Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zašto vas mediji ignorišu

    Mali trikovi kako da mediji primete vaše saopštenje i objave ga za džabe

    Piše: Danica Grujičić

    Svaki trud, dobru akciju, novi proizvod, društveno odgovorno poslovanje i ostalo klijent želi da ceo svet vidi. E pa ne može. Na kraju krajeva, i ne treba. Ipak, mediji igraju veoma važnu ulogu u životu svakog poslovanja. Zato je od izuzetnog značaja da komunikacija trougla korporacija – agencija – mediji bude besprekorna. A kako to zapravo izgleda…

    Sa strane kompanije: Pravimo važan projekat, bitno nam je da ga svi vide, platićemo i agenciju da nam pomogne. Kad već plaćamo agenciju što bismo plaćali medije dodatno. Sa strane agencije: Klijent za ovo plaća, mora se objaviti na bar pet mesta, radićemo pushing follow up do besvesti. Sa strane medija: Koga ovo zanima? Da li su platili?

    Da bi vaša poruka bila prvenstveno viđena, zatim i objavljena ona mora imati kvalitetan sadržaj koji će biti prezentovan klikabilnim naslovom. On ne treba da bude SENZACIONALAN, treba samo da je vešto sklopljen kako bi privukao pažnju i naveo čitaoca, a prvo novinara da želi da ga pročita.

    Mediji će objaviti i saopštenje koje im nije plaćeno ukoliko im se dopada ideja, priča i ukoliko je sve prilagođeno njihovoj čitalačkoj publici. Tu dolazimo do najvažnijeg dela – saopštenja za štampu. Ukoliko novinar mora da provede više od 10 minuta sređujući vaš tekst, u 70 posto slučajeva ga neće ni objaviti.

    Prvenstveno, osobe koje se bave odnosima s javnošću moraju biti pismene i treba da znaju novinarske norme i kodeks. Ljudi iz medija nisu učiteljica koja ispravlja sastav. Podsetimo, reč je o neplaćenom objavljivanju PR sadržaja. Pored toga, veoma je važno da sadržaj prilagodite publici medija u koji šaljete.

    Mediji su odavno počeli da se bave Gugl optimizacijom ali ono što druga strana treba da uradi jeste da optimizuje tekst, sama ulinkuje željene pojmove, dopiše ključne reči i upakuje kodove.

    Saopštenja u PDF-u takođe nikada neće biti objavljena jer kada se to kopira u word ili drugu platformu za pisanje sve reči će biti spojene, a u dinamičnom svetu medija nema mesta za bavljenje time. Obratite pažnju da li medij do kojeg želite da dođete plasira sadržaj na latinici ili ćirilici i u skladu sa tim šaljite oba pisma. Sad makar postoje onlajn preslovljavanja.

    Štampanim medijima šaljite fotografije visoke rezolucije, portalima i profilima na društvenim mrežama šaljite „jpg“ formate, manje rezolucije zbog kojih neće morati da se aktivira fotošop.

    Tekstovi za print i portale nisu isti, kao ni vizuali koji ih prate. Prilagodite tekstove u prvom slučaju služeći se pravilom obrnute piramide, u drugom jezgrovitim uvodom sa naznakom važnih informacija u ostatku teksta. Ukoliko ste se odlučili za blog ili medij koji pripada određenoj niši evo slatkog saveta – pošaljite vizual, ilustraciju sa citatom ili fotografiju praćenu jednom rečenicom teksta i haštagovima za njihove društvene mreže.  Ovo će biti veoma efektno i sigurno će ostaviti utisak i izmamiti objavu.

    Tek smo na početku ali prvi korak je da vas primete i pomisle „Šta mi teško…“

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE