Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Svako bi trebalo da ih zna: 5 moćnih psiholoških efekata koji utiču na naše ponašanje

    Razumevanje psihologije koja se krije iza svakodnevnih aktivnosti i komunkacije u isto vreme je zagonetna i važna. Ova lista od pet najmoćnijih psiholoških uticaja na nas i naše ponašanje može da pomogne da razumemo kako naš mozak funkcioniše – i kako da najbolje izbegnemo uobičajene zablude.

    1. Više će vas simpatisati ako niste savršeni
    Greške povećavaju šarm, što je rezultat „Pratfall“ efekta: Oni koji nikada ne prave greške manje su simpatični od onih koji povremeno naprave neki gaf. Greške nas zbližavaju, čine nas „ljudskijim“. Savršenstvo stvara distancu i neprivlačnu atmosferu nepobedivosti, piše sajt BrightSide.

    Psiholog Elliot Aronson napravio je eksperiment – učesnici su slušali snimljen kviz u kome su ljudi odgovarali na pitanja. Pri nekim odgovorima čuo se zvuk prosipanja kafe. Kada je učesnici trebalo da rangiraju učesnike po simpatičnosti, oni koji su prosuli kafu bili su na vrhu.
    Naravno, u pitanju su povremene greške, ne uporna trapavost i nemarnost.

    2. Veća očekivanja pokreću bolje rezultate
    Svi znamo da: ako u nešto duboko verujemo, na kraju će se i desiti.

    U jednom eksperimentu koji je sproveo psiholog Robert Rosenthal, studenti – učesnici studije podeljeni su u dve grupe. Obe grupe sastavljene su od učenika podjednakih intelektualnih sposobnosti, a jedna je favorizovana od strane nastavnika. Na kraju godine, grupa kojoj su nastavnici posvećivali više pažnje i od koje su očekivali više, pokazala je bolje rezultate.
    Možete sebe da izazovete težim zadacima i ciljevima kako biste napredovali. Kao lider, kada očekujete velike stvari od svog tima, možete videti bolje rezultate zauzvrat.

    3. Što više izbora imamo, manje ćemo biti zadovoljni odlukama
    Koliko ste se puta kao kupac pokajali?

    Čak i da je naša konačna odluka potpuno ispravna, kada se suočimo sa raznolikom ponudom, manje smo zadovoljni svojim izborom. Sigurno vam je poznato to osećanje. Izabrali ste nešto sa bogatog jelovnika, ali opet bacate oko na izbor jela i čini vam se da je možda ono drugo jelo bolje. Kada kupujete pantalone, iako ste nekoliko puta isprobali, proverili, opet dolazite na kasu sa velikom nedoumicom. Bogat izbor čini da teže budemo zadovoljni.
    Paradoks izbora je jedan od najopisivanijih (i najkritikovanijih) psiholoških fenomena. Možda razlog leži u tome da smo pod tiranijom velike ponude. Rešenje bi moglo da bude: Dajte sebi manje opcija, fokusirajte se na ono što vas čini srećnima, i što daje smisao vašem životu.

    4. Što više ljudi vidi nekoga u nevolji, manja je verovatnoća je da će ta osoba dobiti pomoć
    Ono što istraživači nazivaju „konfuzija odgovornosti“ situacija je kada individualci osećaju manje odgovornosti za rezultat događaja u kome prisustvuje (učestvuje) više ljudi. Čak, verovatnoća da će neko pomoći obrnuto je srazmerna broju prisutnih. Ako vam ikada bude potrebna pomoć, nemojte je potražiti u gomili. Potražite od jedne osobe, najbolje ako je znate po imenu kako biste izbegli konfuziju u odgovornosti…
    Nije vam potreban eksperiment da pokaže koliko se oslanjamo na drugog kada je u pitanju odgovornost. Na primer, koliko ste puta čuli za slučaj da čovek leži na ulici, a da mu satima niko nije prišao.

    5. Naše greške drugi primećuju manje nego što mislimo

    Mišljenje da smo pod stalnim nadzorom je samo u našim glavama, a sumnja u sebe pretvara se u paranoju kada napravimo neku grešku, što ne odražava realnost. Prema „Spotlight“ efektu, ljudi ne obraćaju pažnju na naše momente neuspeha koliko mi mislimo da obraćaju.
    Psiholozi su nekoliko učesnika zamolili da nose smešne majice i merili koliko će ljudi uočiti šta nose. Procene ispitanika koji su nosili majice bile su duplo veće od stvarnog broja onih koji su primetili. Dakle, „pod lupom“ smo ređe nego što mislimo. Možemo da odahnemo, i da se opustimo. Psiholog Kenneth Savitsky zaključuje:
    Ne možemo potpuno da eliminišemo osećaj neprijatnosti zbog gafa, ali eksperiment pokazuje koliko preterujemo u svojim procenama.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE