Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Žene su jednostavno bolje

    Predsednik kompanije Delta Holding Miroslav Mišković u svojoj knjizi „Ja, tajkun” napisao je: „Oduvek sam radije zapošljavao žene, a posebno mi je bilo važno da ih imam kao najbliže saradnike. Žene su jednostavno bolje u poslu od muškaraca.”

    Sada imate priliku da ih upoznate.

    „Work-life balance” je prevaziđen pojam 

    Marija Desivojević, viši potpredsednik Delta Holdinga

    Biografija

    Diplomirala je na Matematičkom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Master tezu odbranila je 2009. godine na Fakultetu za ekonomiju, finansije i administraciju. U Delti je od 2008. godine, najpre na mestu direktora divizije za proizvodnju hrane, a od marta 2012. kao potpredsednik kompanije. Zadužena je za razvoj i strategiju poslovanja, kao i sektore informacionih tehnologija i korporativnih komunikacija. Udata je i ima dva sina.

    U Delti ste više od deset godina. Da li možete da nam kažete šta je to što karakteriše jednu od najvećih kompanija u Srbiji?

    Za Deltu je, pre svega, karakteristično to što je jedna nesvakidašnja privatna kompanija. Ono što je izdvaja od drugih kompanija u našem okruženju jeste što većinu zaposlenih čine žene, što zapošljava ljude bez radnog iskustva ili sa vrlo malo radnog iskustva, što se, kao kompanija, ne trudi da smisli nešto sama, već donosi u Srbiju ono što je najpametnije iz sveta. Zato toliko i pričamo o našoj praksi da bi i drugi ljudi mogli to da primene i postanu uspešniji.

    Kako biste najkraće opisali Delta Holding?

    Timski duh, inovativnost i prilagodljivost.

    Iza vas je, pored vodećih funkcija u kompanijama (i pre Delte), i bogato akademsko obrazovanje. Koliko je obrazovanje važno za karijeru?

    To se drastično promenilo. Nekada je fakultet bio najvažniji, danas je to neka vrsta pripreme za ono što te čeka u životu i za učenje koje će da traje ceo život i celu karijeru. Kada zapošljavamo, fakultet je dokaz da je neko dovoljno radoznao i dovoljno temeljan i istrajan da završi ono što je počeo. A znanja koja su nama potrebna ne stiču se samo fakultetskim obrazovanjem.

    Kako izgleda biti „desna ruka” Miroslava Miškovića?

    Ja ne vidim nas kao neke „ekstremitete”, nego jedan tim koji radi zajedno. U timu koji upravlja Deltom svi smo različiti, i po godinama, i po iskustvu, obrazovanju, temperamentu, ali te razlike koristimo na najbolji mogući način, a to je da imamo jedan diversifikovan tim koji će uvek da reši sve probleme. Tako da mislim da predsednik kompanije nema „desnu” ili „levu ruku”, već ima tim koji zajedno želi da postiže uspehe, što pokazuju i rezultati.

    Za vas je poznato da vam je sport važan deo života. Da li je sport za vas „punjenje energijom” ili „pražnjenje negativne energije”?

    U svakom slučaju, „punjenje energijom”. Sport je nešto u čemu čovek može da se dokazuje, pomaže nam da budemo zdravi telom, jer je u zdravom telu zdrav duh, da učimo šta znači i pobeđivati i gubiti, ali i brzo se oporavljati. Zato je bolje da to učimo u sportu nego u biznisu.

    Kako u današnje vreme imati uspešnu karijeru, porodicu i vreme za sebe?

    Lako. Čovek ne treba da gleda na te tri stvari kao na tri suprotstavljena elementa koja treba balansirati. Ja stalno pričam da je „work-life balance” prevaziđen pojam, jer tu nema šta da se balansira i one nisu jedna protiv druge. One moraju da se povežu i budu jedna celina, da jedna drugu unapređuju, a ne da jedna drugoj smetaju. Ako gledaš život na taj način, onda to uopšte nije teško.

    Uspešna žena inspiriše svoj tim

    Zorana Burlić, generalni direktor Delta Real Estate

    Biografija

    Diplomirala je na Ekonomskom fakultetu 2000. godine, na smeru Bankarstvo, finansije i osiguranje. Od 2015. godine radi kao generalni direktor Delta Real Estate. Pre toga, 9 godina radila je u Londonu kao jedan od direktora u Real Estate Corporate diviziji Santander banke, gde je sarađivala sa inostranim i lokalnim investitorima na plasmanima u sve vrste real estate asset klasa. U periodu od 2000. do 2005. godine bila je regionalni direktor za SME segment u Raiffeisen banci, nakon čega je prešla u Eurobank, gde je, kao direktor divizije za stambene kredite, postavila platformu za tada nov poslovni segment.

    U Deltu ste došli iz bankarskog sektora, u kom ste proveli gotovo 20 godina. Kako je izgledala ta promena?

    Moram da priznam, inspirativno. Interesantno je zameniti uloge i uhvatiti se ukoštac sa izazovima sa druge strane biznisa. Prethodnih 16 godina sam sagledavala rizike finansiranja „real estate” projekata , bavila sam se finansijskim modelima, načinom optimizacije „cash flowa” investitora, a u svrhu kreiranja zdravih plasmana banaka. Sada mi je to iskustvo veoma korisno, a izazovi su mnogobrojni. Kompleksniji su, ali mi dozvoljavaju da svoju kreativnost i ideje na pravi način realizujem. Sada se borim sa izazovima gradilišta u različitim državama, urbanističkim razvojem lokacija, razvojem i osavremenjavanjem projekata, građevinskim budžetima, zakupcima, operativnim vođenjem „real estate” projekata nakon izgradnje itd. Mnogo je zanimljivo. Zanimljivije, kreativnije i inspirativnije nego bankarstvo.

    Radili ste u jednoj velikoj grupi u Londonu. Da li ima razlike u funkcionisanju između jedne velike svetske grupacije i Delta Holdinga?

    Razlike postoje, i to velike. Najveća od svih je fantastična brzina donošenja odluka, mogućnost adaptacije i reagovanja na ionako promenljivo tržište, velika odgovornost, ali i sloboda u odlučivanju i vođenju biznisa u Delti. To je ono što me jako motiviše da radim ovaj posao u Delti.

    Šta je vama najprivlačnije kada je „real estate” biznis u pitanju?

    „Real estate” je sveobuhvatan, zahtevan, ali istovremeno i fenomenalno interesantan.

    U kompaniji Delta Real Estate bavimo se svim segmentima „real estatea” i to je ono što je najinspirativnije od svega. Razvijamo lokacije od nule – od identifikovanja lokacije, preko osmišljavanja najisplativijeg projekta na njoj, prilagođavanja urbanizma toj ideji, razvoja najoptimalnijeg koncepta dizajna, izrade budžeta, tenderisanja i ugovaranja građevinskih radova, praćenja dinamike, lizinga i, kasnije, operativnog vođenja ovih biznisa (prevashodno hotela i šoping molova).

    Šta za vas čini uspešnu ženu?

    Uspešnu ženu čine istrajnost, hrabrost, sposobnost da predvidi probleme i da ih uspešno prevaziđe, sposobnost da se samomotiviše i da ne izgubi elan, jer ona mora da vodi i inspiriše tim oko sebe. Put do uspeha traži da se iskreno dajete poslu koji radite, da imate nepresušan izvor energije, da budete hrabri. Tu su dileme i izazovi koji vas neminovno menjaju i iz kojih svakodnevno učite. Danas nije dovoljno da samo vredno radite. Morate biti inovativni, morate biti spremni na promene, na nove, ponekad revolucionarne ideje, kao i na to da ih sprovedete do kraja.

    Uspešna žena mora da ima i skladan, ispunjen privatni život, jer bez toga nema balansa u životu niti nepresušnog izvora energije da se stremi ka višim ciljevima.

    Kako vi definišite uspeh?

    Uspeh je stvarno zadovoljstvo u radu i, generalno, u životu.

    Mislim da, kada se čovek, bilo žena ili muškarac, nađe u poslu u kome uživa, poslu na koji odlazi sa poletnom nervozom, iščekivanjem i radošću zbog onoga što stvara ‒ onda je to uspeh.

    Mi se ne bavimo „običnim”

    Aleksandra Đurđević, generalni direktor kompanije Delta Auto

    Biografija

    Diplomirala je na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Od 2016. godine radi kao generalni direktor Delta Auto Grupe. Početkom 2008. godine došla je u Delta Automoto. Vodila je marketing brendova: Honda, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, dostavnih vozila Fiat i motocikala Honda. Četiri godine bila je na poziciji direktora Honde. U Delta Real Estateu na mestu direktora razvoja bavila se kapitalnim kompanijskim projektima. Prethodno je radila kao asistent demonstrator na Filozofskom fakultetu, a biznis karijeru započela je u marketing agenciji McCann Ericsson.

    Radili ste kao asistent na Filozofskom fakultetu, pa je možda postojala mogućnost da na fakultetu ostanete i kao profesor. Da li se dobrom poslovnom odlukom može nazvati to što ste se, ipak, odlučili za drugačiju karijeru?

    Rekla bih da sam odabrala karijeru po svojoj meri. Ovaj posao je veoma dinamičan, često kreativan i retko da nešto može da se podvede pod rutinu. Rad u timu, rad sa različitim timovima i inopartnerom inspiriše me tako da uvek učim nešto novo i time ispunjavam taj znatiželjan, istraživački deo ličnosti.

    Nekima je možda čudno što ste, kao žena, na čelu kompanije Delta Auto. Da li je i vama čudno?

    Pre bih rekla da „nije obično”, ali mi se i ne zadovoljavamo i ne bavimo „običnim”.

    Voditi kompaniju je veoma kompleksno, ali se u svojoj suštini ne razlikuje od biznisa do biznisa, bilo da je u pitanju prodaja kozmetike ili automobila.

    Imati maštu i viziju, ali i set veština i znanja da se ta vizija sprovede, hrabrost i brzinu da se menjaš, inspiraciju za druge ‒ zajedničko je za gotovo svaki biznis.

    Ko u današnje vreme više kupuje automobile ‒ muškarci ili žene? I da li je ženama, možda, lakše da muškarcima „uđu u glavu” i prodaju automobil?

    Muškarci su ti koji su češće na prvoj liniji kada je proces kupovine u pitanju, ali praksa je pokazala da su često žene te koje stoje iza finalne odluke.

    Automobil se kupuje više srcem nego glavom, tako da najbolje prodaju oni koji prodaju srcem.

    Vi niste jedina žena koja vodi jednu od kompanija Delta Holdinga. Kako vi gledate na tu politiku kompanije?

    Smatram da je to svetao primer, a mislim da je, pre svega, napravljen pametan izbor.

    Žene se u menadžmentu naše kompanije nisu tu zadesile usled polne pripadnosti, već je ključ uspeha velika podrška i poštovanje koju žene imaju u Delti. Žene na podršku reaguju tako što daju mnogostruko više zauzvrat. Dakle, tajna uspeha Delte u ovom slučaju nije samo postaviti žene na menadžerske pozicije, već im pružiti veliku šansu i podršku.

    Da li imate vremena za sebe i kako ga provodite?

    Uvek nađem vremena za sebe jer je to značajno kako za mene tako i za moje najbliže. Volim putovanja, posebno daleke zemlje, volim da svet upoznajem i kroz knjige. Vreme sa decom mi uvek podigne duh kao i vreme sa dragim ljudima. Međutim, dobro je da čovek nauči da uživa i u sebi i vremenu koje nije po definiciji ‘slobodno’, tek onda je sve mnogo lepše.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: BIZLife photo

    Piše: M.Miličković

    What's your reaction?

    Komentari

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE