Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    BIZLife u „Microsoft Houseu“ u Milanu (FOTO)

    Tehnološki gigant Majkrosoft ne samo da konstantno radi na brojnim tehnološkim inovacijama već i konstantno ulaže velike napore u transformaciju radnog prostora i načina rada u skladu sa izmenjenim potrebama zaposlenih i klijenata u modernom svetu.

    Nedavno je japanska divizija Majkrosofta objavila rezultate probnog eksperimenta sa četvorodnevnom radnom nedeljom, čiji su rezultati bili poprilično iznenađujući. Naime, oko 2300 zaposlenih je tokom perioda od pet nedelja osim vikenda imalo i slobodan petak, bez smanjenja plata, što je rezultiralo neverovatnim povećanjem produktivnosti za 39,9 odsto.

    Ovi podaci dovoljno govore da je neophodno suštinsko revidiranje i korenita promena tradicionalnog shvatanja radnog vremena u današnjem svetu ‒ od 9 do 17 č., pet dana u nedelji.

    Majkrosoft je to odavno shvatio i na događaju „Work.Reworked” u Centru „Microsoft Technology” , održanom u Milanu, ova kompanija je predstavnicima medija, među kojima je bio i BIZLife kao jedini medij iz Srbije, predstavila svoju viziju budućnosti rada i rezultate istraživanja u kojem je učestvovalo 9000 zaposlenih i poslovnih lidera sa 15 evropskih tržišta.

    „U toku jedne nedelje poslovno sam putovala u Pariz, zatim sam došla ovde u Milano. Istovremeno sam vodila svoj tim od 60 ljudi, učestvovala u organizovanju Majkrosoftovih događaja i bila sam prisutna na svim sastancima, a sve to zahvaljujući platformi Microsoft Teams. Bez Majkrosoftovih rešenja ne bih mogla da obavljam posao efikasno kao što to sada radim”, kaže Dženi Rantakari, Leader for Modern Workplace Solutions at Microsoft EMEA.

    Kako kaže Rantakarijeva, ljudi u Majkrosoftu su i te kako svesni promena koje se dešavaju na globalnom tržištu rada poslednjih deset godina, što se podudara i sa periodom ubrzane digitalne transformacije širom sveta. Osim što se tehnologija nezaustavljivo razvija, i potrebe zaposlenih se menjaju, a jedan od osnovnih ciljeva svake kompanije trebalo bi da bude da njeni zaposleni budu srećni i zadovoljni.

    „Mi u Majkrosoftu uspevamo da se izborimo sa užurbanim načinom života, neverovatno brzim promenama i velikom količinom informacija, a da u isto vreme povećamo efikasnost i produktivnost zaposlenih uz pomoć različitih alata i veštačke inteligencije (AI). Pitanje veštačke inteligencije je i dalje veoma kontroverzno u svetu, ali ja ću se fokusirati na pozitivne aspekte, na to kako mi razmišljamo o veštačkoj inteligenciji. Ona je ovde u službi ljudi, da nam pomogne da budemo efikasniji i produktivniji, da nam olakša obavljanje posla”, ističe Rantakarijeva.

    Jedan od alata na koji su ljudi iz Majkrosofta izuzetno ponosni, u čiji razvoj ulažu značajne resurse i putem koga olakšano komuniciraju, jeste Microsoft Teams. Kako kaže Rantakarijeva, ovo je platforma koja štedi dragoceno vreme, „ruši” geografske barijere i zahvaljujući kojoj više nije problem zakasniti na sastanak ili izostati sa njega.

    „Preko četa u Teamsu moj tim i ja međusobno razmenjujemo materijale, mišljenja. Svaki sastanak snimamo kako bi oni koji nisu prisustvovali mogli u narednim danima da isprate šta se sve dešavalo. Takođe, u toku samog video-poziva Teams vam daje mogućnost transkribovanja u realnom vremenu, koji samo vi vidite i koji možete da sačuvate, i mnoge druge mogućnosti”, kaže ona.

    Microsoft Teams je platforma uz pomoć koje je čak belgijska savezna policija ubrzala svoju digitalnu transformaciju.

    Naime, belgijska policija, sa izuzetno mobilnom radnom snagom, želela je da poveća saradnju i pojednostavi komunikaciju među zaposlenima. Kao organizacija koja se bavi veoma poverljivim i ličnim informacijama, policija je morala da uvede rešenje čiji je prioritet bezbednost i koje bi bilo sposobno da ispuni mnoge regulativne norme (među njima i GDPR). Uz to, cilj je bio i da se pomogne službenicima i osoblju da se izbore sa sve većim brojem imejlova, telefonskih poziva i sastanaka, koji su povećavali radno opterećenje, vreme putovanja i stres.

    Uz pomoć Teamsa policijski službenici jednostavnim pritiskom na ekran telefona mogu da pošalju glasovnu poruku, a ukoliko se nađu u situaciji kao što je pretres kuće, mogu da koriste mogućnosti video-aplikacije, tako da svi ostali službenici mogu da vide šta se dešava, što je mnogo bolje od radio-komunikacije.

    Politika jedne gigantske kompanije, kao što je Majkrosoft, jeste da razvija alate koji, pored toga što vam koriste u poslu i olakšavaju rad, olakšavaju i komunikaciju između zaposlenih, koji su dragulj svake kompanije. Samo uz pomoć takvih alata kompanije i druge organizacije mogu se fokusirati na inovacije, koje su jedan od ključnih faktora u obezbeđivanju profitabilnosti i održivosti poslovanja.

    Šta zaista unosi inovaciju u posao?

    Odgovor na ovo pitanje koje daje novo istraživanje kompanije Majkrosoft jeste, pre svega, promena kulture na radnom mestu – korporativne kulture.

    Prema rezultatima istraživanja predstavljenim na događaju u Milanu, promene u poslu postale su normalne i prirodne. Gotovo svi ispitani poslovni lideri smatrali su da je njihova kompanija pretrpela značajne promene poslednjih godina. Međutim, one se nisu odnosile samo na instaliranje novih tehnoloških alata, već i na stvaranje nove kulture na radnom mestu – kulture inovacija.

    Prema prognozama, kompanije koje razvijaju kulturu inovacija imaju dvostruko veću verovatnoću da u budućnosti ostvare dvocifren rast u odnosu na „tradicionalne” kompanije. Inovacije, takođe, igraju ključnu ulogu u zadržavanju radne snage time što daju timovima slobodu da donose odluke bez potrebe da čekaju da šef odobri svaki detalj. Ovo ne samo da ubrzava proces donošenja odluka već i čini da zaposleni osećaju da su njihova mišljenja važna. Čak i ako pogreše, neće nužno imati većih problema, jer ih tri četvrtine smatra prirodnom greškom, dok polovina zaposlenih tradicionalnih firmi svaku grešku smatra velikim problemom.

    „U inovativnom poslovanju verovatnije je da će menadžeri delovati kao treneri koji daju smer timu”, kaže Džulijan Lambertin (Julian Lambertin), direktor kompanije „KRC Research”, koja je sprovela istraživanje u ime Majkrosofta.

    Prema istraživanju, inovativnije kompanije podržavaju saradnju i aktivno sprovode reforme i implementiraju tehnološke alate koji olakšavaju „brejnstorming”, saradnju i komunikaciju.

    Takođe, zaposleni koji su učestvovali u istraživanju čak polovinu svog radnog vremena smatraju izgubljenim vremenom zbog čitanja gomile imejlova, prisustvovanja na nezanimljivim i brojnim sastancima ili, jednostavno, ne radeći ništa.

    Istraživanje pokazuje da kombinacija odgovarajućeg radnog mesta, tehnoloških alata i upravljanja koje omogućava različite načine rada može redukovati izgubljeno vreme za polovinu. Ali pored produktivnosti, kompanije koje stvaraju prave uslove mogu da poboljšaju profitabilnost, što ne samo da pomaže poslu već i zaposlene čini srećnijim.

    Jedinstveno iskustvo HoloLensa

    Italijanski proizvođač nameštaja „Natuzzi”, poznat širom sveta po svom inovativnom dizajnu i kvalitetu, da bi transformisao svoju korisničku službu, povećao konverzije u prodaji i ubrzao put kupovine, uveo je Majkrosoftovu tehnologiju mešovite stvarnosti u svoju proširenu prodavnicu.

    To je digitalno iskustvo gde kupci mogu da se zabave, dizajniraju i vide kako bi se određeni komadi nameštaja uklopili u njihove domove, a u okviru događaja Work.Reworked imali smo priliku da vidimo kako sve to izgleda uživo.

    Majkrosoftove naočare HoloLens odvode vas u izmenjenu stvarnost, u kojoj bez problema možete da premeštate fotelje, sofe i druge komade nameštaja sa jednog kraja na drugi kraj prostorije, da menjate boju nameštaja i veoma jasno vidite teksturu materijala.

    Kako su istakli ljudi iz „Natuzzija”, njima nije cilj da prodaju tehnologiju, već koriste tehnologiju samo ukoliko „radi” za iskustvo, odnosno prenosi priču.

    MTC

    Microsoft House (Microsoft Tehnology Center), sedište kompanije Majkrosoft u Italiji, smešteno je u srcu Milana u prelepom kvartu Porta Volta. Ogromna moderna zgrada spolja se lako ističe oštrim uglovima i transparentnošću, a iznutra inovativnom upotrebom prostora.

    Zgrada poseduje salon u prizemlju sa dnevnim boravkom i besplatnim internetom, prostor za digitalnu učionicu koji studentima i nastavnicima pruža multimedijalno okruženje kako bi iskoristili najnovije tehnologije obrazovanja za kreiranje ideja i saradnju, Microsoft Tehnology Center, privatni prostor dostupan za organizovanje događaja… Italijansko sedište dizajnirano je ne samo da koristi lepotu arhitekture, već i da obezbedi inovativna, revolucionarna okruženja za zaposlene u kojima rade.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: Microsoft

    Piše: Marijana Stevanović

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE