Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    hotel održiv

    Zbog čega bukirati hotel a ne stan na dan – osvrt pod lupom pandemije

    Piše: Zafiris Lampadaridis, direktor hotela Mercure Belgrade Excelsior

    Konkurencija između hotela i drugih smeštaja već dugi niz godina dominira globalno tržište. Do sada je finalni izbor potrošača pored lične preference diktirala pre svega cena. Ali više ne. Sa izmenom situacije i širenjem pandemije SARS COV 2 virusa, primat pri izboru i odluci za tip smeštaja mora da preuzme pitanje bezbednosti gostiju, kao i zaposlenih. Prihvatljiv ili dovoljno čist smeštaj, više neće biti pokretač odluke. Očigledno je da će se posao u nekom trenutku morati nastaviti, što pre, nadamo se. Ali imajte na umu da posao mora da se nastavi i 14 dana nakon loše odluke da se uštedi samo 10-20 evra na smeštaju.

    Pogotovo na srpskom tržištu iznajmljivanje apartmana i stanova na dan nije dovoljno regulisano. Osim što je većina tih smeštajnih jedinica van privrednih tokova, te ne podleže proverama od strane resornog ministarstva, ključno je imati u vidu da taj tip smeštaja ne podleže ni standardima struke. To po sebi nije problem kada se radi o, na primer, ponudi osnovne usluge koju jedan apartman pruža svojim gostima, krevet, kupatilo, TV i internet, ali i te kako predstavlja problem kada je u pitanju naša bezbednost. Pogotovo u današnje vreme, vreme pandemije, društvene distance, maski, rukavica i dezinfekcije, bezbednost gosta i zaposlenih u ovoj idustriji jeste ključna. Niko ne proverava da li je kupatilo u stanu koji je gost rentirao prano vodom ili alkoholom, te samim tim niko ne može ni da garantuje da je soba u koju gost ulazi propisno dezinfikovana i bezbedna. I prilično sam siguran da niko nije spreman da igra ruski rulet. Više nego ikad do sada, cenimo vlastito zdravlje i zdravlje svojih najmilijih, više nego sitna novčana sredstva.

    Veliki hotelski lanci su već na samom početku pandemije krenuli u uspostavljanje zdravstvenih i higijenskih standarda koji će omogućiti i obezbediti siguran boravak gostiju u njihovim prostorijama. Tako je lanac Accor zajedno sa Biro Veritas, francuskim pružaocem sertikikacionih usluga pripremio i lansirao sertifikacionu oznaku zdravstvenih i bezbednosnih standarda. Takav sertifikat će omogućiti ponovno otvaranje ugostiteljskih kompanija u Evropi, tako što će izdavanje sertifikata biti uslovljeno ispunjavanjem propisanih protokola za čišćenje i odgovarajućih sigurnosnih standarda. Oznaka će pokrivati smeštajne i ugostiteljske usluge, a postavljaće sanitarne standarde za Accor-ove hotele. Ostali lanci deluju u sličnom pravcu.

    Pored mera i akcija koje preduzimaju pojedini hotelski lanci širom sveta, lokalno, HORES zajedno sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija i Turističkom organizacijom Srbije razvija sertifikat koji će omogućiti hotelima i restoranima da nastave sa poslovanjem i obezbede sigurnost za svoje goste u svetu posle pandemije, ili u novoj normali, kako se ova novonastala situacija često naziva.

    Za razliku od toga, na neregulisanom tržištu stanova za iznajmljivanje na dan, ekonomiji deljenja i onlajn bukiranju koje posluje na granici legale, ne postoje ustoličeni standardi, kao ni kontrolni mehanizmi, te gostu preostaje jedino da se nada, da je soba u koju ulazi propisno dezinfikovana i bezbedna nakon prethodne upotrebe. Složićemo se da je to igra na sreću, a ne iskustvo kvalitetnog smeštaja.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE