Digitalna transformacija nije bauk

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Digitalna transformacija nije bauk

    Piše: Veimir Stanojević, Head Of Digital Development and Customer experience,Sberbank

    Mnogi nas plaše u poslednje vreme krupnim rečima i jezikom koji je skroz stručan i nerazumljiv pošto se uglavnom radi o engleskim izrazima.

    Da li je to stvarno tako strašno kao što zvuči?

    Nije baš, složićete se svi.

    Danas prebrzo živimo tako da ne stižemo da prevedemo neke reči i izraze kako bi ih na prirodan način uveli u naš jezik nego koristimo instant rešenje ubacivanjem tuđice u govor i često se desi situacija da ostane ne preveden neki pojam.

    Jedan od tih pojmova koji rogobatno i strašno zvuče je i digitalizacija odnosno digitalna transformacija. Ajmo zajedno da demistifikujemo šta to u stvari znači.

    Digitalna transformacija je novi poslovni model i on se odnosi na promenu korporativne kulture, organizacionog modela, operacija, kao i pametna upotreba nove tehnologije u tom procesu kako bi svoj eko-sistem prilagodili novim okolnostima i kako bi nastavili da rastemo i razvijamo se. Ne treba ovaj ceo proces svesti na upotrebu tehnologije s obzirom da je ona samo jedan deo celog tog procesa. Takođe, tehnologija je alat koji nam pomaže da sve zadatke završimo na vreme i na zadovoljavajući način.

    To smo razjasnili i nije bauk više.

    Svaka tako velika aktivnost mora da ima svog lidera unutar kompanije. Taj lider mora da bude potkovan i o samom poslu kompanije, ali i tehnološki kako bi mogao da implementira tu tehnologiju, a ne da bude posmatrač u priči. Samim tim će organizaciji napraviti neku dodatnu vrednost kako bi na kraju kupci ili korisnici usluga odnosno njihove potrebe bile zadovoljene na pravi način. Upravo o kupcu u celom procesu najviše treba voditi računa. Svaka digitalna transformacija mora da počne i da se završi sa kupcem odnosno klijentom.

    Upravo u tom smislu treba i voditi računa kako se organizuje tim unutar svake kompanije. Za početak možda nije loše angažovati konsultatne koji će vam pomoći u celom procesu, razvijati vaše interne kompetence, a onda kasnije polako raditi na formiranju tima i razvoju sektora. Ceo proces digitalne transformacije radi se kako bi se ljudima u nekoj organizaciji olakšalo i kako bi mogli više vremena da posvete poslovima koji nisu manualni i koji ne mogu da se automatizuju, a pri tom im štedi vreme i greške svodi na minimum. Razjasnili smo još jednu dilemu.

    Dakle, digitalna transformacija se radi zbog ljudi, a ne da se dovede robot koji će da radi njihov posao. Konstantno treba osnaživati ljude u timu da razmišljaju drugačije, a pre svega da razmišljaju tako da nije jedan sektor vlasnik projekta ili proizvoda već svi zajedno radimo na tome da taj proizvod bude bolji odgovor na potrebe klijenta. Kontinuirani rast i edukacija zaposlenih je neophodna kako bi se došlo na taj nivo.

    Sa druge strane postoje digitalni alati, kada je marketing u pitanju, koji će vam automatizovati procese, koji će sutra dovesti nove klijente do vas na brži i jednostavniji način. Postoje baze podataka o navikama naših klijenata i kupaca, a nama je samo da ih iskoristimo i da im na pravi način ponudimo naš proizvod, a da je to u relevatno vreme. Samo neko treba da sedne i sitematizuje ih i iskoristi na pravi način.

    Videli smo da je digitalna transformacija jedan sveobuhvatan proces koji obuhvata celu organizaciju. Od suštinske je važnosti da zaposleni shvate da je to jedan proces koji traje. Tu je čak loša metafora maraton pošto i maraton ima neki kraj posle istrčana 42 kilometra. Ovo je večna trka koju trčimo svi zajedno. Da bi tu trku trčali moramo da znamo kuda idemo i šta tokom trke može da nam se nađe na putu. Znači pre nego što krenete u ceo proces digitalne transformacije napravite strategiju. Da krenete u tu trku može da vam pomogne novi kurs Represent Academy tima o digitalnoj transformaciji 4, 5. i 9.novembra 2021.godine.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE