Najbolja mentalna vežba za koju većina ljudi ne zna

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Kako jedna svesna, sabrana pauza može da nam pomogne da izgradimo sreću i dobre odnose.

“Živi u trenutku”, “Trenutak po trenutak”, “Samo diši”, “Budi sada i ovde”, “Suoči se sa svojim problemima” – Ko još nije čuo ove “budi sabran i svestan” koncepte samopomoći? U stvarnosti, biti sabran je težak posao (jer je teško biti usredsređan na trenutak kada nam misli stalno lutaju, i ometa nas mnogo toga) ali postoji jednostavan način da se vežba – da se kultiviše svesnost kao i da se pokrenu najbolje osobine u isto vreme.

Dakle, šta da radimo kada naiđe stresan trenutak, kada treba da damo najbolje od sebe, da se „napregnemo“ da bismo postigli najbolje rezultate, ili samo da se smirimo, spustimo loptu, opustimo se. Setite se bilo koje situacije – od gužve u saobraćaju do važnog poslovnog sastanka.

Psiholog Ryan M. Niemiec naziva ovu vežbu “pauzom svesnosti”. Čine je dva koraka:

1. Zastanite i usredsredite se na svoje udahe i izdahe oko 10-15 sekundi.
2. Završite pitanjem: Koje svoje najbolje osobine ću sada ispoljiti?

Zašto je ova vežba efektivna?

Kratka je. Ljudi vole kratke vežbe svesnosti, i svi mogu da izdvoje 10-15 sekundi na dan.
Uklapa se u sve što radite. Bilo da se budite i započinjete novi dan. Ručate. Šaljete mejl. Razgovarate sa šefom telefonom. Idete kući sa posla. Čistite kuću. Igrate se sa decom. Pauza svesnosti uvodi vas u trenutak i daje vam zadatak da date najbolje od sebe… bez obzira šta trenutno radite.
Priprema vas da budete najbolji što možete, da budete spremni za teške trenutke, da izdržite stres i da pokažete svoje najbolje osobine slobodnije.
Kako dalje piše Niemiec na sajtu Psychology Today, ova vežba zaista deluje. Dokazano ima efekta. Kratke meditacije i skraćeni program sabranosti pozitivno su ocenjeni u mnogim istraživačkim studijama. Uverenje da se mora meditirati svakog dana sat vremena da bi se postigao efekat je odbačeno.

Ova vežba priziva ono najbolje (od vas). Fokusirate se na nešto pozitivno i biva vam jasno šta je najvažnije u datom trenutku. Ovakva pauza nam pomaže da uvek imamo na umu da imamo dobre osobine i snagu koju možemo odmah da koristimo.

Dalje u tekstu psihologa i terapeuta Niemieca, navode se citati mnogih ljudi – pisaca, psihologa, naučnih istraživača koji su govorili kako im ove efektivne pauze pomažu u svakodnevnim situacijama. Jedan psiholog piše kako mu vežbe pomažu da se prebaci iz poslovnog u “porodično” stanje uma, odnosno kada završi težak poslovni dan, treba mu kratka pauza da može da da najbolje od sebe i bude dobar muž i otac. Jedna autorka govori kako joj je pauza pomogla da se suoči sa stresom zbog bolesti jednog člana porodice, itd.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay

Piše: N.V.

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.