SEDAM loših navika koje MORATE hitno promeniti

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Svako od nas ima neke svoje male rituale i navike zbog kojih mislimo da se osećamo bolje, ali su zapravo štetne. Neke više, neke manje, ali kada se sve sabere, loše navike mogu nam doneti mnogo problema u životu…

Ovo je sedam najčešćih navika koje moramo promeniti:

1. Čišćenje lice pre ili posle treninga?

Pranje lica odmah nakon treninga izgleda kao dobra ideja za one koji vode brigu o svojoj koži. Iako to obično zaboravimo da uradimo pre nego što počnemo da treniramo. Važno je pravilno oprati lice i ukloniti svu šminku i prljavštinu pre treninga. Ako to ne uradite, onda se sve to kombinuje sa znojem i zatvaram pore.

2. Gledanje u telefon

Telefoni su najpopularniji uređaji, a način na koji ih držimo veoma utiče na naše zdravlje. Telefon uglavnom dugo držite među prstima uz to sa savijenim vratom i razvija se nešto što naziva “tech neck”. Taj položaj može uzrokovati ukočeni vrat, mišićnu slabost i glavobolju.

3. Kafa odmah nakon buđenja

Šoljica sveže kafe je za mnoge jutarnja rutina odmah posle buđenja. Naša tela proizvode hormon koji se zove kortizol, koji se takođe naziva i “hormon stresa”, jer se njegova količina povećava kada se bojimo ili smo pod stresom. Proizvodnja ovog hormona je ujutru velika, a kofein ometa ovaj proces. Telo tada stvara manje ovog hormona i više se oslanja na kofein, a mi dobijamo energetski “bust” iz kafe umesto od našeg organizma.

4. Korišćenje antibakterijskih sredstava

Ništa ne ubija bakterije bolje od sapuna. Pokušajte da operete ruke kad god imate priliku, umesto da upotrebljavate antibakterijska sredstva. Neki od nas su zaista zabrinuti zbog svih štetnih bakterija oko nas i stalno koriste sredstva za čišćenje ruku, ali uz stalno korišćenje ovih sredstava bakterije mogu mutirati.

5. Odmrzavanje mesa

Kad vam se žuri, vi samo izvadite paket smrznutog mesa iz zamrzivača i stavite ga pod vruću vodu kako bi se brzo otopilo, zar ne? Ova metoda nije sigurna, baš kao ni ostavljanje mesa na sobnoj temperaturi ceo dan dok ste na poslu. Čim meso postane toplije od 10°C, sve bakterije počnu da se množe. Iako proces traje duže, preporučuje se da ostavite meso u frižiseru ili da koristite hladnu vodu. Stavite meso u posudu s hladnom vodom i na svakih 30 minuta dodajte novu vodu. Ili možete iskoristiti mikrotalasnu, ali budite oprezni.

6. Pogrešno tuširanje

Čak i ako vam hladan tuš ne deluje primamljivo, trebalo bi da pustite hladnu vodu pred kraj tuširanja, jer ovaj postupak pozitivno utiče na vaše zdravlje. Naizmenična topla i hladna voda pomoći će vam da poboljšate cirkulaciju, ojačate imuni sistem, poboljšate stanje kože i da se oslobodite stresa.

7. Namerno sprečavanje kijanja

Držanje nosa dok kijate može biti vrlo opasno. To može stvoriti probleme poput zadržavanja vazduha u grdima, pucanje bubne opne u uhu ili uticaj na krvne sudove u mozgu. Kijanje je prirodni način da se nos “resetuje” i ukloni bakterije i prašine. Zato se preporučuje da je bolje ne prekidati ovaj proces.

Izvor: BIZLife/Metro/Strani mediji

Foto: Pixabay