Stručnjaci otkrivaju: Kako se NASPAVATI tokom vrelih letnjih noći

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pexels

Dolaskom viših temperatura mnogi od nas razmišljaju o jednoj od najvećih borbi – kako se naspavati tokom velikih vrućina.

Prema terapeutu i ekspertu za san, doktorki Nerini Ramlakhanu, optimalna temperatura prostorije u kojoj spavate treba da bude između 16 i 21 stepen Celzijusa, a vaš mozak mora biti malo hladniji od ostatka vašeg tela.

“Spavanje je jako važno za obradu informacija tokom dana, kao i za popravljanje i ponovno uspostavljanje ravnoteže u fizičkom i psihičkom smislu. U idealnom slučaju, da bismo mogli dobro da spavamo, mora postojati frakcijska temperaturna razlika između našeg tela i mozga, toplo telo i hladna glava”, kaže Ramlakhan.

Nekoliko saveta stručnjaka kako da se rashladite pred spavanje:

1. Stavite posteljinu u zamrzivač na nekoliko minuta (stavite je prvo u plastičnu kesu). Ako nemate puno prostora u svom frižideru ili zamrzivaču, čak će vam pomoći da samo rashladite jastučnicu i pidžamu.

2. Napunite flašu ledeno hladnom vodom i stavite je na „tačke hlađenja“ tela: kolena, gležnjeve, zglobove, vrat, prepone i laktove. Takođe možete napuniti flašu hladnom vodom, zamrznuti je i poneti u krevet sa sobom.

3. Pre spavanja namažite se kremom na bazi aloe vere koju ste prethodno rashladili u frižideru.

4. Napunite praznu bočicu parfema hladnom vodom i držite je kraj kreveta, prskajte se po licu, vratu, leđima i kolenima radi osveženja.

5. Koristite pamučnu pidžamu i tanke, čiste pamučne čaršafe za krevet – visokokvalitetni pamuk je idealan materijal za posteljinu.

6. Pazite da ne jedete previše proteina jer to zapravo može zagrejati vaše telo ubrzavanjem metabolizma, savetuje  stručnjak za san Dejv Gibson.

7. Jedite začinjenu hranu, ali najmanje tri sata pre spavanja – nateraće vas da se znojite što će vam rashladiti telo.

8. Vežbajte ujutru, a ne uveče kako biste sprečili da vam se telo pregreje.

9. Istuširajte se mlakom vodom kako biste snizili telesnu temperaturu. Međutim, nikako nemojte koristiti hladnu vodu, jer će vaše telo reagovati na nagle promene temperature očuvanjem toplote.

10. Suprotno uobičajenom mišljenju, Gibson kaže da bi trebalo držati zatvorene prozore tokom dana kako bi kuća bila hladnija. Zavese takođe držite navučene.

11. Isključite sve električne uređaje u spavaćoj sobi jer oni emituju toplotu.

12. Neka vam stopala budu hladna, bilo tako da ih držite izvan prekrivača ili držite na pakovanju leda.

13. Stavite posudu punu leda ispred ventilatora za hlađenje vazduha.

14. Tokom dana pijte vodu redovno, ali ne previše. Otprilike pola litra pre spavanja biće dovoljno da vas hidrira.

15. Ako se probudite u toku noći, trljajte čelo štapicem sa mentolom da se ohladi, preporučuje doktorka Ramlakhan.

Izvor: BIZLife

Foto: Pexels