Zdrava ishrana – JEDNOSTAVNIM pravilima do PRAVIH rezultata (VIDEO)

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Zdrava ishrana jedan je od preduslova održanja optimalnog nivoa zdravlja ili njegovog unapređenja. Osnove su jednostavne, lako primenljive i zahtevaju raznovrstan odabir namirnica i disciplinu. Na duže staze, optimalna ishrana ostvaruje pozitivan učinak na zdravlje, ali i na izgled, što dodatno može blagotvorno uticati na samopouzdanje. U kombinaciji sa fizičkom aktivnošću, ostvaruje najbolji efekat na kom je organizam zahvalan.

„Nutricionisti naglašavaju grupu pravila koja važe za sve one koji žele da unaprede svoje zdravlje opredeljujući se za kvalitetniji odabir i unos hrane. Jedan od njih je svakako pravilno kombinovanje hrane“, objašnjava nutricionista dr Ivana Đorđević.

„Nikada ne savetujem ugljene hidrate sa proteinima. Proteine u vidu crvenog mesa trebalo bi unositi najviše jednom nedeljno. Ribu u ovim krajevima ne jedemo mnogo, iako bi trebalo makar dva puta nedeljno. Ono što smatram najbitnijim je doručak. Čest problem kod osoba sa dijabetesom tipa dva je kada preskaču prvi obrok i kreću sa dan sa šoljom kafe, i tako do jedan ili dva popodne što znači da organizam do tada ne radi ništa sa kalorijama. Nakon toga kada unese neku namirnicu, glikemijski indeks se povećava i dolazi do disbalansa masti i ugljenih hidrata u našem organizmu, a samim tim i do poremećaja i raznih oboljenja.“

Preskakanje obroka svakako jedan je od prekršaja koji se najlakše naprave. Zapravo, izbalansirana ishrana podrazumeva pet obroka tokom dana.

„Među njima je ručak glavni obrok i on bi trebalo da bude najveći. Večera bi trebalo da bude manjeg obima dok je za doručak apsolutno nebitno koje namirnice se kombinuju. Zato pacijentima i preporučujem da kombinuju različite namirnice, jer unose energiju za ceo dan“, napominje dr Đorđević.

Sastav namirnica je izuzetno važan prilikom kreiranja dnevnog menija, a materije koje ih čine određuju količinu u kojoj je potrebno uneti ih, reči su dr Ivane Đorđević. „Preporuka namirnica sa visokim glikemijskim indeksom je jedna šaka na dan, dok je najbolje vreme za konzumaciju voća tokom popodnevnih časova. Po kineskoj medicini, od 5 do 7 časova je „vreme tankog creva“ tj. vreme za razlaganje vlakana iz voća.“

Savete na ovu temu možete pogledati ovde:


Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay