Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Click jubilej – 30 godina rada

    Modni studio Click je nedavno obeležio svoj jubilej – 30 godina rada, koji slavi na dan svoje prve revije – Moda sa beogradskih ulica, koja je održana u SKC-u, 13. juna 1991, kada počinje neverovatna Clickova modna avantura.

    I 30 godina nakon te prve revije, Click je svoj jubilej proslavio na beogradskim ulicama, tačnije na Topličinom vencu, na platou ispred Muzeja primenjene umetnosti, gde je priredio omaž našem legendarnom kreatoru Aleksandru Joksimoviću. „Srpski Dior”, kako su ga često zvali, svojim radom obeležio je modno stvaralaštvo u SFRJ i postavio važne modne postulate u razvoju jugoslovenske i srpske modne scene, a revija je imala cilj da ukaže na značaj očuvanja njegovog nasleđa u istoriji srpske mode i naše kulture uopšte.

    Na reviji je učestvovalo simboličnih 30 dizajnera i preko 50 manekena svih generacija, od vremena kada je on stvarao do današnjih dana. Poseban ugođaj je bila muzika koja je pratila reviju, šlageri SFRJ iz 60-ih i 70-ih godina. Veče puno emocija, nostalgije, publika željna živih događaja, kreatori inspirisani velikanom naše mode, sjajna atmosfera i u bekstejdžu i u publici. Odavno nismo videli reviju na kojoj je svaki model ispraćen aplauzom. Pravi način da se modni stvaraoci zahvale Aleksandru Joksimoviću za sve ono što je uradio za našu modu, ali i sjajan način da nas Click podseti na mnogo toga što je ova kreativna ekipa uradila za poslednjih 30 godina.

    Click, kao prva privatna modna agencija u nekadašnjoj Jugoslaviji, postoji od 1991. godine, kada je počeo da okuplja mlade kreativne autore na polju mode, fotografije, dizajna i pratećih delatnosti vezanih za modu i modnu prezentaciju. Beograd je neočekivano dobio novu ekipu kreativaca, gladnu osvajanja neistraženog polja mode, modne prezentacije i kreativnog izražavanja.

    Click svoje početke vezuje i za pojavljivanje prvih privatnih modnih kuća koje su počele da se razvijaju nakon raspada tekstilne industrije SFRJ i krenule da brzo osvajaju naše tržište. Praktično je tekstilna industrija velikih socijalističkih preduzeća počela brzo da se transformiše u modnu industriju malih i srednjih privatnih preduzeća. To su bili prvi srpski brendovi. I danas je to jedna od naših najrazvijenijih privrednih grana.

    Click sredinom 90-ih, uz pojavu nove modne industrije, ali i prvih samostalnih dizajnera autorske mode, počinje sa organizacijom najznačajnijeg domaćeg modnog projekta – Belgrade Fashion Week, koji uspešno razvija od 1996. godine, po ugledu na slične manifestacije u svetu, i to kao prvi projekat takve vrste u istočnoj Evropi.

    Početkom 2000-ih Click razvija svoju ulogu ne samo u modi već postaje i osobeni činilac mnogih modnih i scenskih dešavanja u kulturnom i javnom životu Beograda, i to zahvaljujući svom autorskom, maštovitom, edukativnom i često alternativnom pristupu modi. Jedan od najvećih doprinosa našoj modnoj sceni Click donosi u prezentaciji i promociji autorske mode, samostalnih i mladih dizajnera i njihovoj održivosti. Click je učestvovao u izgradnji mnogih danas važnih srpskih modnih dizajnera i brendova i dao neprocenjiv doprinos izgradnji scene autorskog modnog dizajna kao dela kreativnih industrija.

    Click od 2012. godine intenzivno razvija saradnju sa inostranim partnerima i različitim ambasadama u Beogradu, putem kojih je uspeo da predstavi domaće dizajnere na važnim internacionalnim projektima i nedeljama mode – od Pariza, Londona, Berlina, Los Anđelesa… Posebno se ističu projekti promocije domaćih dizajnera i srpskog kulturnog nasleđa koje je Click realizovao sa različitim internacionalnim institucijama u Parizu, Londonu, Njujorku, Milanu, Rimu, Mastrihtu, Lilu, Vičenci…

    Sa najreprezentativnijim domaćim dizajnerima, Click u okviru Belgrade Fashion Weeka, 2014. godine, osniva i Udruženje modnih dizajnera BFW design collectiveI, koji broji preko 80 članova, kao i Fashion Incubator, namenjen studentima i mladim dizajnerima. Svoje iskustvo i znanje deli i sa najprestižnijim domaćim firmama i brendovima, kao član reprezentativnog klastera srpske modne i odevne industrije FACTS, od 2015. godine. Aktivno učestvuje u radu Nacionalnog konventa i pregovaračkom procesu sa EU na temu preduzetništva, ali i u brojnim projektima vezanim za održivost u modi, cirkularnoj ekonomiji i ekologiji.

    Click je tokom svih ovih godina razvijao nekoliko različitih segmenata poslovanja – od model managmenta, produkcije revija, foto i video snimanja, preko PR-a, event i fashion marketinga, do različitih kulturno-umetničkih projekata sa brojnim institucijama kulture. Clickova ekipa je imala pionirsku ulogu u brojnim segmentima i uvela je niz novina i standarda zapadne modne industrije na domaće tržište. Paralelno radi na afirmaciji mladih modnih dizajnera, od kojih su danas mnogi etablirana imena domaće modne scene, a neki od njih imaju i uspešne karijere u inostranstvu.

    Stalnim insistiranjem na tome da moda jeste umetnost, kroz kvalitetnu organizaciju različitih modnih i kulturnih dešavanja, Click je uspeo da na našem tržištu modu predstavi kao perspektivnu privrednu granu na jedan sasvim novi način. Click se zato i izdvojio na našoj sceni, pre svega, uverenjem koje je osnivač i direktor Clicka, Nenad Radujević, delio sa svojim saradnicima da se bavljenje modom ne ograničava samo na odevanje, i to ne samo na savremeno odevanje i uspostavljanje trendova, već da je reč o mnogo širem fenomenu, o značajnoj tvorevini ljudske, posebno moderne civilizacije, koja oblikuje jedno vreme u neraskidivoj povezanosti sa drugim oblastima stvaralaštva, sa drugim kulturama i epohama.

    Izvor: BIZlife magazin

    Foto: N.Babić

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE