Bojana Kuzmanović, Gorski Hotel & Spa: „Žene su stratezi i kreativci“
„Pozicija na kojoj radim omogućava mi da svojim idejama diktiram trendove, što donosi veliko zadovoljstvo, kao i sâm proces u kom osluškujemo potrebe naših gostiju, a zatim kreiramo ponude po njihovoj meri“, kaže za BIZLife magazin Bojana Kuzmanović, Director of Sales & Marketing, Gorski Hotel & Spa**** Kopaonik.
- Sa kakvim izazovima ste se susreli u prošloj godini, uzimajući u obzir da je hotelska industrija bila ozbiljno pogođena, kao i da su pred vama bili i novi ozbiljni zadaci, poput ispunjavanja epidemioloških uslova?
Situacija sa kojom smo se susreli prošle godine skratila je zimsku sezonu, a zatim i potpuno zatvorila hotele na dva meseca. Svi znamo šta znači zaustaviti celokupan biznis na toliki period, ali uprkos neizvesnosti i promenama koje su se desile, mi smo pokazali izuzetnu fleksibilnost i zbog toga uspeli da se brzo prilagodimo novim uslovima rada i tržišta.
Brojni su izazovi sa kojima smo se susreli. Izmenili su se način posluživanja hrane i pića, režim rada spa centra; nošenje maski, dezobarijere, punktovi za dezinfekciju – sve su to mere i promene koje smo uveli odmah, a koje su nam omogućile da budemo jedan od prvih hotela koji je dobio sertifikat „Safe & Clean”, na šta smo posebno ponosni.
Osim promena koje se tiču neposredne zaštite, poslovanje je prilagođeno i kroz kreiranje pristupačnijih aranžmana, kao i kroz fleksibilniju politiku otkaza i naplate rezervacija. Takođe, naša prednost je lokacija, a mi smo znali kako to da iskoristimo. Kopaonik je nacionalni park, ne previše urbanizovan, poznat po najlepšim krajolicima, čistom vazduhu i individualnim aktivnostima koje posetioci mogu da priušte sebi tokom cele godine.
- Ozbiljan zadatak menadžerima u hotelskoj industriji jeste i kontinuirano motivisanje zaposlenih da daju svoj maksimum. Da li su upravo zbog svojih osobina, poput empatije, razumevanja i otvorenosti, spremnosti da saslušaju, daju savet, žene bolji menadžeri u vašoj industriji?
Žene su sistematičnije i dobri stratezi, precizno planiraju svaki detalj, imaju i više sluha da čuju druge ideje i implementiraju ih. Naša kreativna energija je dosta jaka i pokreće razne inovacije oblikujući finalni proizvod. Imamo veći senzibilitet, koji nam omogućava da se bolje razumemo. Stoga, ako pričamo o tome da postoji više prostora za otvorenost i savetovanje, definitivno je tako. Ipak, to nisu stvari koje čine dobrog lidera.
Ko će biti bolji menadžer – pitanje je poslovnih veština, predanosti svom poslu i osećaja za odnose sa ljudima, nije polno definisano.
- U čemu najviše uživate u svom poslu?
Najviše uživam u kreiranju. Pozicija na kojoj radim omogućava mi da svojim idejama diktiram trendove, što donosi veliko zadovoljstvo, kao i sâm proces u kom osluškujemo potrebe naših gostiju, a zatim kreiramo ponude po njihovoj meri. Kada znate da ste svojom idejom i svojim radom nekome pružili nešto lepo, taj osećaj je neprocenjiv. Ono što me u svemu tome dodatno ispunjava jeste timski rad. Obožavam da sa svojim timom razvijam ideje, razmenjujem energiju i iskustva. Generalno, volim ljude, pa mi je užitak i širenje mreže, sve što donosi radost komunikacije i upoznavanje najrazličitijih ljudi iz raznih profesija.
Izvor: BIZlife magazin