Kako sprečiti „izgaranje“ (burnout) pre nego što se desi?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Izgaranje od posla, poznatije kao „burnout“, prepoznato je od strane Svetske zdravstvene organizacije kao pravi problem i dijagnoza. Smanjena satisfaskcija, smanjena produktivnost i nemogućnost suočavanja sa stresnim situacijama su samo neke od posledica izgaranja.

Iako nije uvek lako da predvidimo ono što sledi, evo nekoliko stvari koje možete da uradite da ne biste „izgoreli“:

1. „Pratite“ svoje vreme

Često zaposleni ne vide vrednost svog vremena. Nemoguće je da budete zadovoljni ako ne znate da napravite balans između vremena koje provedete u kancelariji i vremena koje provodite sa prijateljima i porodicom. Izbegavanje izgaranja znači da upravljate svojim vremenom mudro, sada i u budućnosti.

Koristite digitalni kalendar kako biste pratili na šta sve trošite vreme. Zapišite sledeće: Koliko vremena provodite u kancelariji? Koliko radite i kada dođete kući? Koliko vremena imate samo za sebe?

2. Odvojite kancelariju od doma

Kako „burnout“ počinje? Tako što se posao „uvuče“ u vaš dom – popodne, uveče, vikendom. Najpodložniji ovome su ljudi koji rade od kuće. A najbolji način da se ovo spreči jesu odvojene prostorije za rad.

3. Idite na odmor

Mnogi ljudi ne iskoriste svoj godišnji odmor. Vreme koje provedete van posla može da poboljša vašu produktivnost, kreativnost i poveća zadovoljstvo. Možda vam se čini da je prava stvar da tokom odmora radite, proveravate mejlove, ali platićete punu cenu na duže staze. Vašem umu, kao i vašem telu neophodan je odmor.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay