Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ana Krstajić, Fondacije UNITAS: „Zajedno sa hotelijerima u borbi protiv trgovine ljudima“

    Piše: Ana Krstajić, globalna predstavnica Fondacije UNITAS

    Iako je pandemija, zbog svih ograničenja koje je donela, uticala na smanjenje mnogih nezakonitih aktivnosti, trgovina ljudima nije jedna od njih. U Srbiji pozivi koji prijavljuju sumnju na trgovinu ljudima u 2020. povećani su za 70 odsto u odnosu na 2019. godinu. Ova kriminalna aktivnost i u toku svetske krize ostala je jedna od najunosnijih, a trgovci ljudima su se, pre svega, usredsredili na vrbovanje migranata i sezonskih radnika koji su ostali zarobljeni u stranim zemljama.

    Fondacija UNITAS, međunarodna neprofitna organizacija koja se, od 2015. godine, bavi borbom protiv trgovine ljudima u Srbiji, zalaže se za edukaciju i prevenciju. Kroz programe naše fondacije do sada je edukovano više od 500.000 ljudi, a među njima je oko 90.000 dece i studenata, veliki broj nastavnika, trenera i roditelja. Naredni korak je obuka i edukacija hotelijera.

    Praksa je pokazala da je Srbija jedna od destinacija i zemlja tranzita žrtava trgovine ljudima, da se ovo dešava najčešće u hotelima u vreme velikih društvenih i sportskih događaja, kada u njima odseda veliki broj gostiju iz zemlje i inostranstva. Prepoznavši hotele kao mesta gde može biti primećena trgovina ljudima, smatramo da je sprovođenje edukacije u ovom sektoru ugostiteljstva od velikog značaja. U saradnji sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija, u narednom periodu počećemo sa realizacijom obuka zaposlenih u hotelijerskoj industriji za prepoznavanje žrtava trgovine ljudima. Za ovaj značajan poduhvat, koji će obuhvatati sve hotele u Srbiji – kako u turističkim centrima, tako i u manjim gradovima – Unitas je osmislio i kreirao obuku za hotelijere, a u toku je uspostavljanje saradnje i sa potencijalnim saradnicima.

    U okviru pilot-projekta, sproveli smo ovu obuku za 850 zaposlenih u različitim hotelima u Srbiji i Crnoj Gori. Učesnici obuke ocenili su projekat kao izuzetno koristan i neophodan i iz perspektive zaposlenih u hotelima, ali i iz perspektive roditelja. Pilot-projekat je pokazao da se među nekim zaposlenima javlja takozvani aha efekat. Tako smo od onih koji su se našli u sumnjivoj situaciji kao odgovor dobili: „Aha, dakle, to sam već video/videla, samo nisam bio/bila siguran/sigurna o čemu je reč.” Zato kroz ovaj vid edukacije i treninga nastojimo da zaposlenima u hotelima predočimo potencijalnu opasnost, koliko je bitno preuzimanje odgovornosti, kao i da odluka koju tada donesu može da promeni nečiji život.

    Kako bismo odagnali njihove nedoumice kada je trenutak da reaguju, kako da uoče potencijalnu opasnost, ukazali im na ponašanje eventualnih trgovaca ljudima, obuke obuhvataju niz situacija koje se javljaju na recepciji, u sobama, hodniku. S druge strane, imali smo u vidu i da je kod zaposlenih u ugostiteljstvu vrlo bitna profesionalnost i dobar utisak koji treba da ostave. U dogovoru sa menadžmentom hotela, uvek apelujemo na diskretan pristup, kako gosti ne bi osetili bilo kakvu neprijatnost, tako da se menadžmentu prijavljuju samo veoma sumnjive situacije, koje su kombinacija nekoliko ključnih pokazatelja da je, moguće, reč o trgovini ljudima.

    U okviru ovog edukativnog projekta, UNITAS će učesnicima preneti znanje o situacijama koje mogu ukazivati na trgovinu ljudima, a Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija će im omogućiti da saznaju sve o rizičnom ponašanju na internetu, kao što je postavljanje fotografija, tagovanje, lociranje, što će i samim zaposlenima i gostima doneti dodatnu sigurnost i doprineti njihovom bezbednijem ponašanju.

    Smatramo da su mere predostrožnosti i prevencija najefikasniji put suzbijanja ovog oblika kriminala, zbog toga smo posvećeni kako edukovanju mladih koji mogu postati meta trgovaca ljudima, tako i edukaciji određenih kategorija stanovništva iz struka koje dolaze u kontakt s potencijalnim žrtvama, pa je u borbi protiv trgovine ljudima njihova informisanost i svest o ovom problemu nekada presudna.

    Izvor: BIZlife magazin

    Foto: Fondacija Unitas

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE