Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Svaka peta šoljica tradicionalne kafe u Srbiji prošvercovana

    „Konzumacija kafe u Srbiji se ne smanjuje, uprkos tome što podaci ukazuju na to da je uvoz kafe znatno pao, što govori o sivoj ekonomiji prilikom uvoza sirove kafe u Srbiji“, istakao je generalni direktor Strauss Adriatica Siniša Daničić na Kopaonik biznis forumu.

    „Prema podacima kojima mi raspolažemo, uvoz sirove kafe je pao za čak 20 odsto, pa je tako svaka peta šoljica tradicionalne kafe u Srbiji prošvercovana. Šteta za državu iznosi oko milijardu dinara, kada se saberu nenaplaćene akcize i pripadajući porezi koji se ne plaćaju. Najvažnije je da carinski organi urade dobro svoj deo posla, jer najveća količina sirove kafe dolazi u Srbiju reko Kosova i Crne Gore”.

    Šta je preporuka kompanije Strauss Adriatic?

    „Naša preporuka je da se postepeno ukinu akcize na uvoz kafe, obzirom da se kafa u Srbiji konzumira najmanje jednom dnevno i samim tim ne spada u luksuzne proizvode. Ukidanje akciza bi šverc sirove kafe automatski učinilo manje atraktivnom, a državi bi na srednji rok obezbedilo i veće prihode na ime poreza koji bi plaćali legalni uvoznici i svakako na ime većeg prometa kafom i proizvodima od kafe. Akciza je ukinuta u gotovo svim zemljama u okruženju, a Rumunija je poslednja koja ju je ukinula i to u januaru ove godine, što nam govori da su i druge zemlje koje imaju ovaj problem zaključile da je postepeno ukidanje akciza mera kojom se destimulativno deluje na švercere kafom.“

    Šta su to surogati u kafi, o čemu ste govorili?

    Još jedan od važnih problema sa kojima se suočavaju svi legalni uvoznici i proizvođači kafe, poput Strauss Adriatic-a je dodavanje raznih surogata u tradicionalnu kafu i činjenica da se ti surogati ne deklarišu adekvatno ili se uopšte ne deklarišu. Dodavanje surogata, kao što su soja, ječam, žir, naut, kukuruz, industrijski grašak nije zabranjeno, ali je zato obavezno da na deklaraciji proizvoda bude naveden tačan sastav kafe koja se plasira na tržište. U najvećem broju slučajeva ovi dodaci se uopšte ne navode ni u deklaraciji niti na prednjoj strani pakovanja, i tada potrošači kupuju kafu daleko lošijeg kvaliteta u malim pržionicama kafe širom zemlje, a da to sami i ne znaju, čime su dovedeni u zabludu u pogledu proizvoda koji kupuju i konzumiraju. Cilj dodavanja surogata je da se proizvod učini jeftinijim i samim tim cenovno prijemčivijim za potrošače na štetu njihovog kvaliteta. Naša obaveza kao velikog proizvođača najkvalitetnije kafe je da našim potrošačima pomognemo da naprave pravi izbor tako što ćemo im skrenuti pažnju na važnost čitanja deklaracija i naravno, tako što ćemo kvalitet naše kafe sačuvati uprkos raznim izazovima. Svi naši proizvodi su proizvodi vrhunskog kvaliteta, i to ostaje naša poslovna orijentacija.
     

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE