Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zašto svaka kompanija sada MORA da se bavi ZDRAVLJEM ljudi, bez obzira čime se bavi

    Kako si? U davnim vremenima – recimo, martu 2020. – ovo je bilo usputno, učtivo pitanje.

    Sad, kada se deca uskoro vraćaju u školu a koronavirus još uvek besni van svake kontrole, pitanje kako si zaista je važno pitanje, a vaš odgovor ima stvarne posledice. Da li se grlite sa ljudima, da li se pozdravljate laktovima, da li sedite sa maskama i sržite distancu, da li ste uopšte negde pozvani?

    Isto tako je i sa brenovima

    Danas, pre nego što ih pozovemo, želimo da znamo da li će nam smetati ili će nam pomoći da ostanemo zdravi.

    Što pre brend počne da razmišlja kao brend okrenut zdravlju i dobrobiti ljudi, pre će naći mesto za sebe u ekonomijama koje se polako oporavljaju.

    Šta znači biti brend okrenut zdravlju i dobrobiti pojedinca?

    Brendovi okrenuti zdravlju i dobrobiti pojedinca vešto su razumeli da će kupci trošiti više, sporadično kupovati ili neće uopšte kupovati proizvode brenda ako im nešto u glavi odzvanja – opasnost!

    Pre nego što počnete da šaljete poruke utemeljene na zdravlju, razvijete proizvod ili pravite bilo koja poteze kao brend u skladu sa tom idejom vodiljom morate da razumete šta čini jedinstvenim brendove koji su okrenuti zdravlju pojedinaca.

    Uz malo istraživanja shvatićete da takvi brendovi imaju važnu ulogu u našim životima i glavama. Uzimanje prave tablete, odabir prave bolnice ili odabir pravog uređaja doslovno je odluka o životu i smrti. Naše poverenje u njih nije izgrađeno na veri, nemerljivim varijablama – već se zasniva na činjenicama, kliničkim ispitivanjima i istinskim otkrićima i inovacijama. Možda ćemo biti malo iznervirani ili razočarani ako se maskara koju smo kupili razmaže ili ako omekšivač na vešu ostavi fleke, ali naša očekivanja po pitanju lekova ne smeju biti izneverena, to ne opraštamo. To su brendovi za koje pouzdano verujemo da nas čuvaju i štite naše zdravlje.

    Ipak, zbog svih svojih nespornih funkcija, brendovi čija je osnovna tačka zdravlje nisu hladni izvršitelji zadataka. Stoga se nemojte zavaravati ako mislite da će vam prodaja buknuti samo ako prodajete maske za lice ili sredstva za dezinfekciju ruku. Brendovi okrenuti zdravlju i dobrobiti pojedinca poverenje grade kroz istinsku, iskrenu empatiju. Svakako, oni mogu surađivati sa poznatim ličnostima ili influenserima na promociji, ali to čine kako bi povećali poverenje i empatiju, a ne da se kriju iza njih.

    Najk je jedan od najboljih primera. Oni spajaju funkcionalne razloge i emocionalne razloge kako bi njihov brend bio „dobrodošao“. Razvijaju ljubav kupaca prema brendu, poverenje u brend. Epidemiju koronavirusa Najk je jako dobro shvatio i kroz svoje reklame konstantno slao poruke ohrabrenja i empatije. Takođe, Najk je savršeno odgovorio na pokret Black Lives Matter, “For Once, Don’t Do It”, i pokrenuo hiljade brendova da učine isto. U isto vreme, Nike nikako ne zanemaruje osnovnu funkciju svog brenda, proizvode.

    https://www.bizlife.rs/biznis/marketing/najk-ponovo-uhvatio-trenutak-podrska-za-sve-koji-su-aktivni-i-u-karantinu-foto-video/

    https://www.bizlife.rs/aktuelno/vesti-dana/for-once-dont-do-it-najk-promenio-slogan-zbog-rasizma-u-sad-video/

    Dok se svet polako otvara, neki brendovi nauče ove lekcije na teži način, a neki vide primere ispravnog ponašanja i reagovanja od brendova okrenutih zdravlju.

    Razmislite o računici za kupovinu avionske karte. Nekada se izbor avio-kompanije zasnivao na ceni karte, rasporedu… Danas je pitanje – Šta će mi trebati da bih leteo?

    Pa šta aviokompanije mogu da urade?

    United Airlines je krenuo putem zdravlja i dobrobiti pojedinaca, sarađujući sa klinikom Cleveland i Clorox. Slično tome, Hilton Hotels partner je sa klinikom Mayo i Lysol. UA je ovde malo pogrešio, nedostajalo mi je empatije, pa su se kupci okrenuli avio-kompaniji Delta Airlines koja je obećala da će sedište pored vas biti slobodno i prva je koja na letove nije primala putnike bez maske.

    Čini se da Delta pobeđuje jer avio-kompanija koja stavlja ljude na prvo mesto, a ne profit.

    Četiri načina da zdravlje pretvorite u dobit

    Oni koji inoviraju kao brendovi zdravlja beleže i rast. Walmart je promenio svoje oglašavanja i iskustvo u prodavnicama i potpuno preispitao svoje digitalne platforme za COVID i post-COVID eru. Carvana, kompanija koja prodaje polovne automobile, menja doživljaj kupovine automobila – premeštajući je iz izloga ispred vaše kuće. Na primer, kurirska služba UPS ne daje vozačima samo zaštitnu opremu već penzionerima nudi i beskontaktnu isporuku lekova.

    Rezultat: za Walmart rast prodaje u prodavnicama od 20% i porast instaliranja aplikacija od 190%. Za UPS je povećanje zarade od 13,4% u drugom tromesečju.

    Ako se pitate odakle vaš brend može da krene, evo naše jednostavnih saveta koje većina brendova okrenuta zdravlju prati.

    Dela govore više od reči

    Ono što radite uvek će imati više uticaja od onoga što govorite. Napravite smislene promene u svojim proizvodima i uslugama za podršku zdravlju i dobrobiti ljudi i reklamirajte to. Svi smo videli dovoljno reklama podrške „Svi smo zajedno u ovome“, sada je vreme za delovanje.

    Apelujte na glavu i srce

    Za uspeh brenda potrebna je prava kombinacija funkcionalnosti i zdravlja.

    Reagujte u pravom trenutku

    Ljudi razvijaju odnos sa brendovima okrenutim zdravlju onda kada su im potrebni, a ne kada delujete po targetiranju „by the book“. Kad vas nešto boli, trčite do dr Gugla. Sada radimo isto kada tražimo sigurnog prodavca, dobar restoran… Marketing u eri COVID-a ne odnosi se samo na demografiju, radi se o isporuci pravog sadržaja, usluge ili proizvoda u pravom trenutku.

    Brend za budućnost

    Ko su vaši konkurenti budućnosti, a ne prošlosti? Nemojte se truditi da vaš brend bude više okrenut zdravlju nego što je bio u februaru. Ovo je prilika napravite potpunu promenu za svet 2021. i kasnije – za budućnost.

    Brendovi koji prave velike promene će najverovatnije doživeti eksplozivni rast kada se privreda oporavi. Ovi brendovi sebe menjaju za budućnost – a zdravlje i dobrobit su sada u njihovoj srži.

    https://www.bizlife.rs/biznis/marketing/7-miliona-pregleda-za-dan-najkov-najnoviji-kovid-spot-ostavice-vas-bez-daha-video/

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Komentari

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE