Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    BFMI: Jedna partija UČVRSTILA kontrolu nad medijima u Srbiji

    Pogoršanje slobode medija u Srbiji se ubrzalo pod sadašnjim rukovodstvom, ocenila je u izveštaju Balkanska inicijativa za slobodne medije (BFMI). Oni su pozvali Evropsku uniju da prestane da bude pasivni posmatrač i da pojača pritisak na vlasti.

    „Pod vladavinom Aleksandra Vučića, značajno se smanjio prostor za slobodno delovanje medija i alternativne poglede na narativ vlade. Predsednik je učvrstio kontrolu svoje partije nad medijskim sektorom osiguravajući da provladini glasovi dominiraju u mejnstrim medijima kroz njen uticaj na nacionalne emitere“, ocenjuje su u izveštaju „Nevidljiva ruka medijske cenzure na Balkanu“, u kojem je fokus stavljen na Bugarsku, Srbiju i Severnu Makedoniju.

    Kao primer se navodi da su se tokom marta predstavnici vladajućih partija pojavili u 87 odsto vesti u udarnom terminu, a da se Vučić obraćao uživo javnosti 29 dana u tom mesecu.

    „Svi mediji koji kritkuju vladu stalno se potkopavaju ili direktnim verbalnim i fizičkim napadima, ili manipulacijom komercijalnog tržišta od strane državnih subjekata“, navodi se u izveštaju.

    Istovremeno, dodaje se, vlast tvrdi da je spremna i voljna da reformiše medijski sektor, ali ne preduzima nikakve konkretne korake u tom pravcu.

    U izveštaju se ističe da svi veliki indeksi ukazuju na pad medijskih sloboda u Srbiji pod aktuelnim rukovodstvom, da vlada ne primenjuje postojeće medijske zakone, a da su javni servisi i glavno regulatorno telo podložni državnoj kontroli zbog finansijske zavisnosti i pravila o imenovanju njihovih članova.

    Tri metode za manipulaciju medijima

    „Medijsko tržište u Srbiji je prezasićeno i kontrolisano od strane nekolicine moćnih vlasnika, a mnogi od njih imaju bliske veze sa vladajućum Srpskom naprednom strankom i pod njenim su uticajem“, navodi se u saopštenju.

    Uticaj države se dodatno održava preko distribucije prihoda od oglašavanja, a vlada sve više koristi državne firme za manipulaciju komercijalnim tržištem sklapanjem unosnih partnerstava i kupovinom medija.

    BFMI ističe da se što pre moraju sprovesti mere iz Medijske strategije, a da EU i civilno društvo moraju izvršiti pritisak, kako bi vlada ispunila svoje obaveze uoči narednih izbora 2022. godine.

    BFMI ističe da se Srbiji ne sme dozvoliti da „nastavi da se pretvara da sprovodi reforme u medijskom sektoru na načine koji su privlačni EU“, dok istovremeno ugrožava medijske slobode.

    U izveštaju se ukazuje na tri metode koje se koriste za manipulaciju medijskim tržištem – kontrola javnih servisa i regulatornih tela, zloupotreba slabih propisa o transparentnosti vlasništva i korišćenje državnih subvencija za podsticanje klijentelizma na slabim medijskim tržištima.

    Izvor: Beta

    Foto: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE