TOP pet namirnica za jačanje imuniteta

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Kako zima i „minus“ ne odustaju, nemojte ni vi. Morate da zaštite sebe i da brinete o svom zdravlju. Sada, više nego u bilo kom drugom dobu godine, valja poraditi na jačanju imuniteta.

A to je najbolje uraditi na prirodan način – konzumiranjem odgovarajućih namirnica.

Evo predloga šta sve možete uvrstiti u vaše obroke:

  1. Citrusno voće

Mnogo ljudi posegne za vitaminom C kada se prehlade. To je zato što on pomaže jačanju imuniteta. Ključan je i za borbu protiv infekcija.

Popularno citrusno voće: grejpfrut, pomorandže, mandarine, limun, limeta, klementine…

  1. Crvena paprika

Ako mislite da citrusno voće ima najviše vitamina C, varate se. Crvena paprika sadrži duplo više vitamina C od citrusa. Takođe su bogate i beta karotenom. Pored toga što jačaju imuni sistem, vitamin C može pomoći da vam koža bude lepša.

  1. Beli luk

Beli luk je sastavni deo svake kuhinje na svetu. Oduvek je bio jedna od glavnih namirnica svake civilizacije. Osim što vam „bustuje“ imuni sistem, takođe snižava i krvni pritisak. Zanemarite miris, zdravlje je na prvom mestu.

  1. Semenke suncokreta

Semenke suncokreta sadrže magnezijum, fosfor, vitamin B6. Takođe sadrže veliku dozu vitamina E, koji je važan za regulaciju i održavanje pravilnog funkcionisanja imunog sistema. Vitaminom E je bogat i avokado i tamnozeleno povrće.

  1. Školjke i „morski svet“

Školjke uglavnom nisu namirnica koja vam prvi put padne na pamet kada pomislite na imunitet. Međutim, neke vrste školjki sadrže dosta cinka, koji je potreban našim ćelijama da bi funkcionisale pravilno.

Bogate cinkom su: krabe, razne školjke, jastog, dagnje

Samo imajte u vidu da ih ne konzumirate prečesto niti u velikim količinama. Preporučena dnevna doza cinka za muškarce je 11mg, a za žene 8mg.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay