Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zašto nam mitovi i neistine o zdravstvenim problemima mogu našteti?

    Nakon Evropske nedelje javnog zdravlja koja je uključila niz aktivnosti za podizanje svesti kako bi se osigurali dobri primeri javnog zdravlja i inkluzivnog društva u celoj Evropi, ove nedelje je pokrenuta kampanja podizanja svesti „Pitajte nauku-pitajte doktora“. Cilj ove kampanje je izgradnja poverenja i pronalaženje inovativnih načina saradnje između svih profesionalaca koji doprinose javnom zdravlju na lokalnom, nacionalnom, regionalnom i evropskom nivou.

    Nauka, istraživanje, nova otkrića i inovacije u oblasti zdravstva značajno su poboljšali kvalitet života i dugovečnost stanovništva tokom proteklih 100 godina. Mnoge bolesti koje su nas pre nekoliko decenija dovodile do smrti za svega nekoliko dana, nedelja ili meseci sada su potpuno izlečive ili samo hronične i podložne odgovarajućem lečenju. Pritom je, naravno, važno poverenje. Poverenje u nauku, doktore, zdravstveni sistem. Paralelno s razvojem nauke i novim otkrićima, ne smemo zaboraviti i na vlastitu odgovornost i svest o tome šta možemo da učinimo za sebe i svoje zdravlje. Zbog toga tražimo verodostojne informacije.

    Veliki deo poverenja i svesti dodatno je poljuljan tokom proteklih godinu dana pandemije – lažne i neproverene informacije dovele su mnoge ljude u sumnju, čak i u onim tačkama u kojima do sada nismo imali nedoumica.

    „Podizanje svesti jedna je od naših misija, kao vodeće globalne, inovativne i tehnološki napredne kompanije. „Pitajte nauku – pitajte doktora“ je inicijativa za podizanje svesti radi razumevanja zdravstvenih pojmova, problema i rešenja u trenutku kada je društvo izloženo neistinitim i neproverenim informacijama koje baš svako može da širi. Zbog toga je važno podići svest o tome kako i gde možemo da dobijemo proverene odgovore na svoja pitanja, bez obzira jesmo li zdravi građani ili bolesni pacijenti,“ objašnjava Roberto Rego Vieira Rocha, regionalni direktor Pfizera za Adriatic regiju, dodajući da je to upravo cilj Pfizerove kampanje o podizanju svesti pod sloganom „Nauka će pobediti“ (Science Will Win) https://www.youtube.com/watch?v=Xl0tEfLve1U.

    Kampanja podizanja svesti „Pitaj nauku“, koja je nedavno pokrenuta u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji, na jednostavan i razumljiv način podiže svest o važnosti verodostojnih izvora informacija o zdravlju i štetnim učincima neistinitih informacija o zdravlju. Kampanja otkriva važnost zdravstvene zaštite i dokazane načine prevencije bolesti, kao što su: vežbanje, navike u ishrani, prilagođenost životnoj dobi… Imamo priliku da čitamo, vidimo i čujemo verodostojne podatke, smernice, statistike i izjave nadležnih stručnjaka kojima možemo da verujemo. Upravo na njih, kao čitaoce, gledaoce ili korisnike društvenih mreža, nas usmerava ova kampanja.

    „Kampanju pokrećemo nakon Evropske nedelje javnog zdravlja kako bismo podstakli ljude da kritički procene informacije o zdravlju, lekovima, vakcinama i lečenjima koje dobijaju iz neproverenih izvora ili usmeno od drugih ljudi“, objašnjava Roberto Rego Vieira Rocha, koji veruje da će na kraju pobediti nauka.

    Danas svako može da širi razne informacije putem interneta, zbog čega u njihovu istinitost možemo biti sigurni jedino ako se obratimo profesionalnim izvorima i verodostojnim medijima. Kampanja „Pitaj nauku“ takođe će vam pomoći da razlikujete zablude od istine pri informisanju o zdravlju, lekovima, istraživanju, inovacijama i metodama lečenja. Zdravstveni stručnjaci će se u sklopu kampanje fokusirati na najhitnija zdravstvena pitanja u javnosti. U saradnji s influenserima, kampanja će takođe pokušati da razbije neke mitove povezane sa zdravljem i da rasvetli kako nam mitovi i neistine o zdravstvenim problemima takođe mogu naštetiti.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE