Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Želite da inspirišete zaposlene? Idite svi zajedno na “grozan” ručak

    Priče koje su prepričavaju su momenti koji spajaju i povezuju ljude na neki način. Bilo da je trenutak koji se prepričava dobar ili loš, to je zajedničko iskustvo koje zbližava ljude.

    Kreiranjem živih, emotivnih trenutaka lideri mogu stvoriti duboku lojalnost i fiksirati trajne veze među zaposlenima.

    Stanfordski profesor Čip Het (Chip Heath) definiše trenutke kao kratka iskustva koja podižu ljude, zbog tih trenutaka promene pogleda na svet, budu inspirisani i prepoznaju gomilu ponosa, ali takođe i prodube veze.

    O tome govori i njegova nova knjiga “The Power of Moments: Why Certain Experiences Have Extraordinary Impact” (Moć momenata: zašto određeni doživljaji imaju izvanredan uticaj).

    Sposobnost stvaranja trenutka je vredna liderska veština

    Zdrava kultura i poštovanje prema zdravlju mogu zadovoljiti vašu radnu snagu. Ali trenuci su takođe važni. Oni pojačavaju lojalnost zaposlenih, kolegijalnost i posvećenost. Za razliku od mnogih liderskih veština, stvaranje momenata dolazi prirodno većini ljudi.

    Fokusirajte se na početak

    Istraživanje kaže da se 40 odsto stvari kojih se sećate iz perioda studiranja desilo u prvih 6 nedelja započinjaja prve godine’’, kaže Het. “Tada se događaju nove stvari, to su stvari koje se ističu.

    “Uloga koju ima osnivač ili izvršni direktor ima efekat velikih razmera”, kaže Het. Taj trenutak kada saslušate osobu koja je došla na razgovor za posao, i čujete celu priču o poslu, baš ta mala količina vašeg vremena koje ste izdvojili može imati velike koristi.

    Danijela Lubecki, osnivač i direktor KIND Sneksa, jednom prilikom tražio je od zaposlenih da ispričaju neke smešne događaje iz njihovog ličnog života, ali da svi imaju zajedničku temu koja je bila identitet za tu “klasu”.

    Dozvolite trenucima – dobrim ili lošim – da se dele

    Preporučuje se uspostavljanje jasnih prekretnica. Na primer, lider može postaviti cilj zaposlenog da obučava tri osobe na nivou gde onda može upravljati vlastitim jedinicama. To je lakše obeležavati nego izazivati ih da pokažu “odlične sposobnosti za razvoj ljudi”. Svako postignuće nije potrebno proslaviti šampanjcem, ali je važno zaposlenom posvetiti trenutak pažnje.

    Lideri treba da planiraju aktivnosti koje stvaraju trenutke i veze između kolega. Mala preduzeća sigurno mogu priuštiti da pošalju zaposlene na izlet, ali nisu samo zabava i luksuz jedini nezaboravni. Zaposlene možete poslati na “dosadne događaje”, koji će ih takođe zbližiti. Oni mogu imati grozan obrok u restoranu koji postaje priča. Baš ova zajednička iskustva važna su za njihove odnose.

    Čak i loš period može da bude momenat za zbližavanje zaposlenih, znate one situacije kada zaposleni strepe, a menadžeri ćute kao da se ništa ne događa. To nije razlog da svi zajedno ne odu negde, piju pivo i prisećaju se dobrih starih vremena.

    Izvor: BIZLife/Strani mediji

    Foto: Pixabay

    Piše: D.A.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE