Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Da li treba odbaciti „to do“ listu?

    Kada razmišljate šta sve treba da uradite, uglavnom smatrate da je nabolje napraviti spisak obaveza ili takozvanu “to do” listu. Kako piše Fast company, Leonardo da Vinči i Bendžamin Frenklin su takođe pravili svoje liste obaveza, stoga su verovatno dobar način organizacije.

    Ali, na tom portalu tvrde da povremeno tu listu treba i odbaciti. Evo razloga zašto:

    1.“To do” lista ograničava kreativnost

    Istraživanje Škole biznisa iz Viskonsina tvrdi da kada izvršavate zadatke sa “rigidne” liste, to vas sprečava da zadacima prilazite sa kreativnije strane.

    Umesto toga: Sledeći put kada dobijete zadatak, umesto da zapišete svaki korak, dajte sebi malo vremena da razmislite i u projekat uđete opušteniji. To će vašem mozgu obezbediti zonu u kojoj će moći da razmišlja “izvan kutije”.

    2. Lista često ne predstavlja važne obaveze

    Koliko god voleli da precrtate odrađeni zadatak, morate biti svesni koliko je on zaista i bio važan. Jer često odrađujući manje bitne stvari “idete linijom manjeg otpora”.

    Umesto toga: Napravite nedeljnu listu koja uključuje miks hitnih, ali ne nužno važnih obaveza i važnih, ali ne i hitnih. To će vam omogućaiti da se bavite svakodnevnim obavezama, dok ostavljate vreme da uradite stvari koje mogu imati dugotrajan uticaj.

    3. Lista može da vam izaziva stres

    Verovatno pravite dugačke liste. One vas mogu voditi u svesno odlaganje obaveza. Možda osetite olakšanje kada precrtate jednu stvar, ali to što uvek ostaje nešto na listi vam može stvarati dodatni stres.

    Umesto toga: Na jedan veliki papir stavite sve svoje obaveze za naredni period, a onda odložite tu listu. Povremeno je uzimajte i pažljivo odlučujte šta od toga možete uraditi u narednoj nedelji.

    4. Možda vam lista ne odgovara vremenski

    Ako vam je radno vreme osam sati, često se dešava da vam lista obaveza obuhvata zadatke za više od 20 sati rada. To je jasno ako samo “stavljate obaveze na papir”.

    Umesto toga: Probajte da svoje zadatke zapisujete u kalendar, kako bi vam bilo jasno šta i kada možete da stignete da uradite.

    Nema sumnje da su “to do” liste koristan alat. Ali proverite da li je to nešto što vam pomaže ili suprotno, izaziva stres. Sledeći put kada osetite nervozu, udahnite duboko i odložite svoju “to do” listu, barem na kratko.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE