Deloitte: Kovid udaljio kupce od automobila i novih tehnologija

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Deloitte: Kovid udaljio kupce od automobila i novih tehnologija

    Pandemija korona virusa usporila je kretanja u automobilskoj industriji, jer su potrošači manje skloni novim tehnologijama i više se okreću tradicionalnim platformama, navodi se u globalnom istraživanju kompanije Deloitte.

    Kako se navodi, iako je trend kupovine električnih automobila sve zastupljeniji, potrošači su zabrinuti zbog situacije sa pandemijom, pa su im pri izboru automobila prioritet poznavanje vozila i pristupačnost. O tome svedoči činjenica da 74 odsto američkih potrošača u svom sledećem vozilu želi tradicionalni motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

    U istraživanju se naglašava da iako je prodaja automobila putem interneta porasla zbog pandemije, u budućnosti će 71 odsto američkih potrošača radije birati da automobile kupuje lično.

    Veće interesovanje potrošača za električna vozila

    Kako se ističe u istraživanju, pre nego što električni pogon u potpunosti zameni motore sa unutrašnjim sagorevanjem, potrebno je potrošačima garantovati kilometražu pokrivenu jednim punjenjem baterije, uspostaviti pouzdanu infrastrukturu za punjenje vozila i obezbediti pristupačnu električnu energiju. Iako pandemija i dalje doprinosi jačanju ovog stava, stroži propisi u pogledu emisije ugljenika u bližoj budućnosti smanjiće mogućnosti za tradicionalnu upotrebu motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

    Zbog potrebe za poznavanjem vozila i finansijske zabrinutosti zbog pandemije Covid-19, potrošači širom sveta zaziru od zamene motora sa unutrašnjim sagorevanjem drugom tehnologijom u narednom periodu. Samo jedna četvrtina (26 odsto) američkih potrošača razmatra drugu vrstu motora za svoje sledeće vozilo, što je pad od 15 odsto u odnosu na prošlu godinu.

    Finansijske brige menjaju planove za buduću kupovinu vozila

    Istraživanje pokazuje da neprekidne finansijske brige utiču na kupovinu automobila širom sveta. Zbog pandemije Covid-19, potrošači na mnogim tržištima premišljaju se ne samo kada će kupiti svoje sledeće vozilo, već i koji tip automobila će to biti. S obzirom na to da sve više potrošača brine cena novog vozila, u porastu je broj ljudi koji odlažu plaćanje rata kredita/lizinga, dok neki planiraju da kupe povoljniji automobil nego što su prvobitno nameravali.

    Jedan od deset Amerikanaca (10 odsto) odlučio je da odloži plaćanje svojih rata u 2020. godini, ali taj procenat je veći (23 odsto) među kupcima starosti između 18 i 34 godine.

    Virtuelna kupovina automobila

    Pandemija Covid-19 rezultirala je povećanjem broja virtuelnih transakcija, ali određene aspekte procesa kupovine je i dalje teško digitalizovati, što onda povećava želju potrošača za iskustvom kupovine licem u lice.

    Amerikanci i dalje radije biraju kupovinu licem u lice (71 odsto), međutim, kupci u Indiji deluju kao najotvoreniji za virtuelne transakcije u automobilskom sektoru, pa skoro jedna trećina potrošača (27 odsto) navodi kako preferira potpuno virtuelno iskustvo kupovine.

    Ovlašćeni distributeri i dalje će ostati deo postupka virtuelne kupovine jer više od polovine (59 odsto) američkih potrošača više voli da posluje sa ovlašćenim prodavcem.

    Mogućnost provere izgleda automobila i dalje je prepreka potpunom prelasku na virtuelnu prodaju, prema mišljenju 75 odsto američkih potrošača kao i 80 odsto ispitanika u Japanu, i 76 odsto ispitanika u Nemačkoj.

    Inače, ovogodišnje istraživanje globalnog automobilskog tržišta kompanije Deloitte obuhvatilo je 24.000 potrošača u 23 države.

    Izvor: BIZlife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE