10 PRAVILA Miroslava Miškovića – kako biti efikasan direktor

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    10 PRAVILA Miroslava Miškovića – kako biti efikasan direktor

    Miroslav Mišković povukao se ovih dana iz operativnog upravljanja kompanije Delta holding, koju je osnovao i vodio 30 godina. Svoje iskustvo, Mišković je sabrao u knjizi koja je objavljena pre nekoliko godina – “Ja, tajkun”, koja se može shvatiti kao poučan priručnik za biznis u Srbiji i u kojoj se može naći mnogo korisnih saveta za one koji kreću u biznis ili žele da ga razvijaju.

    Mi smo izvukli 10 pravila osnivača Delta Holdinga za sve one koji su na rukovodećim pozicijama ili vode firme, koja će im, verujemo, biti od koristi.

    Prvi čovek kompanije

    Prvo ide definicija: „Prvi čovek kompanije određuje viziju, sa saradnicima kreira strategiju i delegira odgovornost ljudima u koje veruje“, piše Mišković. On smatra da direktor firme koji se bavi operativnim poslovima čini ogromno i višestruko zlo firmi: troši mnogo vremena i energije koje bi mogao da utroši na vizije razvoja i sprečava zaposlene da rade svoj posao.

    Odnos sa zaposlenima

    Mišković nikad nije primio radnika na razgovor. „Znao sam da postoje tri razloga zbog koji radnik može da traži prijem kod generalnog direktora: da traži veću platu, da zatraži stan (u vreme samoupravljanja) ili da se žali na svog šefa. Ako ja zaposlenom odobrim povećanje plate ili mu dodalim stan, njegov šef gubi svaki autoritet, on više za radnika ne postoji. Time se narušava cela struktura rukovođenja i firma se dovodi u opasnost.“

    Jedan čovek

    Pronaći prave kadrove, uložiti znanje, energiju, vreme i , naravno, novac u njih, stvarati sistem – to je formula uspeha, piše Mišković. On kaže da se u Srbiji ne pravi razlika između vlasništva i upravljanja, a da osnivači i kada firma naraste nastavljaju da budu operativci, što je loše i po njih i po firmu. „Delta je danas sistem koji funkcioniše isto i kada sam ja tu i kada nisam“, piše Mišković.

    Tačnost

    „Volim tačnost i imao sam prilike da se uverim da je to zajednička odlika svih velikih i ozbiljnih sistema“, piše Mišković i daje primer kako se to radi u njegovoj kompaniji. „Ako je kolegijum u Delti zakazan u 9, ja ulazim u salu u minut-dva do 9, i posle mene se na kolegijum ne ulazi. Zakasnio si, ostani ispred.“ Takođe, on navodi da sastanke (kolegijume) sa svojim najbližim saradnicima zakazuje imajući u vidu njihov raspored, a ne svoj.

    Motivacija

    Mišković kaže da mladom čoveku treba pokazati da ima privlačnu perspektivu: da ga čekaju putovanja, hoteli, sastanci – jedan atraktivan i uzbudljiv život. „Ako mu to prvo pokažete, on će posle sam dolaziti na posao i subotom i nedeljom.“ Takođe, Mišković piše da mlade ljude zaposlene u Delti voli da izvodi na večere, na kojima često čuje neke njihove ideje i predloge. On piše da bi u tim slučajevima prihvatao njihove predloge i da je dovoljno bilo da mu se svidi 70 odsto te ideje. „Nikad nisam hteo da zbog trideset odsto odbijem predlog, obeshrabrim onog koji predlaže i narušim njegovu motivaciju. Sa obeshrabrenim ljudima firma ništa ne može da postigne.“

    Žene

    „Oduvek sam radije zapošljavao žene, a posebno mi je bilo važno da ih imam kao najbliže saradnike.“ Mišković piše da su žene jednostavne bolje u poslu od muškaraca. „One pokazuju više timskog duha i lojalnosti kolektivu za koji igraju. Mogu mnogo efikasnije da rade više stvari istovremeno…One su apsolutno usredsređene na cilj i dok ne dođu do njega uopšte nemaju teme i misli koje ih skreću sa puta. U muškoj ekipi je mnogo češće da proradi sujeta…“, smatra Mišković.

    Reprezentacija

    „Firma kojoj je problem reprezentacija, firma u kojoj je to velika tema, u kojoj se mnogo diskutuje o službenim putovanjima i sličnim stvarima, treba odmah da bude zatvorena.“ Mišković piše da je uvek nagrađivao menadžere koji su najviše trošili na reprezentaciju i da potpredsednici i direktori u Delti, jednostavno, moraju da idu na ručkove i večere sa partnerima kompanije.

    „Inspekcije“

    Mišković je u knjizi otkrio da je bar dva puta godišnje tajno obilazio prodavnice Maxija i „proveravao“ njihovo poslovanje, tj njihove radnike. Pominjući dva primera neljubaznih radnica koje je zatekao, napisao je da zbog jednog incidenta „maloprodaja neće propasti, ali zbog neprofesionalnog i neljubaznog osoblja hoće“. Mišković piše da nakon jedne takve intervencije šest meseci nije morao da obilazi radnje.

    Cipele

    Mišković je u knjizi otkrio da je veliki ljubitelj dobrih i kvalitetnih cipela. U vezi cipela ima i jednu poslovnu misao. „Između čistih direktorovih cipela i uspešnog poslovanja – postoji direktna veza“, piše Mišković.

    Slika firme

    „Nemoguće je da da fabrika bude uspešna, a da je travnjak zapušten, da direktor ima prljave cipele, da čuvar ne dočeka goste sa uvažavanjem. To ne ide jedno sa drugim.“

    Izvor: BIZLife

    Foto: Beta/Emil Vaš

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE