim raspoloživim načinima zarađivanja, kroz redovne i dodatne poslove, preduzetništvo, pisanje projekata, crowdfunding, pristup fondovima i investitorima i e-komerc.

    Tu se „Bukvar” ne zaustavlja, nego objašnjava razlike štednje i investiranja, kako se uči da kapital radi za nas i kako da izađemo iz mentaliteta 80-ih i posla „od 9 do 5”. Pitali smo autora knjige šta savetuje preduzetnicima u ovim teškim danima, kao i da li je ovo nova realnost ili nova šansa.

    „Nema garancija da će ijedan biznis da potraje večno. Ali isto tako, sigurno je i da ova situacija neće trajati večno. Potpuno je jasno da se suočavamo sa jedinstvenim okolnostima, da je mnogima teško, da mnogi poslovi neće opstati ili će pretrpeti korenite promene.

    Poslovi koji su pod pritiskom sada treba da se zapitaju nekoliko stvari: da li su za svoju ponudu uradili jasnu segmentaciju kupaca (možda postoji deo tržišta ili niša na koje nisu računali, a sada bi nadomestili nedostatke sa drugih strana); šta od kanala tradicionalnog i digitalnog marketinga i prodaje nije iskorišćeno do maksimuma; kako je napravljena finansijska konstrukcija; da li postoje načini korišćenja alternativnih izvora prihoda, preko domaćih i EU fondova i projekata, kroz crowdfunding ili uvođenjem partnera u biznis i nekog privatnog investitora.

    Ako je sve ovo već isprobano, iskorišćeno, poslednje je na koji način njihov poslovni model može da se unapredi, da pretrpi neophodne promene u ovim situacijama i da opstane.

    Iz svake situacije može nešto da se nauči i posluži za korekciju stavova, znanja i iskustava. Evo, da uzmemo primere: proizvođačima maski za lice posao nikad bolje nije išao, vlasnicima kuća i imanja na Fruškoj gori, planinama i banjama finansijska situacija cveta, onlajn poslovima, dostavama i sl. odlično ide biznis. Da se oni pitaju, ništa ne bi menjali. Dakle, stvar je samo u percepciji i u uglu gledanja.”

     

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE