Prijavite se na naš newsletter "PREGLED DANA"

Kako drugi koriste vreme i fizičko okruženje da bi manipulisali sa nama?

Piše: Dijana Carić, autor knjige ‘Umetnost pregovaranja’

Manipulacija fizičkim okruženjem je prisutna kada na primer, prisustvujemo sastanku pod stresnim uslovima.

To su situacije kada za vreme sastanka neko stalno ulazi u prostoriju da nešto pita našeg sagovornika; telefon neprekidno zvoni i on  uporno odgovara na pozive kao da mi nismo tu; previše topla, hladna ili bučna prostorija; svetlost koja  udara u oči; niska ili neudobna stolica; dok sedimo gledamo u zid, a leđima okrenuti prema vratima itd. U tim situacijama najbolje je  otvoreno postaviti pitanje da li postoji nekakav razlog zbog kog su nas smestili na nisku stolicu ili jednostavno ustanemo i počnemo da šetamo po prostoriji. Na taj način osoba koja je pokušala da nas izmanipuliše više nije fizički iznad nas, već ispod. To isto možemo uraditi i ako nam na primer, svetlost udara u oči ili u bilo kojoj drugoj situaciji gde se osećamo nelagodno. Sasvim je pristojno ustati ili jednostavno zatražiti da se promeni lokacija razgovora.

Ukoliko druga strana koristi taktiku vremenskog pritiska i na primer, ponudi nam kratak gotovo neprihvatljiv rok za donošenje odluke, iznošenje ponude ili izjašnjavanje o ponudi, moramo znati da se radi o čistoj manipulaciji. Pored vremensko pritiska, druga strana može koristiti i taktiku vremenskog odlaganja. Na primer, ako druga strana zna da nemamo puno vremena na raspolaganju. Da bismo izbegli ovu manipulaciju potrebno je uvek ostaviti višak vremena, koji se naravno ne otkriva. Na ovaj način ćemo sebe osigurati da ne postanemo žrtva vremenske ucene, a druga strana će biti iznenađena što taktika ne funkcioniše. Manipulacija vremenom je jedna od najčešćih manipulacija u današnjem poslovanju.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE