Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zakon nas ne štiti od lošeg kvaliteta tehnike

    Trgovci tvrde da nisu dužni da vrate tehnički uređaj čijim karakteristikama kupac nije zadovoljan. Loš kvalitet nije objektivni nedostatak, povraćaj je moguć samo u slučaju neispravnosti, pišu Novosti.

    Kupovina televizora, telefona, bele tehnike u Srbiji podseća na pazar „mačke u džaku“. Kakav je kvalitet uređaja saznajemo tek kada počnemo da ga koristimo. Garancija je zaštita samo u slučaju da je uređaj neispravan ili oštećen.

    Trgovci aparatima ne prihvataju da zamene usisivač koji ni mrve ne može da pokupi, kao ni slušalice sa lošim kvalitetom zvuka. Drugi uređaj se može dobiti samo u slučaju neispravnosti ili oštećenosti, a loš kvalitet nije objektivni nedostatak.

    Potrošačima predstoji samo da se, kako savetuju u Ministarstvu trgovine, dodvore trgovcu i ubede ga da im vrati robu čijim kvalitetom nisu zadovoljni, jer kako pišu, „lepa reč i gvozdena vrata otvara“.

    Tehnika je često razlog što se kupci žale inspekciji. Loš kvalitet uređaja, međutim, prema zakonu je subjektivna procena kupca i da li će potrošač uspeti da zameni robu zavisi samo od volje trgovca. Na sajtu Ministarstva trgovine se naglašava da prodavac nije dužan da zameni robu ili vrati novac samo zato što se potrošač predomislio ili pogrešio u proceni.

    Nije, međutim, uvek reč o proceni, već o obaveštenosti, za koju je zadužen trgovac, kaže predsednik Pokreta potrošača Petar Bogosavljević.

    „Ne moramo svi da budemo stručnjaci za tehniku, a većina nas se pri kupovini i oslanja na savete trgovca. Ako nas prodavac nije dovoljno uputio u sve karakteristike tehničkog uređaja, onda kupac ima pravo da se žali i traži zamenu robe.“

    Pravo da se predomisle imaju samo kupci koji su robu naručili preko interneta, TV prodaje, kataloga, na prezentaciji ili od prodavca koji se pojavio na vratima. Rok je 14 dana.

    Pravo na popravku i zamenu robe ili usluge potrošač ima dve godine, iako nema garanciju. Trgovac ima osam dana da odgovori na reklamaciju, a 15 dana je rok za rešavanje žalbe. Izuzetak su nameštaj i tehnička roba, kada je rok za rešavanje reklamacije 30 dana. Ukoliko se ne dogovori drugačije, trgovac ima 30 dana da isporuči robu.

    Izvor: Novosti

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE