Tri saveta kako da donesete TEŠKU ODLUKU
Postoji tendencija kod anksioznih ljudi da često postavljaju pitanja koja počinju rečima „Šta AKO“. Odgovori na ta pitanja su skoro uvek „negativna“, što samo dodatno pojačava anksioznost.
Kada sebi stalno postavljate pitanje koje implicira teškoću („Šta ako ovo bude preteško?“, „Šta ako bude zahtevalo mnogo vremena?“), vaš mozak će naći rešenje da se priseti kako ste se osećali kada ste prošli put bili u teškoj situaciji, piše Thrive Global.
S druge strane, neki ljudi imaju tendenciju da očekuju da će život biti težak i bolan i da ciljevi i snovi zahtevaju vreme i požrtvovanje, što je apsolutno tačno.
Evo nekih saveta kako da smanjite stres tokom donošenja teške odluke:
1. Odaberite lakši način i zaboravite na poteškoće
Ako vežbate da sebi postavljate „pozitivna“ pitanja, to će anticipirati pozitivne stvari u vašem životu. Umesto da očekujete teškoće i komplikacije, postavljajte sebi pitanja poput: „Šta ako ovo bude lako ostvarljivo?“, „Šta ako sve prođe ‘glatko’?“, „Šta ako mi bude vrlo zabavno dok rešavam ovaj problem?“.
Na posletku, sva ova pitanja mogu implicirati pozitivne stavove:
- Biće lako.
- Sve će proteći „glatko“.
- Hajde da ovaj proces učinimo zabavnim i zanimljivim!
2. Posledice i gubitak
Odluke, po svojoj prirodi, impliciraju mogući gubitak. Gubitak je čvrsto povezan sa tugom, ljutnjom, razočarenjem. Možete da odlažete odluku, jer mislite da ćete izgubiti i ne želite da se suočite sa potencijalnim negativnim posledicama, ali to nije rešenje.
3. Sagledajte odluke VIZUELNO
1. Sedite mirno dvadesetak minuta i dišite duboko.
2. Kada ste potpuno relaksirani, promislite o svakom mogućem izboru. Obratite pažnju na to kako se osećate kada pomislite na neki od mogućih izbora.
3. Sagledajte potencijalne posledice kratkoročno (u narednih nekoliko nedelja ili meseci) i dugoročno (za tri, pet do deset godina).
4. Dajte sebi vremena da shvatite kako ćete se osećati ako budete na gubitku.
5. Zapišite na papiru misli, slike i osećanja za svaki od potencijalnih izbora/odluka.
Izvor: BIZLife/Thrive Global
Foto: Pixabay