Šta ako ste prehlađeni: Vežbati ili ne?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Sezona prehlade i gripa već uveliko kuca na vrata, puna je sezona, pa verujemo da mnogi od vas imaju dilemu – da li treba da nastavite sa treninzima i kada opadne imunitet ili je bolje neko vreme mirovati.

Doktorka sportske medicine Jayson Loeffert za portal Penn State News savetuje da treba da nastavite i budete istrajni u redovnoj telesnoj aktivnosti ako se radi o prehladi.

Vežbanje podstiče otkucaje srca, podstiče ga da jače pumpa krv kroz telo. Dobro deluje i na pluća, pa podstiče lučenje endorfina. Svi ti procesi koji se pod fizičkim opterećenjem događaju u telu čine da se osećamo bolje.

Jedino je bitno da intenzitet vežbanja prilagodimo stanju u kojem se nalazimo.

No, ono što je bitno naglasiti je da nikako ne POČINJEMO sa vežbanjem kada smo prehlađeni, jer nemamo temelje i telo neće moći da se nosi sa opterećenjem kojem ga izlažemo, pa može reagovati na način da se simptomi bolesti pojačaju.

Druga situacija u kojoj ne smemo da vežbamo je u slučaju povišene telesne temperature. „Vežbanje prirodno podiže temperaturu tela. Ako vežbamo dok smo bolesni, temperatura se može opasno povisiti“, upozorava dr Loeffert.

Osobama koje treniraju u zatvorenim prostorima, odnosno teretanama i centrima za aerobik te onima koje dele opremu za vežbanje, u zimsko vreme kada haraju virusi, doktorka savetuje pojačanu dezinfekciju i nošenje maski za lice, kako ne bi širile zarazu.

Izvor: BIZLife/Strani mediji/Metro.hr

Foto: Pixabay