TOP saveti stručnjaka za balansiranu ishranu (VIDEO)

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Optimalnom i izbalansiranom ishranom na duže staze moguće je izbeći pojavu gojaznosti, ali i očuvati i unaprediti svoje zdravlje. Današnje tržište hrane obiluje namirnicama različitog porekla i kvaliteta, i to treba što pametnije iskoristiti i za sebe napraviti izbor onih proizvoda koji će blagotvorno delovati na organizam i očuvati zdravlje.

Pravila nisu komplikovana, objašnjava dr Dragana Jović iz Instituta za javno zdravlje Beograda Batut.

„Treba povećati unos namirnica od punog zrna, voća i povrća. Preporuka je smanjiti unos prostih šećera, soli kao i punomasnih proizvoda“, objašnjava dr Jović.

Često se kao izgovor za poneki nezdrav obrok, izostanak ili potpuni prelazak na nezdravu ishranu navode posao i obaveze. Za zaposlene sa mnogo obaveza ume da bude veoma teško da posvete dovoljno vremena odabiru namirnica i pripremi zdravog doručka ili ručka. Međutim, to ne bi trebalo da bude izgovor, napominje dr Jović.

„Što se ishrane tiče, zaposleni ljudi treba da se ponašaju kao onda kada ne rade. To znači da moraju da imaju doručak isto kao što bi ga imali tokom neradnog dana. Oni moraju da imaju obaveznu užinu tokom radnog vremena, kao i kuvani obrok za ručak nakon radnog vremena.“

Tri glavna obroka tokom dana doručak, ručak i večera nisu obaveza. Preporučeni obroci variraju od nekoliko faktora, govori dr Dragana Jović.

„To mogu biti samo doručak i ručak i neka lagana užina shodno potrebama koje zavise od uzrasta, pola kao i od fizičke aktivnosti, ali i naprezanja tokom dana. Nije neophodno da imamo veliki energetski unos tokom dana, koliko je važno da unos namirnica bude raznovrstan i energetski balansiran.“

Za roditelje je važno da na decu prenesu naviku zdrave ishrane, kako bi ih najmlađi lakše usvojili i primenili kasnije tokom života, i na taj način očuvali optimalan nivo zdravlja.

„Shodno tome, ako roditelji nauče dete da su doručak i ručak obavezni obroci, da je važno da imaju kuvani ručak, barem jednu do dve užine tokom dana i da puste decu da trčkaraju i uživaju u radostima rekreacije i fizičke aktivnosti, onda možemo da kažemo da smo kao roditelji kod dece postigli da zdravo rastu i da se zdravo razvijaju.“

Pogledajte i video na ovu temu:


Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay