Pet znakova da ne jedete dovoljno pre vežbanja

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Ako vam se ikad desilo da vam se vrti u glavi ili da ćete pasti u nesvest tokom vežbanja, niste jedini.

Nedovoljan unos hrane pre vežbanja može ozbiljno da naškodi. Ako ste malo nestabilni dok radite vežbu skakanja sa raširenim rukama i nogama (što nije nešto tako zahtevno da vas toliko zamara), morate da obratite pažnju na to da li jedete dovoljno pre vežbanja.

Ako vam se ovo redovno dešava, može da utiče na vaše vežbanje, stane na put vašim ciljevima i dovede do ozbiljne povrede ako ne pazite. Bez obzira na to da li jednostavno zaboravljate da užinate pre treninga ili aktivno smanjujete unos kalorija u okviru celokupnog plana mršavljenja, vodite računa da svom telu obezbedite energiju koja mu je potrebna.

„Nemojte da zaboravite da vam hrana daje energiju“, kaže Albert Mateni, dijetetičar, suosnivač SoHo Strength Laba u Njujorku i konsultant za Promix Nutrition.

Ako ne unosite dovoljno energije, „u kratkoročnom smislu ćete imati grčeve u mišićima. Dugoročno gledano, nećete napredovati i počećete da mislite da je vežbanje puno lažnih obećanja“, kaže Rob Sulaver, nutricionista, osnivač i trener u Rumble Boxingu i osnivač/generalni direktor Bandana Traininga.

Dakle, bez obzira na to da li je cilj da povećate snagu ili izdržljivost ili da smršate, morate da vodite računa da svom telu obezbeđujete dovoljno energije koja mu je potrebna. Evo glavnih znakova da ne jedete dovoljno pre vežbanja:

1. Vrti vam se u glavi, hvata vas nesvestica ili ste letargični.

„Ako vežbate umerenim ili visokim intenzitetom bez pravilnog unosa hrane, šećer u krvi može naglo da padne, što dovodi do vrtoglavice ili nesvestice“, objašnjava Mateni. Takođe ćete se verovatno stalno osećati umorno ili letargično ako svom telu ne dajete energiju a zahtevate mnogo od njega tokom jakog treninga.

„Ako vam se vrti u glavi ili osećate nesvesticu, odmah prekinite sa vežbanjem“, kaže Alisa Ramzi, dijetetičarka i vlasnica Alissa Rumsey Nutrition and Wellness-a. Ako možete, pojedite neki oblik brzih ugljenih hidrata ili šećera – kako što je banana ili čaša soka – što vam može pomoći da se podigne nivo šećera kako biste mogli da nastavite sa vežbanjem. Vrtoglavica je takođe simptom dehidracije, zato popijte i vodu.

2. Osećate mučninu.

Ovo je više stvar hidratacije a ne unosa hrane, kaže Loren Antonući, dijetetičarka, vlasnica i direktorka Nutrition Energy u Njujorku. Ako osećate mučninu, razmislite koliko ste tečnosti i elektrolita uneli tog dana. Možda ste zaboravili da popijete dovoljno vode ili niste uneli dovoljno soli. Nizak nivo elektrolita (kao što je so) može da dovede do mučnine, kao i do drugih simptoma kao što su grčevi u mišićima i manjak koncentracije.

3. Učinak vam je slabiji nego inače.

Ako niste dovoljno jeli tog dana, „jednostavno ćete se osećati blokirano“, kaže Mateni. „Nećete moći da održite brz ritam trčanja i završite ceo set vežbi istom brzinom kao inače“. Verovatno ćete osećati da ne možete da vežbate istim intenzitetom kao što to normalno činite, dodaje Ramzi, što može jako da nervira ako ste se spremili i došli u teretanu očekujući da se dobro izvežbate.

4. Povređujete se ili padate u nesvest.

To već može da bude opasno. „Ako niste uneli dovoljno energije i kalorija/ugljenih hidrata, izloženi ste riziku od niskog šećera u krvi i potencijalnog padanja u nesvest“, kaže Ramzi. Time ste više izloženi riziku od povrede. „Možete da padnete ili se sapletete ili, na primer, da promašite pokret dizanja ako su vam tegovi iznad glave“, kaže Mateni. „Isto tako, više ste izloženi povredama ako niste u svom najboljem/najkoncentrisanijem/najjačem izdanju.“

5. Ne vidite rezultate.

Bez obzira na to da li želite da ojačate, povećate izdržljivost ili smršate, na vaš uspeh će uticati to što ne jedete dovoljno. Za to ima nekoliko razloga. „Ako ne jedete dovoljno, vaše telo može da počne da razlaže mišiće da bi dobilo dovoljno energije“, kaže Ramzi. Osim toga, kad nemate dovoljno energije, bićete previše umorni za ponavljanje vežbi.

Koristan savet: ako niste jeli tri do četiri sata, potrebna vam je užina. Možda će vam užina biti potrebna bliže vremenu vežbanja nego vašim prijateljima, ali „niko se neće osećati dobro kada vežba“ ako mu je poslednji obrok bio pre četiri sata, kaže Antonući. Zato slušajte svoje telo, dajte mu ono što mu je potrebno i bićete korak bliže ostvarenju svojih ciljeva, kakvi god da su.

Izvor: BIZLife/Self.com

Foto: Pixabay