Pet jutarnjih rituala koji garantuju savršen dan

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Kako započinjete svoj dan? Ima mnogo naučnih dokaza da su prvi sati nakon buđenja ključni za to kako će izgledati ceo vaš dan.

Ne bi trebalo da „kopirate“ rutine uspešnih i poznatih, jer neće biti prijatno ni vama ni klijentima kada zaspite na sastanku u 9.30 časova, jer ste odlučili da se to jutro probudite pre zore.

Ako već imate savršenu rutinu koja funkcioniše, možete samo da je dopunite ili „osvežite“ nekom od sledećih stavki:

1. Probudite se rano

Ovo nije nikakva novina, ali naučna istraživanja pokazuju da rano buđenje i te kako ima svojih prednosti. Poznato je da ranoranioci ređe „upadaju u zamku“ prokrastinacije od ljudi koji ostaju budni do kasno u noć, objavljeno je u studiji iz 2008. godine u „Dnevniku opšte psihologije“ (The Journal of General Psyhology). Svake nedelje navijte sat 15 minuta ranije, pa sve ranije i ranije, dok ne „dođete“ do željenog vremena za buđenje.

2. Kratke, brze vežbe su ključne

Mnogi uspešni ljudi poput Tima Kuka i Ričarda Bransona vežbaju ujutru. Čak i ako mrzite da vežbate, pokušajte da napravite kompromis sa samim sobom i uključite minimalnu fizičku aktivnost u vaše jutro. Šon Ejkor, autor knjiga „Prednosti sreće“ (The Happiness Advantage) i „Veliki potencijal“ (Big Potential), savetuje da ipak odvojite 10, 15 minuta za kardio aktivnost ili preskakanje hulahopa i da je to jednako efikasno kao kada biste popili antidepresiv. U krajnjem slučaju možete prošetati.

3. Vodite dnevnik

Iako postoji nekoliko vrsta dnevnika, opšta ideja je da provedete neko vreme sa vašim mislima i osećanjima tako što ćete ih zapisati da biste ih zamislili jasnije. Takođe, kada vodite dnevnik možete identifikovati situacije zbog kojih se osećate anksiozno. Jednom kada identifikujete ono što izaziva stres kod vas, možete razraditi plan kako da rešite probleme.

4. Odredite tačnu satnicu za „to-do“ listu

Ako zapišete tačnu satnicu kada treba da zavšite obaveze ili projekte, to vam daje realističnu i detaljnu sliku tako da možete pratiti progres, kaže za Thrive Global Kol Njuport (Cal Newport), profesor na Džordžtaun univerzitetu.

5. Vežbajte „umeće življenja“ (mindfulness)

Ovakva vežba treba da traje od 5 do 15 minuta svakog jutra. Sve što treba da uradite jeste da sednete i uživate u sadašnjem trenutku – koncentrišite se, dišite duboko i prihvatite sve senzacije i osećanja koja vas preplavljuju. Ova tehnika vam pomaže da razmišljate jasnije i stvari sagledate iz drugačije perspektive.

Izvor: BIZLife/Thrive Global

Foto: Pixabay