Ove BILJKE u spavaćoj sobi vam mogu pomoći da bolje SPAVATE

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Promo

Hiljadama godina ljudi su se oslanjali na lekovito svojstvo biljaka i koristili ih kako bi napravili lekove, naročito one koji mogu pomoći u borbi protiv nesanice.

„Postoji duga, pisana tradicija da biljke pomažu ljudima da spavaju“, kaže dr Monik Simonds, zamenik direktora u londonskom Kraljevskom botaničkom vrtu Kev.

Ako se vratite do rimskog doba ili do vremena kada se koristila drevna kineska medicina, naći ćete dokumentaciju o biljkama i njihovim uticajem na spavanje. Na primer, jasmin iz Kašmira, sa svojim mirisnim cvetovima, bio je obavezan dodatak u vodi za kupanje da bi pomogao ljudima da se opuste i smanje stres.

Sada postoje jasni dokazi da biljke imaju moć da nas smire i da nam pomognu da smanjimo stres i opustimo se. „Miris biljke kao što je lavanda nije samo nešto što „pokupimo usput uz pomoć receptora u našem nosu“. Naučno je potvrđeno da se esencijalna ulja lavande apsorbuju jednostavnim udisanjem. Esencijalna ulja lavande imaju smirujući efekat tako što „moduliraju“ naš nervni sistem“, kaže Simonds.

Ovo je preporuka koje biljke treba da imate u spavaćoj sobi da biste bolje spavali:

1. Jasmin

Jasmin oslobađa slatku aromu koja može da ublaži anksioznost i poboljša kvalitet sna. Miris ima uticaj na receptore u našem nervnom sistemu, što rezultira smirujućim efektom. Što se tiče brige za vašu biljku: redovno zalivajte i pobrinite se da ima dovoljno sunčeve svetlosti.

2. Indijansko pero (Sansevirija)

Visoki i uski listovi biljke „rade“ noću tako što oslobađaju kiseonik i pročišćuju vazduh. Nema cvetova, tako da nema gotovo nikakvog mirisa. Međutim, istraživanje je pokazalo da listovi pomažu u uklanjanju štetnih hemikalija u prostoriji, kao i da apsorbuju mirise u pozadini kao što su znoj ili lak za kosu.

3. Valerijana

Valerijana je tradicionalni lek za nesanicu. Naučne studije su pokazale da valerijanini slatkomirisni ružičasti ili beli cvetovi deluju umirujuće. Kada je biljka u cvetu, samo udišite miris kako biste stimulisali san. Iz ekstrakta korena takođe možete skuvati čaj koji umiruje. Valerijana voli svetlost – vašoj biljci je potrebno šest sati direktne sunčeve svetlosti.

4. Lavanda

Dokazano je da lavanda smanjuje broj otkucaja srca, krvni pritisak i nivo stresa – kao i da pomaže da utonete u dubok san. Lavanda koja se uzgaja u toplijim podnebljima oslobodiće više esencijalnih ulja i imaće veći uticaj na kvalitetan san. Dajte lavandi u saksiji puno sunčeve svetlosti, a vodu štedite.

5. Kamilica

Čaj od kamilice popularan je širom sveta kao piće koje vam pomaže da se smirite i zaspite, ali i sama biljka ima odlična umirujuća svojstva. Kao i lavanda, esencijalna ulja koja su ekstrahovana iz cveća imaju opuštajući efekat i mogu pomoći ljudima koji imaju noćne mora.

6. Aloje vera

Veoma se često koristi za ublažavanje opekotina i iritacija na koži, ali je takođe odlična zato što oslobađa kiseonik i apsorbuje ugljen-dioksid tokom noći i prečišćava vazduh. Takođe, NASA je sprovela studiju istraživanja, u kojoj su rezultati pokazali da aloje vera pomaže u borbi protiv štetnih toksina u prostoriji.

7.  Gardenija

Još jedna velika biljka koju treba da preselite u spavaću sobu. Moćan miris cveta gardenije je idealno sredstvo za ublažavanje stresa. Prirodno sredstvo za smirenje, bez ikakvih štetnih nuspojava, naravno, utiče na kvalitet vašeg sna.

Izvor: BIZLife/Thrive Global

Foto: Promo