5 lakih načina da se svakog dana hranite zdravije

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Brojni su saveti o tome kako se hraniti zdravo, ali ako ćemo iskreno, ponekad nas „mrzi“ da o svemu tome razmišljamo. Naročito kad smo gladni (drugim rečima, uvek)!

Sećate li se kako je u detinjstvu ishrana bila jednostavna – otvori usta, žvaći, uživaj…

Danas nije tako lako znati kako da se zdravo hranimo. Između svih modernih dijeta, gurmanskih trendova i sve veće ponude tzv. super hrane, postalo je komplikovano jesti.

U stvarnosti, međutim, zdravo se hraniti ne mora da bude komplikovano. Ono što je bitno jeste da se držite osnova, što je lako ako budete sledili ovih 5 zdravorazumskih preporuka. One će vam pokazati kako da se hranite zdravo na lako razumljiv i zabavan način.

1. Prihvatite mediteransku ishranu

Hranite se kao turista u Grčkoj. Iako zalazak sunca iznad parka na koji gleda vaša kancelarija nije velelepan kao onaj iznad neke egejske plaže, tanjir grilovane ribe i svežeg povrća i čaša vina su uvek dobar izbor. Sve masti zdrave za srce, minerali i antioksidansi u mediternaskoj ishrani kao što su humus, maslinovo ulje i feta sir mogu da vam pomognu da smanjite rizik od bolesti srca, kaže dr Suzan Mičel, koautorka knjige ‘Fat Is Not Your Fate’ (Fireside).

2. Proverite deklaraciju pre kupovine

„Sve na prednjoj strani je reklama”, kaže Mišel Berman, dijetičarka iz Ferfaksa u Virdžiniji. Okrenite proizvod da saznate pravu priču. „Što je više sastojaka, to su veće šanse da je proizvod prošao kroz nekoliko fabrika za preradu gde je ubačeno nešto veštačko“, kaže dr Lidija Zepeda, profesor nauke o potrošačima na Univerzitetu Viskonsina u Medisonu. Pored toga, proveravanje deklaracije je odličan način da saznate ima li nepotrebnih sastojaka u proizvodu.

3. Jedite celovite namirnice – to jest, namirnice koje mogu da rastu

Krompir potiče iz zemlje, a jaje od kvočke. „Neobrađene, celovite namirnice će vam doneti najviše koristi“, kaže Berman. Procesovanje uklanja sastojke kao što su antioksidansi i vlakna. Što je još gore, u mnogim procesovanim narminicama se kriju sastojci koji nisu potrebni. Nema ništa loše u tome da povremeno uživate u procesovanoj hrani ako za njom žudite (nekad je stvarno teško odoleti kesici čipsa). Ali, ako se trudite da kupujete zdravije, birajte one proizvode koji su minimalno procesovani.

4. Jedite hrskave namirnice

Užina koja hrska kada se zagrize, kao što su jabuke, celer, grašak šećerac i orašasti plodovi duže angažuju vaša usta nego hrana koju srčete. „Što više žvaćete, sporije jedete i vaš organizam ima više vremena da registruje da je sit“, kaže Mičel.

5. Jedite ‘svesnije’

Kada sednete da jedete, pokušajte da budete svesni svakog zalogaja. Naročito prvih nekoliko, zato što su to oni zalogaji u kojima ćete najviše uživati. „Receptori čula ukusa počinju slabije da registruju ukus nakon prvih nekoliko zalogaja“, kaže dr Linda Bejkon, profesor nutricionizma na Gradskom koledžu u San Francisku. To nije jedini razlog da usporite kad jedete. Vašem mozgu je potrebno oko 20 minuta da shvati da vam je želudac pun. Ako ‘trpate’ hranu u usta kao da sutra ne postoji, velike su šanse da ćete slučajno preći granicu sitosti i tako se prejesti.

Izvor: BIZLife/www.self.com/story/20-ways-to-eat-healthier

Foto: Pixabay