Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Andrea Radonjić, Rio Tinto: „Ispeci, pa reci!“

    Piše: Andrea Radonjić, Glavni savetnik za medije i komunikaciju za Srbiju, Rio Tinto

    Razmišljajući o tome koji je najbolji savet koji treba dati mladima, onima koji tek počinju da grade svoj put u korporacijama, shvatila sam da nema onoga što mi se u karijeri nije desilo. Neke stvari su bile lepe, neke bolne, ali su, na kraju, sve bile podjednako važne za moj profesionalni razvoj.

    Pet najvažnijih saveta:

    1. Neprestano učenje

    Imala sam sreću da živim i školujem se u nekoliko zemlja i da danas dobro govorim pet jezika. Znam da je to privilegija, ali je danas učenje jezika lakše nego ikada. Zato ulažite u sebe, učite strane jezike, jer će vam se to isplatiti. Nije slučajna ona izreka: „Koliko jezika govoriš, toliko ljudi vrediš!” Budite gladni znanja, informišite se, upijajte, kradite ga… Vredno učite i radite, rezultati neće izostati.

    1. Upornost

    Verujte u sebe! Budite autentični, uporni i hrabri, ne odustajte pred prvom preprekom! Rad u velikim korporacijama je uvek izazov i, iako može da vam deluje da su sve one slične, u praksi – svaka je posebna na svoj način.

    1. Greške

    Greške se dešavaju i dešavaće se. Ne doživljavajte ih previše dramatično, jer sve dok su to one greške iz kojih se uči, budite sigurni da su to i pouke koje dugoročno rade za vas. Narod kaže: „Na greškama se uči.”

    1. Zaboravite sujetu

    Trudite se da sujetu ostavite ispred kancelarije. Nije lako, ali umeti slušati i upijati iskustava starijih kolega – nešto je što će vam kasnije biti od neprocenjivog značaja, a od vas traži, dok ste mladi i na početku, samo malo više strpljenja i – mudrosti. Ako nekada ne razumete sve što se dešava u kompaniji, shvatite da možda postoji šira slika i da možda nije trenutak da se ona podeli sa svim zaposlenima.

    1. Promislite

    Imala sam sreću da imam divnog učitelja i mentora koji mi je pomogao da prevaziđem brzopletost, još jednu manu tipičnu za mlade. Ne budite impulsivni, poštujte pravilo: „Ispeci, pa reci!” I danas primenjujem jedan „trik” kojem me naučio mentor: „Obrni krug oko zgrade, pa tek onda napiši imejl.”


    Andrea Radonjić je glavni savetnik za medije i komunikaciju za Srbiju u kompaniji Rio Tinto. Bogatu karijeru je počela da gradi nakon što je diplomirala i magistrirala međunarodno poslovanje i diplomatiju na fakultetu DEREE u Atini – The American College of Greece. Korak dalje u njenom obrazovanju bila je specijalizacija iz oblasti medija i advertajzinga na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. U svet biznisa ulazi 2002. godine, kao broker u kompaniji Vernicos Yachts, iz Atine. Nakon povratka u Srbiju, nastavlja karijeru u oblasti marketinga i prodaje u kompanijama Iksel, Eurobank EFG i Metro Cash&Carry. Više od osam godina radila je kao direktorka marketinga i komunikacija u kompaniji General Motors / Chevrolet Center Easternem Europe. Preko pet godina u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija bila je na poziciji menadžera za javnu i regulatornu politiku u Srbiji i Crnoj Gori, gde značajno doprinosi unapređenju poslovanja zahvaljujući ekspertizi u brojnim oblastima. Istovremeno, aktivno pruža doprinos progresu privrednog ambijenta Srbije i Crne Gore, kao član ključnih poslovnih organizacija i radnih tela, poput NALED-a, AmChama. Andrea govori engleski, ruski, francuski i grčki jezik.


     

    Izvor: BIZlife magazin

    Foto: Rio Tinto

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE