Zašto mrzimo jeftine stvari?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zašto mrzimo jeftine stvari?

    Da li ste se ikada zapitali zašto nas često privlače najskuplje stvari, a da one jeftine jedva da uzimamo u obzir? Evo mogućih razloga…

    U proceni oko toga koliko su nam neke materijalne stvari bitne mi, iznenađujuće, gajimo predrasude prema jeftinim stvarima, a privlače nas skupe, iako razlozi za to ne moraju biti objektivni. Uzrok ovome se može  potražiti i u psihologiji i u istoriji.

    Jeftine stvari povezujemo sa manjom vrednošću

    Kada moramo dobro da platimo za nešto mi to više cenimo. Ipak, ako cena tog proizvoda  na tržištu padne, mi ćemo se sa manje brige odnositi prema njemu. Opasnost ove urođene asocijacije o jeftinim stvarima kao manje vrednim je ta što na kraju mi gubimo osećaj za stvari koje su jeftine, a vrede.

    Uzmite za primer ananas, koji je Kristofer Kolumbo prvi doneo u Evropu. U to vreme, ovu voćku je bilo teško transportovati i skupo uzgajati, tako da je jedino kraljevska porodica mogla da ga priušti. Tada je vrednost ananasa približno iznosila 7.500 dolara. Danas ananas ima isti izgled i ukus kao i ranije, a možete ga kupiti za samo 3 dolara. Međutim, više ga ne možemo naći na glamuroznim zabavama. Ananas kao ananas se nije promenio, ali jeste naš odnos prema njemu.

    Kolumbo, printscreenKroz istoriju je zaista postojala jaka veza između cene i vrednosti.

    Skloni smo da povezujemo jeftine stvari sa manjkom vrednosti jer su kroz istoriju, skupi proizvodi bili kvalitetniji. Što je bila veća cena to su stvari bile kvalitetnije jer nije postojao način da i cena i kvalitet budu niski. Sve se pravilo ručno, sa sirovinama koje je bilo teško nabaviti.

    Industrijska revolucija je sve promenila.

    Veza između cene i vrednosti nekog proizvoda je bila tačna sve do 18 veka kada je nastupila industrijska revolucija. Tada smo otkrili kako da proizvodimo proizvode visokog kvaliteta, ali po jeftinim cenama zahvaljujući napretku u tehnologiji.

    Međutim, umesto da nam dopusti da uživamo u proizvodima koje ranije nismo mogli da priuštimo – industrijalizacija je proizvela sasvim drugi efekat.

    zena, printscreenDanašnje društvo ne dopušta da se uzbuđujemo oko jeftinih stvari. Svi bi nas gledali čudno kada bismo se radovali zbog kartona jaja, ali nam je dopušteno da se radujemo zbog kavijara kojeg ćemo pojesti.

    Izvor: Bizlife

    Foto: Printscreen

    Piše: A. M.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE