Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako prodati biznis, milioner

    Deloitte: Žene u Srbiji teže dolaze na rukovodeće pozicije i manje su plaćene

    Konsultantsko-revizorska kompanija Deloitte nedavno je sprovela istraživanje Žene u poslovnom svetu“ koje pokazuje stavove, uverenja i razmišljanja žena koje upravljaju kompanijama ili sektorima kako u velikim tako i u malim i srednjim preduzećima.

    Cilj istraživanja je bio da se dođe do zaključaka zbog čega su žene u poslovnom svetu, posebno na rukovodećim pozicijama, još uvek u neravnopravnijem položaju, te kako je takvu situaciju moguće promeniti u korist veće jednakosti na dobrobit čitave zajednice.

    Žene u Srbiji i dalje sa više napora do rukovodećih pozicija

    Deloitteovo istraživanje pokazuje da žene u Srbiji i dalje moraju da ulažu više napora da bi došle na rukovodeće pozicije, da su često manje plaćene i neretko na razgovorima za posao izloženije pitanjima o privatnom životu i planiranju porodice.

    Ohrabrujuće je to što bi 98 odsto ispitanica podržalo svoje druge ženske članove porodice da preuzmu rukovodeću ulogu u kompaniji u kojoj rade. Ujedno smatraju da bi žene trebalo da budu zastupljenije na rukovodećim mestima, ali i da postoji značajna razlika u rukovođenju firmom između muškaraca i žena.

    „Ovo istraživanje pruža zadivljujuću sliku o našim poslovnim ženama jer potvrđuje da se i u poslovno negostoljubivim okolnostima može uspeti drugačijim pristupom, upornošću i kontinuiranim ulaganjem u sebe”, navodi Aleksandra Petrović, direktorka u Sektoru za finansijskih konsalting i liderka SheXO inicijative u Srbiji.

    Ko bolje balansira privatni i poslovni život?

    Na pitanje ko bolje balansira sa privatnim i poslovnim životom, svega 24 odsto naših ispitanica misli da muškarci postižu bolje rezultate, dok 44 odsto misli da žene postižu bolje rezultate održavanja ravnoteže između privatnog i poslovnog života.

    U poslovnom svetu često se određene osobine više pripisuju muškarcima, a neke druge ženama.

    Učesnice istraživanja smatraju da osobine kao što su: profesionalnost, sposobnost rukovođenja, sposobnost prezentacije i ravnopravnog učestvovanja na sastancima upravnog odbora, delotvorne pregovaračke sposobnosti, inovativne ideje u većini slučajeva karakterišu i žene i muškarce. Žene na rukovodećim pozicijama u Srbiji su, s druge strane, analitičnije i sposobnije da istovremeno obavljaju više zadataka u isto vreme, navodi se u istraživanju.

    Budući da su žene uglavnom zadužene za brigu o porodici i kućnim poslovima ne iznenađuje što više od polovine njih (51 odsto) smatra da bi programi koji balansiraju privatni i poslovni život uticali na to da se više žena nađe na rukovodećim pozicijama. Tome bi doprineo i mentorski rad iskusnih članova odbora sa talentima (46,9 odsto), ali i fleksibilni radni uslovi (42,9 odsto).

    Budući da se učesnice istraživanja nalaze na rukovodećim pozicijama ili pak vode svoj biznis pitali smo ih šta je bilo ključno da postignu uspeh. U top tri faktora za razvoj lične karijere istakle su kontinuirano ulaganje u ličnu edukaciju (77,6 odsto), ličnu upornost (71,4 odsto) i podršku porodice (51 procenata).

    Da se žene ređe odlučuju za pokretanje samostalnog posla misli 61 odsto ispitanica našeg istraživanja. Ipak, gotovo dve trećine ne smatra da su izvori finansiranja ograničeniji za žene nego za muškarce (65 odsto), dok je pozitivno odgovorilo 24 procenata ispitanica. Bez obzira na sve ograničavajuće faktore, 80 odsto žena bi se upustilo u samostalne preduzetničke vode, dok 20 procenata ipak sebe ne vidi kao samostalnu preduzetnicu.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE