Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Da li ste znali da postoji Akademija za krompir?

    Čips je omiljena grickalica mnogima, ali verovatno je malo poznato da iza nje stoji ozbiljan proces proizvodnje. Iako deluje kao da bi svako znao da naseče krompir, začini ga i ispeče, proces proizvodnje ove slane zanimacije nije ni malo jednostavan i počinje još na njivi.

    Odabir adekvatne i kvalitetne sirovine, odnosno krompira, podignut je u kompaniji Marbo Product na takav nivo da se već treći put organizuje program Chipsy Agro Akademija koja omogućuje studentima poljoprivrede da se na praktičnim primerima upoznaju sa procesom proizvodnje i prerade krompira koji se koristi za proizvodnju njihovog omiljenog brenda.

    Zbog toga smo za BIZLife portal razgovarali sa Ljiljanom Radosavljević, menadžerkom javnih politika i korporativnih komunikacija u kompaniji PepsiCo Zapadni Balkan, kako bi nam objasnila ovaj interesantan i neobičan obrazovni program.

    – Šta je ,,Chipsy Agro Akademija“ i kome je namenjena?

    Chipsy Agro Akademija je edukativan program namenjen studentima završnih godina Poljoprivrednih fakulteta Univerziteta u Novom Sadu i Univerziteta u Beogradu, a njegova specifičnost se ogleda u tome što je jedinstven našem tržištu kada je u pitanju sticanje praktičnih znanja u segmentu poljoprivrede, i to uzgajanja krompira po modelu najviših svetskih standarda koje kompanija PepsiCo primenjuje za potrebe proizvodnje srpskih brendova, ali i za proizvodnju svetski poznatih PepsiCo brendova.

    – Neko bi pomislio čemu, da tako kažemo, akademija za krompir, kao potrošaču nam zvuči neobično, ali zapravo je važno da znamo šta jedemo. Sa kojim ciljem ste pokrenuli ovu edukativnu platformu?

    Ovo je za nas veoma važna tema, zato što su naši potrošači navikli da konzumiraju vrhunski kvalitet. I za nas u kompaniji Marbo koja je deo PepsiCo globalne porodice, to jeste imperativ. Kvalitet  naših proizvoda određuje prvenstveno kvalitet sirovina i sastojaka, i zbog toga ulažemo u održivu poljoprivredu primenom najviših standarda uzgajanja krompira i investiranjem u najsavremenije proizvodne kapacitete i programe, od setve do žetve, od skladištenja do proizvodnje i nakraju pakovanja.

    Naš cilj je da samo najkvalitetniji krompir sa domaćih njiva ulazi u Chipsy pakovanja, a to postižemo prenošenjem ekspertize PepsiCo agro sektora na lokalne proizvođače krompira sa kojima sarađujemo. Proces uzgajanja krompira na lokalnom tržištu usklađujemo sa propisanim standardima Evropske unije, i lokalne regulative, kao i procesima koji kompanija PepsiCo primenjuje na svim tržištima širom sveta.

    – Šta sve polaznici ,,Chipsy Agro Akademije“ imaju priliku da nauče?

    Polaznici će, uz mentorsku  podršku i iskustvo eksperata agro tima kompanije PepsiCo, kroz ovaj program imati prilike da steknu znanje o celokupnom procesu proizvodnje njihovog omiljenog brenda. Detaljno će se upoznati sa svim fazama procesa uzgoja i prerade krompira i saznati koje se to ekskluzivne sorte krompira koriste kako bi kvalitet Chipsy-ja uvek bio na zavidnom nivou. Osim što predstavlja jedinstvenu šansu da steknu praktična znanja, Chipsy Agro Akademija  pruža priliku studentima da razvijaju svoj timski duh, pokažu svoju inovativnost, kao i da na praktičnim primerima primene veštine i znanja koja su stekli na fakultetu.

    – Kakva su dosadašnja iskustva rada sa studentima Poljoprivrednog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Univerziteta u Novom Sadu, a kakvi su njihovi utisci o akademiji, s obzirom na to da je ovo treći ciklus?

    Studenti su  u ovom programu prethodnih godina prepoznali jedinstvenu priliku za usavršavanje i sticanje veština iz oblasti poljoprivredne proizvodnje. Ono što većina njih ističe kao najveću prednost programa jeste mogućnost da uče na konkretnim primerima najbolje poljoprivredne prakse, kao i upoznavanje sa funkcionisanjem privrednog sektora.

    Ove godine, koncept je prilagođen epidemiološkoj situaciji, tako da će studenti moći putem platforme da prate video predavanja koja su posebno kreirana za ovu priliku. Nakon odslušanog teorijskog dela, svoju inovativne ideje moći će da ispolje prilikom rešavanja studije slučaja. Najinteresantniji deo Akademije svakako predstavlja poseta njivama i fabrici Marbo Product u Magliću kod Bačkog Petrovca.

    Studentima koji se budu pokazali kao najuspešniji u rešavanju studije slučaja biće uručene diplome za učešće u Chipsy Agro Akademiji, a možda će pri završetku studija želeti da svoju karijeru započnu baš u kompaniji PepsiCo.

    – Poznato je da je kompanija Marbo Product jedan od najvećih industrijskih otkupljivača krompira. Sa koliko dobavljača sarađujete i koliko krompira godišnje otkupljujete?

    Takav program je upravo i Chipsy Agro Akademija, koja talentovanim mladim ljudima pruža priliku da osete funkcionisanje korporativnog sistema i svoja teorijska znanja primene na praktičnim primerima. Saradnja sa lokalnom zajednicom za nas predstavlja način da damo impuls lokalnom razvoju poljoprivrede i mogućnost lokalnim proizvođačima da plasiraju svoju sirovinu i imaju siguran otkup.

    Pixabay, ilustracija

    Za potrebe sopstvene proizvodnje sarađujemo sa četiri dobavljača krompira iz Srbije, a angažovani su i brojni lokalni kooperanti uglavnom iz Maglića, Kulpina, Bačkog Petrovca i okoline.

    Proizvodnja krompira se u Srbiji ove godine realizuje na površini od 35.000 do 50.000 ha, od kojih za PepsiCo proizvodnju na 1.039 ha. Godišnje posadimo između 45.000 i 60.000 biljaka po hektaru, što zavisi od same sorte i veličine krtole. Sa godišnjim otkupom od oko 35.000 tona krompira, jedan smo od najvećih industrijskih otkupljivača. Zahvaljujući primeni visokih industrijskih standarda, najkvalitetniji krompir sa domaćih njiva dospeva u Chipsy kesice, ali i u kesice svetski poznatog brenda Lay’s.

    – S obzirom na to da je vlasnik kompanije internacionalna firma, koliko se u praksi pokazalo važnim da se organizuje ova vrsta edukacija za mlade i školovane ljude koji će raditi na tim poslovima kasnije tokom karijere?

    Ulaganje u zaposlene, sadašnje ili buduće, predstavlja našu najveću investiciju. Mlade ljude, željne znanja i iskustva usavršavamo kroz brojne programe koje sprovodimo, a koji su deo naših globalnih praksi. Jedan od njih je i program Dare To Do More (Usudi se da postigneš više) koji za cilj ima da pozove mlade talente koji imaju želju da na inovativan način kreirati novi ili unaprediti postojeći proizvod u oblasti hrane i pića. Da svoj potencijal pretoče u kreativne ideje, drugu godinu za redom u globalnom izazovu dobili su i studenti završnih godina i diplomci u Srbiji. Realizacijom edukativnih i inovativnih programa mi pomažemo mladim ljudima koji se nalaze na početku karijere, da se profesionalno ostvare, steknu praktična znanja i pripreme se za korporativni svet.

    U našoj kompaniji posebna pažnja je posvećena ljudima, njihovoj edukaciji i osnaživanju i zato su naši zaposleni najbolji brend ambasadori koji prenose ,,dobar glas“ o kompaniji. Inkluzivno i multikulturalno radno okruženje za nas je imperativ, zato intenzivno investiramo u zaposlene poštujući ljudska prava, promovišući raznolikost i angažovanost. Posebnu pažnju posvećujemo programima podrške ženskim karijerama. I ono čime se posebno ponosimo je činjenica da se u ukupnoj strukturi zaposlenih trenutno nalazi 46 odsto žena, dok se na menadžerskim pozicijama nalazi 48 odsto žena. Našu istrajnost u kreiranju pozitivnog radnog okruženja za sve zaposlene potvrđuje i činjenica da smo već šest godina zaredom dobitnik priznanja Top Employer za poslovanje u Srbiji, kao i tri godine zaredom u Bosni i Hercegovini.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay, ilustracija

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE