Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Centili: Pioniri na polju digitalne monetizacije

    „Pandemija je ostavila neizbrisiv trag na poslovnom pejzažu, a napredovanje u novom okruženju zahtevaće fazu ponovne kalibracije za mnoge kompanije i industrije. Digital first svet se odnosi na pomak sa favorizovanja tradicionalnih kanala na davanje prednosti digitalnim kanalima.

    U Srbiji kompanije moraju da obrazuju zaposlene o digitalnim radnim procesima i načinima na koje oni utiču na njihove pojedinačne uloge. Za mnoge kompanije uspostavljanje strategije digitalnog rasta od prvorazrednog je značaja. Ako ne iskoristite digitalizaciju za dobrobit svoje kompanije, drugi će vas preteći u tome. Trenutna situacija podstiče kompanije u Srbiji da donesu brže i bolje informisane odluke kako bi preživele u okruženju koje se stalno menja”, počinje razgovor za BIZLife magazine Zoran Vasiljev, CEO kompanije Centili.

    • U dosadašnjoj karijeri iza sebe imate, između ostalog, i tri uspešno prodata startapa. Kakvu budućnost predviđate startapima kod nas? Često čujemo priče o Srbiji kao „digitalnom habu”, našim stručnjacima, idejama, vizijama itd., ali da li vidite potencijal za razvoj „jednoroga” na ovom tržištu?

    Definitivno, da! Ako Srbija ne proizvede nijednog domaćeg „jednoroga”, nikada neće biti shvaćena kao ozbiljno tehnološko tržište. Uveren sam da u narednih nekoliko godina možemo da proizvedemo 2‒3. Imamo briljantne ljude i kreativne ideje, sjajne programerske mogućnosti i mentalitet autsajdera, sa željom da se takmičimo i pobedimo.

    Gledajući veličinu naše populacije i tržišta, nije jednostavno da se „jednorozi” ovde pojave. Da biste postali jednorog, morate postati regionalni, pa i globalni. Osnivač mora da razmišlja „na veliko”. Drugo, mora postojati dovoljno načina za prikupljanje sredstava. Mnoge kompanije premeštaju svoje sedište u London ili SAD, jer, nažalost, međunarodni VC-ovi na Srbiju ne gledaju kao na regionalni centar i to je nešto što treba da promenimo. Moramo da podstičemo osnivače startapa da razmišljaju regionalno, ali, naravno, ovo mora biti praćeno postojanjem dovoljnih izvora finansiranja i podržavajućeg ekosistema u zemlji.

    Dobra vest je da se u Srbiji akteri ekosistema, poput Vlade i preduzećâ, uključuju u pružanje podrške lokalnim startapima. Vlada je prilično dosledno i jasno stala iza poruka o značaju tehnološkog i digitalnog sektora, o finansiranju, politikama i ulozi različitih agencija zaduženih za rast ekosistema. Korporacije, takođe, mogu pomoći ovim početnicima koristeći njihove proizvode i usluge. S tim ciljem, trebalo bi da postoji više inovacionog okruženja za početnike koji će pilotirati svoja rešenja, uz učešće zainteresovanih strana iz Vlade i korporacija. Ovaj proces komplementarnosti može se odvijati u obliku programa kao što su korporativni akceleratori, hakatoni i direktni matching.

    • Poziciju CEO-a u kompaniji Centilli preuzeli ste u martu 2020, u osvit pandemijske krize i policijskog časa. Koliko su vam preduzetnički duh i to iskustvo pomogli u „kormilarenju” u tim trenucima?

    Zaista, ovo nije bila 2020. kakvu smo očekivali. Bilo je neophodno zadržati preduzetnički duh, s tim da se prethodno pobrinemo za zdrave osnove. Kako bismo efikasno funkcionisali na daljinu tokom ove krize, fokusirao sam se na tri stvari: kontekst, povezanost i stalnu komunikaciju.

    Šta podrazumevam pod kontekstom? Bilo je važno da se ponovo posvetimo svom cilju i svojoj svrsi kako bismo podstakli poverenje, samopouzdanje i moral, koji su potrebni za napredak. Bilo je potrebno da postavimo jasan okvir za ono što treba da se uradi, jasna očekivanja u pogledu rezultata i da osiguramo da svi znaju rokove.

    Kada govorimo o povezanosti, ovo je vreme za nas da budemo izuzetno humani. Svi se trude da najbolje iskoriste lošu situaciju, a svačija situacija je jedinstvena. Posvećujem vreme da se povežem i pitam ljude kako se osećaju. Zadržavanje prostora za otvoreno slušanje drugih jedna je od važnih stvari koje trenutno mogu da uradim.

    I na kraju, stalna komunikacija: kada smo u stresnoj situaciji, u nedostatku informacija, instinktivno pomislimo na najgore. Da bih se suprotstavio tome, bavio sam se stvaranjem dodirnih tačaka kako bih osigurao zajedničko razumevanje između sebe i svake pojedine osobe u našem timu. Ove dodirne tačke su prilika da se povežete, raspitate, posmatrate i podržite i osobu i posao koji radi.

    • Koji proizvodi i rešenja vaše kompanije su sada najtraženiji? Koji trendovi će, po vašem mišljenju, obeležiti digitalnu monetizaciju u narednom periodu?

    Svet će doživeti značajno ubrzanje kad je razvoj digitalnih proizvoda i načina njihove konzumacije u pitanju.

    Novostečene navike svakako će pogurati velike kompanije da moraju brže i ozbiljnije da ojačaju svoju ponudu i bore se da ostanu relevantne. Zbog toga je naše glavno rešenje upravo model Platform as a Service, koji omogućava mobilnim operaterima, ali i drugim velikim sistemima (kao što su, recimo, banke), da brzo i jednostavno obogate svoju ponudu digitalnih servisa i upravljaju čitavim sistemom onlajn plaćanja, zaobilazeći velika ulaganja i razvoj sopstvenih kompleksnih sistema ili invazivne integracije. Uz saradnju sa nama i uz našu managed platformu – mi rešavamo sve: od obezbeđivanja sadržaja do pravnih aspekata. Time koristimo trend „ekonomije deljenja” i u IT sferi i pružamo veću relevantnost i fleksibilnost, koja je u današnje vreme preko potrebna.

    • Obeležavajući desetu godišnjicu kompanije, Centilli je nedavno najavio nove usluge u industriji mobilnog plaćanja u postkovid svetu. O čemu je reč?

    Trenutno se nalazimo u interesantnom trenutku: upravo smo plasirali Conversational commerce, mogućnost nesmetane prodaje u okviru komunikacionih kanala kao što su društvene mreže ili čet aplikacije, pružajući tako apsolutnu udobnost i lakoću kupovine za krajnje korisnike, a omogućavajući prodavcima i servisnim kompanijama da značajno povećaju svoje stope konverzije i osetno unaprede korisničko iskustvo. To je trenutno vruća tema u svetu digitalne monetizacije, a naše partnerstvo sa kompanijom „Infobip”, kao svetskim liderom za omnichannel komunikaciona rešenja, omogućava nam jedinstvenu poziciju na tržištu. Trenutno smo, zaista, pioniri u ovom polju, što smatramo ogromnom prilikom za dalji rast.

    Izvor: BIZlife magazin

    Foto: Centili

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE