Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    100.000 putnika se pita: Zašto VAUČERI a ne NOVAC za aranžmane? Ovo je odgovor

    Mislim da je jako važno napomenuti zbog skeptika i raznih oprečnih mišljenja da je ova vanredna situacija i globalna pandemija sve nas stavila u situaciju koja nije mogla da se predvidi. Razumemo i putnike koji imaju određena prava, ali vanredna situacija se odnosi i na agencije koje ničim nisu izazvale ovu situaciju i ne bi bilo dobro ni moralno da samo one plate cenu ovih dešavanja, do čega može doći ukoliko se insistira na povraćaju novca.

    Takođe želim da napomenem da putnici u većini shvataju naše probleme i prihvataju ova rešenja, ali da postoji deo putnika koji se rukovodi savetima raznih mešetara koji se predstavljaju kao zaštitnici potrošača i daju neprimerene i loše savete koji mogu imati posledice pre svega na putnike. Važno je napomenuti da agencije moraju imati dokazive troškove plaćanja prema dobavljačima koje mogu dokazati nadležnoj turističkoj inspekciji i da se ne radi o mogućim zloupotrebama u ovoj situaciji već o relanim problemima sa kojima su suočeni svi učesnici u turističkoj industriji na globalnom nivou, ovako na pitanje BIZLife portala zbog čega vaučeri turistima kojima su putovanja otkazana a ne povraćaj novca, odgovara prvi čovek YUTA Aleksandar Seničić, sa kojim smo razgovarali.

    Svedoci smo da su sva prolećna putovanja preko turističkih agencija planirana za realizaciju do 15. maja otkazana zbog vanrednog stanja. Imate li podatke o kolikom aranžmana je reč ili njihovoj približnoj vrednosti?

    Prema dostupnim informacijama radi se o približno 100.000 putnika, a vrednost zaista ne bih da licitiram jer nemam pouzdane informacije.

    Na koji način će putnici biti obeštećeni, s obzirom na to da je rečeno da neće moći da dobiju svoj novac nazad? 

    – Kada je reč o ovim putovanjima u periodu mart/april, jedan deo putnika je obeštećen novčano, dok su agencije još radile po „normalnom“ režimu i imale finansijke mogućnosti u smislu dnevnih priliva, veći deo putnika je odložio svoja putovanja i odabrao da svoj novac prebaci za letnju sezonu kroz „vaučere“ (odnosno potvrde o sporazumnom raskidu ugovora).

    Šta tačno model vaučera podrazumeva, da li se odnosi na iste aranžmane samo u nekom budućem momentu, ili će se moći iskoristiti u istoj turističkoj agenciji ili u bilo kojoj drugoj?

    – Model vaučera podrazumeva mogućnost da ukupan iznos uplaćenih sredstava koja je putnik uplatio iskoristi u istoj agenciji u okviru njihove ponude u nekom periodu (do kraja letnje sezone 2021.)

    Ukoliko se model vaučera izabere kao rešenje, da li postoji mogućnost da dođe do određenih problema u njegovoj primeni kod nas, odnosno da za neke situacije on ne bude rešenje i koji su to mogući problemi? 

    – Pre svega da bi se model vaučera primenio, neophodno je da držva donese pravni osnov koji bi tako nešto omogućio, po ugledu na razvijene zemlje EU (Nemačka, Holandija, Belgija, Grčka), a u ovom trenutku ne vidim ni jedan krucijalni problem koji bi mogao da iskrsne. Model koji je usvojila Nemačka je, po mom mišljenju najbolji u smislu da su vaučeri osigurani kroz postojeću garanciju putovanja, oročen je rok do kraja 2021. godine za korišćenje, ali ostavlja mogućnost za one koji ih ne iskoriste da mogu aplicirati za povraćaj novca početkom 2022. godine. Vaučeri su model koji smo predložili pre svega rukovodeći se primerima dobre prakse u razvijenim zemljama EU, ali i u pridruženim delatnostima, kao što je avio prevoz i dr.

    Iako je nezahvalno prognozirati ali do 15. maja je malo više od mesec dana, šta će biti sa aranžmanima uplaćenim za leto, odnosno nakon 15. maja? Videli smo ovih dana informaciju iz Grčke da će se na more verovatno moći u julu, šta mislite da li je to realno?

    – Model vaučer je svakao jedino moguće i realno rešenje  za letnje aranžmane, nadam se optimistički, da će se bar deo letnje sezone iskoristiti, što bi u mnogome stabilizovalo jako tešku situaciju u kojoj se agencije trenutno nalaze.

    Kakva je situacija sa ekskurzijama, rekreativnim nastavama, …? Kako će se to rešavati?

    – Taj segment je takođe jako važan i odnosi se na jako veliki broj ugovorenih putovanja i u zemlji ali i u inostranstvu. U ovom trenutku još nemamo rešenje. Ono što je predloženo Ministarstvu prosvete je da se sva đačka i omladinska putovanja koja nisu realizovana, realizuju u sledećoj školskoj godini, a da se za završne razrede srednjih i osnovnih škola predloži model vaučera kao način za kompenzaciju roditeljima za uplaćen novac.

    Sektor turizma je svakako jedan od najpogođenijih ovom krizom, kakvo je trenutno stanje u turističkim agencijama i pratećim delatnostima, da li ima otpuštanja radnika? 

    – Situacija je jako kritična, za sada nema većeg otpuštanja radnika, ali nisam siguran da će sa prestankom mera vlade situacija ostati ista. Veliki problem predstavlja dnevna likvidnost usled prestanka rada i novčanog priliva, jer kad se potpuno ukinu novčani tokovi, što se nama desilo, jako je teško servisirati obaveze režijskih troškova, zakupa, plata i dr.

    Da li ste zadovoljni merama podrške države ili je bilo za očekivati da se pogođeniji sektori pomognu više? Da li ste imali neke inicijative u tom pravcu?

    – Što se tiče mera podrške, one su svakako dobrodošle i potrebno ih je realizovati odmah, kako bi sprečili probleme sa kojima se suočavamo i zadržali radnike i radna mesta. Mere su dobre, ali za turistički sektor su apsoolutno potrebne dodatne mere s obzirom na to da nije cela privreda pogođena na isti način i naša očekivanja idu u tom pravcu a i prema najavama Vlade da će određeni delovi priovrede biti dodatno podržani.

    Inicijative u ovom pravcu smo započeli još početkom marta meseca pre uvođenja vanrednog stanja, jer nam je bilo jasno kakve posledice nas očekuju. Ove mere će svakako pomoći da se preživi period u kome se nalazimo, a dodatne mere treba više da relaksiraju turistički sektor i da omoguće njgov napredak i razvoj u najširem smislu i u tom pravcu ćemo pokušati da dobijemo podršku države.

    Možete li dati bilo kakvu projekciju u nekom kraćem i srednjoročnom periodu za turistički sektor u Srbiji i posledice koje će ova kriza imati po njega?

    – Već smo obradili posledice po industriju turističkih agencija (organizatora putovanja, posrednika i rent a car ), takođe izuzetno loše posledice očekuju i kolege vodiče, hotelijere i ugostitelje…Siguran sam da će u ovoj industriji u kojoj radi više desetina hiljada radnika  biti jako teško zadržati isti broj radnih mesta i vratiti se na turističku mapu gde se Srbija nalazila pre koronavirusa, pre svega u domenu receptivnog turizma i dovođenja stranih gostiju, za šta su potrebne posebne mere podrške.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay/YUTA

    What's your reaction?

    Komentari

    • Rajkovic Nikola

      Ocigledno je da agencije namaju dokumentovanu argumentaciju na osnovu koje izdaje VAUCERE.Nem ani odluke nadleznih vlasti.Ko koristi nase avanse, pare Odgovorite Senicicu, pa one nisu sve placene partnerima , zar ne? Pitanje je zasto bi putnici koji su platili aranzman "spasavali" agencije punim iznosima, kreditirali bezpovratno i sa druge strane placali bankama kamate.Ko je zdrav u celoj prici?

    • Gordana

      Ja sam proverila gde je zavrsio moj novac - kontaktirala sam i avio kompaniju i hotele u inostranstvu gde je trebalo da boravim - agencija travelland ni dinar nije uplatila dobavljačima! Nezakonito drze nas novac i od njega žive, a nama nude bezvredne papire. Treba podneti prijave inspekciji i prekrsajnom sudu

    • Nikola

      Gdjo Gordana, Mislim da je potrebna sira akcija svih ostecenih prema Turistickoj Inspekciji RS, YUTI i ako pomenuti nisu clanovi , i to masovno.Skupljajte svu dostupnu dokumentaciju, dopise agenciji, odgovore i traziti da nam se sredstva , onima kojoma ne odgovara sistem Vaucera ili nisu u mogucnosti da planiraju toliko unapred, ili ne zele da im se sredstva obezvrede , organizuju.Ima oVa drzava i ministarstva i ministre koji slusaju sta narod , Porazavajuce je to sto ste naveli jer ja sam od iste agencije dobio kontra odgovor, da su sve platili partnerima, a AIR SERBIA je vratila novac mojoj cerki za kartu za let koji ne moze da se realizuje.Ovo ce biti za UBPOk?

    • Brko

      Činjenica je da je turizam najvise ugrozen, i mi putnici moramo imati razumevanja. Najbitnije je da niko nece biti ostecen, uz vaucere cemo putovati samo u drugom terminu. Ne vidim sta je sporno. Agencije su samo produzena ruka dobavljaca, avio kompanija, hotelijera, autobusera, ako dobavljaci ne vrate novac agenciji kojom logikom ocekujete da vam agencija vrati pare. Iz svog dzepa sigurno nece jer nisu sponzori. Ukljucite zdrav razum.

    • Rajkovic Nikola

      Brko, pa upravo ovo sto pojedine agencije pokusavaju je atak na zdrav razum:da li je ikada od putnika otisao a da agencija nije uzela pare u potpunosti ili drugo pokrice , na kredit agencije?Jeste tamo gde postoji drzava, konkurencija i kodeks.Nas novac je njihova akumulacija koju su bili obavezni da izdvajaju iz svojih prihoda. MOraju da postoje sve tri opcije i ona za povracaj novca, jer nismo svi iste dobi,zdravlja , motiva za putovanje i mogucnosti. U ostalom na potezu je drzava, regulativa i zakoni!

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE