Coca-Cola HBC Srbija: Partnerstvo za budućnost

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Coca-Cola HBC Srbija: Partnerstvo za budućnost

    Rast uticaja Coca-Cola sistema na srpsku privredu iz godine u godinu

    Coca-Cola sistem je za više od pola veka, koliko posluje na našem tržištu, postao neizostavni deo naše svakodnevice. Pored nekih od najvoljenijih brendova, kompanija svojim poslovanjem ostavlja trag i u srpskoj ekonomiji i društvu decenijama unazad. Nedavno, po četvrti put, predstavljena je studija „Društveno-ekonomski uticaj Coca-Cola sistema u Srbiji” i to je bio povod za razgovor sa Svetoslavom Atanasovim, generalnim direktorom Coca-Cola HBC Srbija.

    • Zašto je za jedan poslovni sistem važno da kvantifikuje svoj uticaj?

    Ekonomske analize ovog tipa, posebno kada se ponavljaju u određenim vremenskim intervalima, dobar su pokazatelj u kom pravcu se kreće poslovanje jedne kompanije i njen uticaj na ekonomiju jedne zemlje. Želeli smo da ovu dobru praksu, koju smo započeli pre nekoliko godina, nastavimo. Naime, ovo nije prvi put da radimo ovakvu vrstu istraživanja – ekonomska studija koju je Coca-Cola sistem uradio u Srbiji predstavljena je već tri puta: 2011, 2013, 2015. i sada, četvrti put, kada smo predstavili rezultate za 2019. godinu.

    Ove studije, sa jedne strane, na naučno utemeljen način mere i ilustrativno prikazuju naš uticaj na ekonomiju i dodatno nas motivišu za posvećenost lokalnoj zajednici, čiji smo deo već više od pola veka. Sa druge strane, one su od izuzetne koristi za naš menadžment, jer su nam omogućile da sagledamo realan uticaj naše kompanije na domaće tržište i revidiramo ili ubrzamo poslovne odluke za naredni period.

    • Studija pokazuje uticaj Coca-Cola sistema tokom 2019. godine. Da li ste zadovoljni njenim rezultatima?

    Coca-Cola nije samo jedan od najvoljenijih napitaka globalnog brenda. Coca-Cola je u Srbiji jedan veliki poslovni sistem, koji uključuje tri kompanije, 1700 direktno zaposlenih i mnoštvo napitaka i konditorskih proizvoda najvišeg kvaliteta. Kada potrošači konzumiraju Coca-Cola proizvode u Srbiji, njihova kupovina ima dalekosežne koristi za srpsku privredu i za svakog od nas. Poslovanje našeg sistema, uključujući i kompaniju Bambi, kreira 291 milion evra dodate vrednosti, što iznosi 0,6 odsto BDP-a Republike Srbije. To znači da se kupovinom naših proizvoda podržavaju i proizvodnja, i distribucija, i kupci. Na taj način doprinosimo i razvoju tih sektora, a na kraju, i napretku čitave domaće privrede. Istovremeno, naš sistem značajno doprinosi poreskom sistemu zemlje – svi prihodi, direktni i indirektni, od plaćanja poreza koje sistem podržava u lancima vrednosti iznose 159 miliona evra. Važno je dodatno napomenuti da ovo, zapravo, i nije celokupan uticaj našeg sistema, jer se ulazni elementi ove studije za kompaniju Bambi odnose samo na period od šest meseci, tj. od jula do decembra 2019. godine, jer je iste godine u junu zaključena akvizicija.

    • Kada kažemo „Coca-Cola”, obično je prva asocijacija multinacionalna kompanija i čuveni brend, dostupan u skoro svim zemljama sveta. Međutim, studije poput ove pokazuju da se Coca-Cola prilagođava ekonomiji u kojoj posluje, te tako predstavlja i domaću kompaniju.

    Tako je. Iako potrošači često doživljavaju Coca-Cola napitke kao proizvode jedne multinacionalne kompanije sa sedištem u Atlanti, u Sjedinjenim Američkim Državama, njih, u stvari, u većini zemalja proizvode naše kolege i komšije, u punionicama širom planete. Punionica u Srbiji tako zapošljava domaću radnu snagu i ostvaruje prihod na lokalnom tržištu. Istovremeno, podržava zapošljavanje, zarade i poreski prihod u celoj ekonomiji kroz kupovinu robe i usluga od raznih dobavljača, ali i prodajom svojih proizvoda kroz razgranatu distributivnu mrežu. Studijom o društveno-ekonomskom uticaju Coca-Cola sistema u Srbiji želeli smo da pokažemo da je Srbija za nas veoma važno tržište, sa velikim potencijalima i na kojem godinama ostvarujemo rekordne rezultate.

    • Coca-Cola sistem direktno zapošljava 1700 ljudi. Da li se i u kojoj meri generiše vaš uticaj na radna mesta u sektorima koji su povezani sa proizvodnjom pića, tj. konditorskih proizvoda?

    Pored 1700 naših zaposlenih, indirektno podržavamo još 14.400 radnih mesta u sektorima koji su povezani sa našom delatnošću. Ako se pogleda kroz sektore, najveći uticaj našeg sistema se odnosi na trgovinski sektor, jer u njemu podržavamo više od deset hiljada radnih mesta. Tačno je da brojke pokazuju konkretna radna mesta u realnom sektoru, ali je, ipak, čitav lokalni lanac vrednosti koji kreiramo takav zahvaljujući izuzetnoj saradnji sa relevantnim institucijama, Vladom i lokalnim samoupravama, zapošljavanju lokalne radne snage, saradnji sa kupcima, dobavljačima i partnerima, ali i ulaganju u zajednicu.

    • Kako ocenjujete uticaj Coca-Cola sistema, kao velike svetske multinacionalne kompanije, na stvaranje povoljnijeg ambijenta za poslovanje u Srbiji?

    Studija o društveno-ekonomskom uticaju na najbolji način svedoči o našem doprinosu domaćoj privredi, ali mi dodatno osećamo odgovornost da svoje iskustvo i znanje stavimo na raspolaganje čitavoj zajednici. Kroz brojna biznis udruženja nastojimo da unapredimo poslovnu klimu. Takođe, veoma uspešno sarađujemo sa državnim institucijama, koje su nam partner na brojnim projektima. Mogu slobodno da kažem da smo jedan od lidera promena i ponosan sam što svojom upornošću i zalaganjima motivišemo i druge kompanije da idu ukorak sa nama.

    ==================================================================================================Doprinos Coca-Cola sistema zajednici

    Više od pola veka, koliko poslujemo u Srbiji, paralelno sa razvojem našeg poslovanja, brinemo o zajednici i radimo na unapređenu kvaliteta života u njoj. Najveći doprinos razvoju zajednice dajemo kroz zaštitu životne sredine smanjivanjem našeg uticaja, kroz podršku profesionalnom razvoju mladih, podsticanju preduzetništva, volonterske aktivnosti, kao i pružanjem podrške u vanrednim situacijama. Možda je najvažnije u ovom trenutku istaći da smo važan partner lokalnoj zajednici tokom borbe protiv koronavirusa. Naša podrška je realizovana u tri ključne faze, gde smo donirali proizvode onima koji su bili na prvoj liniji borbe protiv ove pandemije, zatim smo finansijski pomogli opremanje zdravstvenih ustanova, pružili pomoć socijalno ugroženim građanima kroz donaciju Crvenom krstu, pa i različitim aktivnostima pružili podršku ugostiteljima u Srbiji. Vrednost naših sprovedenih aktivnosti do sada iznosi 600.000 evra.

    ==================================================================================================

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: Coca-Cola

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE