Pravilna ishrana – put do zdravog organizma (VIDEO)

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Često tek kada dođe do razvoja nekog hroničnog oboljenja i postavljanja dijagnoze, ljudi počnu da vode računa o načinu života. Zdrava ishrana i redovna fizička aktivnost ne bi trebalo da postanu rutina samo obolelima, nego i zdravim ljudima kako do oboljenja ne bi došlo.

„Adekvatan način života“ podrazumeva dovoljno sna, izbegavanje nezdravih navika poput preterane konzumacije alkohola i pušenja, fizička aktivnost, rame uz rame sa zdravom ishranom.

Snežana Živković, nutricionista na Dečjoj univerzitetskoj klinici „Tiršova“ ističe da ishrana dece sa dijabetesom, ne bi trebalo da se razlikuje od ishrane ostale dece, ali i odraslih. Postoje određena „pravila“ koja su univerzalno primenljiva i koja mogu da unaprede zdravlje svog organizma.

„Ono što bi u ishrani trebalo izbegavati jesu šećer i šećerni koncentrati. Ne treba ih potpuno izbaciti već ih svesti na najmanju moguću meru. Unos masnoća bi trebalo da bude kontrolisan, kao i rafinisanih proizoda poput belog brašna, koji udružen sa masnoćama sadrži uvećani broj kalorija. Svaki uzrast zahteva određen energetski unos, a prekomernim unosom kalorija deca dobijaju na telesnoj masi, postaju gojazna, a gojaznost vodi u neku drugu vrstu problematike“, dodaje Živković.

Zdrava ishrana ne znači da treba potpuno da se odreknemo omiljenih zalogaja, čak i ukoliko nisu preporučljivi za naš organizam. Poenta je dobro ih kontrolisati i unositi što je moguće ređe, objašnjava nutricionista.

„Belo brašno se ne mora potpuno izbaciti. Neće se desiti ništa loše ako se povremeno unose takvi proizvodi, ali ne svakodnevno. Ono se nalazi u proizvodima kao što su razni keksovi, čokolade, eurokremovi, keksovi nafilovani različitim punjenjem koji imaju više masnoća i šećera nego neke vrste složenih ugljenih hidrata koji su zapravo potrebni organizmu“, dodaje nutricionista.

Preporučljiv način ishrane za pacijente sa hroničnim oboljenjima i dijabetesom, trebalo bi da bude standard i za zdrave osobe. Hraniti se zdravo ne znači jesti bezukusnu hranu i biti gladan, već zasititi se odabranim namirnicama koje imaju blagotvotno dejstvo na naš organizam. Na taj način, uz redovnu fizičku aktivnost, na korak smo bliže dugovečnom i kvalitetnom životu.

Ovde možete pogledati i video:


Izvor: BIZLife/Vodič kroz dijabetes

Foto: Pixabay