6 koraka do dobre fotografije: Dobri umetnici kopiraju, veliki umetnici kradu

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    6 koraka do dobre fotografije: Dobri umetnici kopiraju, veliki umetnici kradu

    U vremenu kada je svako fotograf, DJ ili nešto slično što nam je napredak tehnologije olakšao i omogućio, treba govoriti o kvalitetu koji se isporučuje.

    Konkretno, ako govorimo o fotografiji, svi mi daleko više razmišljamo vizuelno nego što smo to radili pre desetak godina. Istražujući svet interneta u svakom njegovom kutku nailazimo na najšire palete ponuđenog sadržaja, gde svako od nas može pronaći nešto za sebe. A kada pronađemo to nešto, često želimo da se infiltriramo u taj vizuelni svet kreirajući isti ili sličan sadržaj.

    Pikaso jednom rekao “Dobri umetnici kopiraju, veliki umetnici kradu”. Niti su svi umetnici, a još manje Pikaso, ali mislim da postoji nešto zanimljivo u tom citatu, što možemo koristiti svi mi, profesionalci i entuzijasti. Dobre prakse treba zapamtiti, sačuvati u svojoj fioci sa idejama i primeniti u odgovarajućoj situaciji.

    Tehnologija napreduje, za ljude koji su profesionalci u branši, izazov je biti uvek u toku, u trendu. Ali ako ovo svedemo na jedan svakodnevni nivo, izazov u tom smislu nije toliko strašan. Telefoni sa odličnim kamerama nam pružaju mnoštvo mogućnosti, a “brzopoteznost” mobilnog uređaja olakšava beleženje momenata na dnevnom nivou.

    Koliko tehnologija možda nije najbitniji faktor, toliko se više u prvi plan ističu osnove fotografije koje su ključne za kvalitetan vizual, stoga evo nekoliko elemenata na koje treba obratiti pažnju:

    • Svetlo, svetlo i svetlo. Mogućnosti koje nam pruža dobro svetlo, pa na kraju krajeva i pravilno upotrebljeno samo ono što imamo, zaista može podići lestvicu kvaliteta onoga što fotografišemo. Takođe, poznavati sličnosti i razlike prirodnog i veštačkog osvetljenja svakako mogu biti od pomoći.
    • Stilska uokvirenost. Ono što nas obično privlači kod nekog autora jeste njegov stil, odnosno njegova sposobnost da kreira sopstveni senzibilitet tipom fotografije koju pruža svojim gledaocima.
    • Fotoaparat vs Mobilni telefon – Iako nam je pružena veća sloboda što se tehničkog aspekta tiče prethodnih 10ak godina, nije loše imati svest o tome koje su nam mogućnosti ali i limiti profesionalnog/polu-profesionalnog fotoaparata i tehnologije koju nosimo u džepu.
    • Postprodukcija kao saveznik: mogućnosti softverske manipulacije, kao i često postavljano pitanje, gde je granica? Do kog momenta retuširanjem “pomažete” svojoj fotografiji, a kada kreće “odmaganje“?
    • Komunikacija je ključ. Da bismo iskomunicirali željenu poruku sa gledaocem, potrebno je da postoji prava komunikacija prilikom pravljenja fotografije. Bilo da je u pitanju portret, ili fotografisanje proizvoda, od velike je važnosti koje su to reči iz fraze “fotografija govori više od hiljadu reči” koje ćete poručiti onime što prikazujete.
    • Moć pričanja priče. Jedno je napraviti lepu fotografiju, i to je sasvim u redu ali sasvim druga stvar je napraviti fotografiju koja poručuje nešto, prenosi emociju i istovremeno inspiriše. Priča priču koja ostaje urezana u sećanju. Važno je izdvojiti vreme za promišljanje vizuelne priče koju želimo da prenesemo.

     

    Predrag Todorović je jedan od predavača na Content Akademiji u organizaciji Represent Academy. Na kursu fotografije govoriće o gorepomenutim stvarima kao i o ostalim elementima koji čine kvalitetnu fotografiju, kako te stvari primeniti bez obzira na tehničke i druge okolnosti. Kroz primere i akcenat na praktičnom radu, proći će kroz proces stvaranja fotografije, izazvati kreativce u polaznicima i inspirisati za dalji razvoj vizuelnog stvaralaštva.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo/Privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE